סקירה: Senheiser Momentum TWS 2 – רמת סאונד גבוהה וסינון רעשים אקטיבי

אוזניות Senheiser Momentum True Wireless 2 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אוזניות Senheiser Momentum True Wireless 2 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אוזניות הדגל של חברת סנהייזר בתחום ה-TWS (אוזניות נטולות חוטים) הן לא מוצר זול, ובמחיר שעולה על 1,000 שקלים, זהו מוצר שאולי קשה מעט לבלוע, במיוחד כאשר אוזניות מתחרות המציעות איכויות טובות קיימות בשוק בשפע, ובמחירים הנמוכים בעשרות אחוזים. בסנהייזר השיקו השנה את הדור החדש, והשני, של אוזניות ה-Momentum True Wireless, עימו ביקשו להציג מקצה שיפורים עם סינון רעשים אקטיבי, חיי סוללה ארוכים יותר ועמידות למים בתקן IPX4, תוך שהן נשענות על רמת סאונד גבוהה המזוהה עם החברה.

ה-Senheiser Momentum True Wireless 2 מלוות אותי כבר מזה מספר חודשים, ובזמן זה הספקתי לבחון אותן בנפרד, וגם להשוות ללא מעט אוזניות שיצאו השנה אל השוק, והמסקנה ברורה עוד לפני שאצלול לסקירה המלאה. בתחום הסאונד, לא מצאתי אוזניות TWS שהצליחו להתעלות עליהן בדיוק הצלילים וחווית השמע הכללית במגוון כה רחב של ז’אנרים מוסיקלים, ממוסיקה קלאסית ועד היפ-הופ עשיר בבסים.

Momentum TWS 2: עיצוב, הפעלה ושימוש ראשוני

אוזניות ה-Momentum True Wireless 2 של סנהייזר מגיעות בתוך קייס מצופה בד, שעוזר לשדר יוקרתיות, אם כי לא מדובר בקייס קטן מידות. בחלקו האחורי ניתן למצוא חיבור USB-C המשמש לטעינה וכפתור לקישוריות של האוזניות באמצעות חיבור בלוטות’ 5.1. האוזניות זמינות בצבעים שחור ולבן, ומגיעות במבנה קל משקל, אך יחסית מסיבי לעומת אוזניות קומפקטיות יותר שקיימות כיום בשוק, ועם זאת מדובר בשיפור ניכר אל מול הדגם הקודם של האוזניות שהיה מסיבי יותר.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

האוזניות מגיעות עם ציפוי סיליקון בחלקן הפנימי, מה שמאפשר התאמה לגודל האוזן, והן נוחות למדי גם להאזנה למשך זמן ממושך, כששליטה עליהן מתאפשרת דרך פאנלי מגע הקיימים על כל אחת משתי האוזניות. באמצעות פאנלי המגע תוכלו להפעיל ולעצור שירים, להעביר אותם קדימה ואחורה, להפעיל את סינון הרעשים האקטיבי (ANC) ומצב ההאזנה לסביבה וגם להגביר ולהחליש את עוצמת הווליום. פאנלי המגע מגיבים נהדר ומאפשרים לשלוט על האוזניות ללא צורך בהוצאת המכשיר מהכיס.

אוזניות Senheiser Momentum True Wireless 2 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
אוזניות Senheiser Momentum True Wireless 2 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

כאשר תשלפו אותן מהאוזניים תעצור הפעולה את השיר המתנגן דרך המכשיר באופן אוטומטי, והמוסיקה תחזור לנגן כאשר תחזירו אותן לאוזניים, וזיהוי של הכנסתן או הוצאתן מהקייס יאפשר להפעיל ולכבות אותן וגם לבצע קישור אוטומטי למכשיר האחרון אליו הן קושרו.

האפליקציה הנלווית מאפשרת הפעלה של המצבים השונים גם כן. תוכלו לשלוט באמצעותה על הפעלה וכיבוי של פונקציות סינון הרעשים וההאזנה לרעשי הסביבה, להפעיל פונקצייה של קבלת שיחות באופן אוטומטי, להפעיל או להפסיק את אפשרות העצירה החכמה המאפשרת את עצירת המוסיקה עת תוציאו את האוזניות מהאוזניים, ותוכלו להגדיר באמצעותה מחדש את הפעולות השונות הזמינות דרך פאנלי המגע באוזניות עצמן, כך שיתאימו להרגלי השימוש שלכם. בנוסף לכל אלו, ניתן למצוא באפליקציה גם אקווילייזר המאפשר לווסת בין מצבי השמע באופן פרטני למדי. תוכלו לקבוע את רמות הבסים, המידים והטרבל באופן ידני וגם לשמור פריסיטים.

אפליקציית סנהייזר
אפליקציית סנהייזר

התמיכה של האוזניות בתקן IPX4 של עמידות בפני השפרצות מים וזיעה לא מעיד על כך שמדובר באוזניות המושלמות לשימוש לצורך ביצוע פעילויות ספורטיביות. התקן מעיד על כך שהן מספקות לפעילויות ספורטיביות, אך לא יוכלו לסבול כמות גדולה של זיעה ולא יאפשרו לשחות עימן בים או בבריכה. בשימוש בזמן פעילות ספורטיבית מצאתי שהן יציבות למדי באוזן עם התאמה נכונה של כיסויי הסיליקון.

איכות שמע וחיי סוללה

אוזניות ה-Senheiser Momentum True Wireless 2 מגיעות עם דרייברים דינמיים בגודל 7 מ”מ, עם תמיכה בסינון רעשים אקטיבי (ANC), מצב האזנה לסביבה ותמיכה בקודקים AAC, SBC ו-AptX.

בצד השמע מדובר בזוג האוזניות מהטובות הקיימות בשוק כיום, בתחום ה-TWS, כשהן מציגות צלילים מדוייקים בכל רמות השמע, ומגיעות לעוצמת שמע גבוהה למדי. בסים נשמעים מדוייקים וחזקים דיים כדי לספק את הצרכים עבור חובבי מוסיקה רוויית בסים, כאשר מן הצד השני הן אינן מציגות רמות מוגזמות של בסים למי שאינם רוצים בכך.

החלק המרשים יותר מגיע דרך האקוולייזר הניתן לכיוונון דרך האפליקציה, דרך זה תוכלו להגביר את הבסים אם זה לא מספיק לכם, וגם כאן התרשמתי לטובה מהתוצאות. האקוולייזר מאפשר להגדיר את האיזון בין בס לטרבל באופן ויזואלי, וגם באופן פרטני יותר, כאשר גם בהגברת הבסים עד לרף העליון לא הבחנתי בעיוותים בהאזנה למוסיקה רווית בסים – הם נשמעו חזקים בהרבה, לעיתים אף מעבר למה שרציתי, אך ללא צרימות ועיוותים.

סינון הרעשים האקטיבי (ANC) גם הוא עושה עבודה מצויינת, בשימוש בזוג מיקרופונים לסינון הרעשים, אחד בכל אוזניה. ניתן להבחין בקלות בין מצב בו סינון הרעשים פעיל ובין שלא, משהו שנשמע כהגיוני עבור כל אוזניות המצהירות על תמיכה ב-ANC, אך כפי שהבהרתי בסקירות של אוזניות אחרות בעבר, עצם הקיום של סינון רעשים אקטיבי אינו מעיד על איכותו. לסינון הרעשים מצטרף גם מצב האזנה לסביבה.

אוזניות Senheiser Momentum True Wireless 2 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
אוזניות Senheiser Momentum True Wireless 2 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בשימוש בשיחות שמעתי מצויין בצד שלי, כשמהצד השני של השיחה קיבלתי עדויות טובות על איכות השמע של האוזניות, מלבד למספר תלונות על עוצמת השמע בשיחה, כשבחלק מהמקרים העידו בפניי כי אני “נשמע חלש”. עדויות אלו הגיעו ללא קשר למיקום השימוש באוזניות, ושמעתי עדויות אלו גם ביצוע שיחות בסביבה שקטה בבית וגם בסביבה רועשת יותר בחוץ.

חיי הסוללה המוצהרים של ה-Momentum True Wireless 2 עומדים על עד 7 שעות שימוש כשסינון הרעשים אינו פעיל, וזו גם התוצאה שקיבלתי בפועל, כאשר בשימוש בסינון הרעשים הצלחתי להשיג עד 6 שעות שימוש רציף ללא טעינה באמצעות הקייס. בשימוש בקייס ניתן לקבל כ-3 טעינות נוספות, שווה ערך לכ-18 שעות שימוש נוספות, כאשר הקייס נטען באמצעות חיבור USB-C, וייטען במלואו תוך כשעה וחצי, אך לא ניתן לטעינה אלחוטית. ניתן גם להטעין את האוזניות במהירות ל-10 דקות ותקבלו כשעה וחצי של שימוש בפועל באוזניות.

השורה התחתונה

אין מספיק סופרלטיבים כדי לתאר את רמת הסאונד והדיוק המצויינים של ה-Senheiser Momentum True Wireless 2, אך בסנהייזר לא עצרו באיכות שמע מצויינת והוסיפו גם פאנלי מגע נוחים מאוד לשימוש ואפליקציה שמאפשרת לווסת הגדרות רבות באוזניות ואקוולייזר שיתאים את הסאונד לפי הטעם האישי די בקלות. הן נוחות למדי בשימוש שוטף, גם לטווחי זמן ארוכים, וחיי הסוללה שלהן ארוכים למדי גם כאשר מצב סינון הרעשים האקטיבי פעיל.

מחיר: 1,299 ש”ח (אחריות שנתיים, יבואן רשמי)

מה אהבנו?

  • רמת שמע גבוהה במיוחד
  • סינון רעשים אקטיבי מוצלח
  • מצב האזנה לסביבה
  • נוחות
  • אפליקציה

ומה לא?

  • מחיר גבוה
  • קייס גדול, לא תומך בטעינה אלחוטית


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים