מכשירי ה-Galaxy S20 של סמסונג יוכלו לשמש כתעודות זהות דיגיטליות

צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי

שיתוף פעולה חדש בין סמסונג (Samsung), המשרד הפדרלי לביטחון מידע BSI הגרמני, חברת האבטחה הגרמנית Bundesdruckerei וחברת האבטחה של דויטשה טלקום (Deutsche Telekom), יאפשר למשתמשי מכשירי הגלקסי S20 בגרמניה להשתמש בהם בתור תעודת זהות דיגיטלית eID, לזיהוי מאובטח של המשתמש שנועד להחליף את תעודת הזהות הרגילה.

הפרויקט החדש מגיע כחלק מפרויקט ה-OPTIMOS 2.0 הגרמני ליצירת פלטפורמת הזדהות מאובטחת התואמת את רגולציית ההזדהות הדיגיטלית eIDAS של האיחוד האירופאי, והוא מנצל את שבב האבטחה הפיזי eSE (ר”ת embedded Secure Element) שנמצא במכשירי ה-S20 של סמסונג, שבב שקיבל לאחרונה אישור עמידה בתקן האבטחה +CC EAL 6 (ר”ת Common Criteria Evaluation Assurance Level) ונועד לשמור בתוכו מידע רגיש דוגמת פרטי אשראי, שישמש עכשיו גם לאחסון ה-eID של המשתמשים הגרמניים.

משתמשים גרמניים יוכלו להתקין בהמשך השנה את אפליקציית ה-Bundesdruckerei היעודית שתהיה זמינה ולבצע רישום ל-eID החדש על ידי הצמדת תעודת הזהות הרגילה שלהם למכשירי הגלקסי S20, שיוכלו לקרוא את המידע מתעודת הזהות באמצעות שבב ה-NFC המובנה בהם על מנת ליצור עותק דיגיטלי מאובטח שישמש כ-eID לזיהוי מאובטח.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

תעודת זהות דיגיטלית eID (מקור סמסונג)

רעיון תעודות הזהות הדיגיטליות איננו חדש, אלא מגיע כחלק משינוי גדול יותר בממשלות ברחבי העולם המעבירות שירותים נוספים לעולם המקוון, דבר המחייב אמצעי אימות זהות מאובטח ואמין. בעוד שבמרבית המקרים אנשים נאלצים להגיע פיזית למשרדים ממשלתיים ולהציג תעודות מזהות פיזיות בפני גורמים רשמיים, ה-eID מבצע פעולה דומה בעולם המקוון ומאפשר לוודא את זהות המשתמש ולאפשר לו גישה לשירותים נרחבים יותר מבעבר מבלי לצאת מהבית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים