פריצת ענק בוצעה לחשבונות סלבס ואנשי ציבור בטוויטר

לוגו טוויטר

במהלך הלילה (ה’) בוצעה פריצת ענק ברשת החברתית טוויטר, כאשר חשבונות רבים של חברות ומפורסמים החלו לפרסם הודעות שביקשו לתרום כספים לארנק ביטקוין שהופעל על ידי הפורצים. בין החשבונות שנפרצו ניתן למצוא שמות של מפורסמים רבים, בהם קניה ווסט ואשתו קים קרדשיאן, ביל גייטס, אילון מאסק, ג’ף בזוס, ברק אובמה, ג’ו ביידן ואפילו חשבון הטוויטר הרשמי של החברות אפל ו-Uber.

הפורצים ניצלו את הפריצה רחבת ההיקף על מנת לפרסם הודעות בחשבונות שנפרצו, ובהן הציעו בשם המפורסמים הצעה מפתה, שהזמינה את העוקבים הרבים לתרום סכום כספי לארנק ביטקוין, כשבתמורה יקבלו סכום כפול. בחשבונות שנפרצו נרשם: “אני נותן בחזרה לקהילה. כל [מטבעות] הביטקוין שישלחו לכתובת המצורפת מאה ישלחו חזרה בהכפלה! אם תשלחו 1000 דולר, אשלח חזרה 2000 דולר. אני עושה זאת רק ל-30 הדקות הקרובות”.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

צילום מסך מחשבונו של ג'ו ביידן בטוויטר
צילום מסך מחשבונו של ג’ו ביידן בטוויטר

הפרסום המתואם בחשבונות רבים בעלי כמות עוקבים גבוהה במיוחד (לקים לבדה יש מעל 65 מיליון עוקבים), הוביל לכך שהפורצים הצליחו לשלשל לארנק הביטקוין שלהם סכומים המוערכים בין 100 אלף למיליוני דולרים, זאת אף שטוויטר הצליחה לסכל את הפצת ההודעות תוך דקות אחדות במקרים מסוימים.

בטוויטר התייחסו לנושא הפריצה וציינו כי החברה זיהתה כי מקור הפריצה הגיע מתוך פעולה מאורגנת דרכה הצליחו להשיג גישה למערכות וכלים של עובדי טוויטר עצמה, דרך אלו הצליחו להשיג גישה לפרסום הודעות דרך חשבונות המשתמש של מפורסמים, אנשי ציבור וחברות רבות.

בדיווח של אתר Motherboard, אשר טוען כי שוחח עם האקרים האחראים על הפריצה, נשמעו טענות דומות, ולפיהן שילמו הפורצים לעובדי החברה סכומי כסף על מנת שאלו יעזרו להם להשתלט על החשבונות. האתר אף הוסיף תמונות מסך של כלי ניהול של עובדים בטוויטר:

כלים פנימיים של עובדי טוויטר
כלים פנימיים של עובדי טוויטר (תמונה: Motherboard)

בשלב זה לא ברור האם התוקפים ביצעו את המתקפה המתוכננת בקפידה על מנת להשיג כספים לארנק הביטקוין שלהם בלבד, או שמא מדובר במתקפה שנועדה גם למשיכת מידע מתוך חשבונות המשתמש שנפרצו, חלקם של מועמדים פוליטיים, אשר ייתכן כי ההודעות הפרטיות שלהם ברשת החברתית נחשפו בפני הפורצים גם כן, ויצופו בעתיד ברשת.

דרך חשבונו ברשת החברתית, ציין מנכ”ל ואחד ממייסדי טוויטר, ג’ק דורסי: “יום קשה עבורנו בטוויטר. אנחנו מרגישים נורא שדבר כזה קרה. אנו מבצעים בדיקות ונשתף את כל שנוכל כשתהיה לנו הבנה טובה יותר באשר למה בדיוק התרחש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים