הוכרזה: Quick Charge 5 – חמישים אחוזי סוללה ב-5 דקות טעינה

Qualcomm Quick Charge 5 (תמונה: קוואלקום)

לא מעט זמן חלף מאז קוואלקום הציגה לנו את טכנולוגיית ה-Quick Charge 4 ב-2017, כאשר בשנה האחרונה הספקנו כבר לראות ניצנים של פיתוח עצמאי מצד היצרניות להטמעת טעינה מהירה במכשיריהן. סטנדרט הטעינה המהירה הגלובלי של קוואלקום נשכח מאחור, מה שדרש מאיתנו להשתמש במטען ספציפי וייעודי לכל מכשיר התומך בטעינה סופר-מהירה.

עד כה, באמצעות טכנולוגיית ה-Quick Charge 4 Plus, יכולנו להטעין כל מכשיר התומך בטכנולוגיה הזו באמצעות שילוב מערכת השבבים מבית קוואלקום ומטען תומך. לאחרונה, אנחנו נדרשים להשתמש במטענים ייעודיים כדוגמת ה-Warp Charge של וואן פלוס, Dart Charge של Realme ועוד על מנת ליהנות מטעינה מהירה בהספק 30 וואט.

כעת, קוואלקום חוזרת למשחק עם סטנדרט טעינה חדש הנקרא Quick Charge 5 וכל מכשיר אשר מגיע עם מערכת השבבים Snapdragon 865 או Snapdragon 865 Plus כבר תומך בה, אך לא נוכל ליהנות ממנה במכשירים הללו עקב העובדה שקוואלקום משתמשת בשבבי בקרה חדשים בשם SMB1396 ו-SMB1398 להעברת הטעינה המהירה. ללא השבבים הללו, גם מכשירים הכוללים את מערכת השבבים SD865 לא יוכלו ליהנות מהסטנדרט.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

Qualcomm Quick Charge 5 (תמונה: קוואלקום)
Qualcomm Quick Charge 5 (תמונה: קוואלקום)

כמו כן, קוואלקום מעידה על כך שטכנולוגיית ה-QC 5 תגיע לשווקים הגלובליים ברבעון השלישי של 2020 (הרבעון הנוכחי), כך שייתכן שאת השימוש בטכנולוגיה נראה כבר בסדרת ה-Galaxy Note 20 ובמכשיר ה-Galaxy Z Fold 2 שיוצגו ב-5 באוגוסט. עם זאת, נזכיר כי סמסונג מתכננת לשווק את סדרת הנוט הבאה עם מערכת ה-Exynos ברוב המדינות, ועם מערכת השבבים מבית קוואלקום רק בארצות הברית ובסין.

במעבר למפרט הטכני של הטכנולוגיה, כאן נמצא שיפורים משמעותיים במיוחד עם קפיצה של 70 אחוזים בחיסכון בחשמל, תמיכה בכל סטנדרטי ה-QC הקודמים, החל מ-QC 2.0, וביסוס על שיטת ה-USB Power Delivery PPS. בנוסף, כל מטעני ה-QC 5 נדרשים להגיע עם מתח מינימלי של 3.3 וולט עד 20 וולט, יחד עם 3.3 או 5 אמפר ומעלה.

בגזרת השימוש הבטוח, קוואלקום משתמשת ב-3 שלבי הגנה על הזרם, 8 שלבי הגנה על המתח, 3 שלבי הגנה על הטמפרטורה ושינוע החום והגנה מפני מצב של יתר-מתח מעל 25 וולט. בחלקת המספרים, קוואלקום מספרת על תמיכה בטעינה אלחוטית וחוטית מהירה בהספק מירבי של יותר מ-100 וואט בכל מכשיר המשתמש במבנה הכולל זוג סוללות מסונכרנות, במכשירים הכוללים סוללה בודדת, קוואלקום מאפשרת טעינה בהספק מירבי של 45 וואט.

יחד עם זאת, החברה מאשרת כי המטענים התומכים ב-QC 5 מאפשרים טעינה גם תחת תקן USB PD ובטעינה מהירה לאייפונים החל מאייפון 7 ומעלה. במבחנים שנערכו, הטכנולוגיה מסוגלת להטעין זוג סוללות מסונכרנות בקיבולת של 2250 מיליאמפר/שעה (קיבולת כוללת של 4500 מיליאמפר/שעה) ל-50 אחוזים תוך 5 דקות בלבד, כשהיא שומרת על הסוללה קרירה יותר ב-10 מעלות לעומת QC 4 ומסוגלת לזהות את ההספק הגבוה ביותר אותו יכול לקבל המכשיר אליו היא מחוברת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים