גרסה 84 של דפדפן כרום מגיעה עם שיפורים בחוויית המשתמש, האבטחה ויכולות חדשות למפתחים

גוגל החלה להפיץ את הגרסה הבאה של הדפדפן הפופורי בעולם, Google Chrome, למערכות ההפעלה ווינדוס, מק, לינוקס ואנדרואיד. העדכון החדש מטפל בכמה מטרדים ומציג שיפורים שונים עבור משתמשי הקצה, לצד יכולות חדשות למפתחים, שכרום הפך עבורם לכלי משמעותי. גרסה 84 של גוגל כרום, בדומה למרבית העדכונים, כוללת גם שיפורי אבטחה, פרטיות וביצועים.

השינוי המשמעותי בגרסה החדשה, וזה שפותר את אחד הדברים המעצבנים יותר בקרב משתמשי כרום, נוגע להתראות פולשניות שקופצות ללא קשר לתוכן האתר. Chrome 84 אמור לצמצם משמעותית את ההפרעות של התראות לא הכרחיות וחשודות, כמו גם להגביל את הדרישה להרשאות שונות (כמו מיקום לדוגמה). כרום גם יעקוב ויבדוק אם תוסף כלשהו משנה לכם את ברירת המחדל של שירות החיפוש וישאל אתכם אם אתם באמת מעוניינים בכך. במידה ולא, תוכלו לשחזר את ההגדרות המקוריות.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מבחינת אבטחה, השינוי הוא משמעותי ביותר וחשוב מאוד, כשזה מאפשר וידוא של הורדת קבצים מסוג APK ו-EXE בצורה מאובטחת. אם אתם גולשים באתר מאובטח עם תקשורת מסוג HTTPS ותופנו להורדה על גבי HTTP רגיל, כרום יזהיר אתכם וישאל אם אתם מוכנים להוריד את הקובץ. הגרסה החדשה של כרום גם תגביל את כמות ה”עוגיות” (Cookies) שאתרים יוכלו לשתול במחשב למעקב אחרי הגולשים. המטרה בצעד זה היא להגביר את פרטיות המשתמשים ואתרים יצטרכו לעשות התאמות ולקיים “התנהגות” נאותה יותר.

שיפור בצריכת הזיכרון

גרסת Chrome 84, בדומה לעדכונים האחרונים, כוללת גם כן שיפורי ביצועים. הפעם עם דגש על חלונות ולשוניות (Tabs) של הדפדפן שלא נעשה בהם שימוש או שהם נמצאים ברקע. חלונות של כרום שיכוסו על ידי חלונות אחרים “יוקפאו” ולא ירעננו את הפיקסלים שלהם, דבר שאמור לחסוך בכח העיבוד והזיכרון שנצרך על ידי הדפדפן. כל זה גם יעשה לטאבים שלא נמצאים בשימוש יותר מחמש דקות. חשוב לציין, טאבים עם ניגון וידאו, אודיו או הקלטה לא יוקפאו. השינוי יהיה זמין לחלק מהמשתמשים שיעדכנו ל-Chrome 84 ולרוב המשתמשים בעדכונים הבאים. ייתכן וגוגל זהירה יותר עם שינוי זה כי לא ברור איך המשתמש ייחשף לשינוי והאם יצטרך להמתין “להפשרה” של הטאבים המוקפאים.

מפתחים מקבלים עם העדכון גישה למגוון יכולות חדשות ומעניינות. למשל, תמיכה מובנית של הדפדפן ב-Web OTP, המאפשר קבלת סיסמה חד פעמית באמצעות SMS. הדפדפן ישאל את רשותכם להזין את הקוד באופן אוטומטי לאחר קבלתו בהודעת ה-SMS. יכולת חדשה נוספת היא Wake Lock API, המאפשרת למפתח האתר לבקש רשות להשאיר את המסך פתוח ולא להינעל. אתרים שדורשים קריאה ממושכת יוכלו לנצל זאת ולהקל על המשתמש.

אפליקציות ווב מסוג PWA (ר”ת Progressive Web App) יוכלו להוסיף קיצורי דרך לפעולות באתר במובייל ודסקטופ, דבר הדומה מאוד למה שקיים באפליקציות נייטיב, שבלחיצה ארוכה באנדרואיד מציאות פעולות מהירות. היכולת תהיה זמינה בווינדוס ומק על ידי לחיצה ימנית בעכבר על גבי קיצור הדרך ובאנדרואיד על ידי לחיצה רצופה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים