אנווידיה מתנצלת על בלגן ה-GeForce RTX 3080: “לא היינו מוכנים לביקוש”

GeForce RTX 3080 (תמונה: NVidia) GeForce RTX 3080 (תמונה: NVidia)

בצעד לא שגרתי במיוחד, אנווידיה (Nvidia) פרסמה פוסט “התנצלות” באתר החברה כתוצאה מהבלגן שנוצר עם השקת כרטיס ה-GeForce RTX 3080 מסדרת ה-GeForce RTX 3000, בלגן שהוביל לא רק לחוסרי מלאי של הכרטיס החדש, אלא גם לספסרות במחירי כרטיסי המסך באתרים כמו איביי עם מחירים מופקעים בהשוואה למחיר הרשמי.

באופן אבסורדי למדי, הסיבה הפשוטה לחוסרי המלאי של הכרטיס, היא העובדה שאיש באנווידיה או ביצרניות האחרות איתן החברה עובדת לא ציפה לדרישה האסטרונומית של המשתמשים לכרטיס ה-RTX 3080. לפי החברה, בהשוואה להשקת סדרת ה-GeForce RTX 2000, היא קיבלה פי 4 משתמשים ייחודיים באתר, עם פי 10 בקשות רשת לשניה בזמן השיא ופי 15 הפניות ליצרני כרטיס המסך מאתר החברה, כאשר חלק מהיצרנים דיווחו על תנועה גבוהה יותר מ”יום שישי השחור” (Black Friday), אחד מחגי הקניות הגדולים ביותר של השנה.

אחת הסיבות לתנועה החריגה הייתה שימוש בבוטים וסקריפטים של חלק מהמשתמשים, שנועדו לרכישה מהירה של כרטיסי ה-RTX 3080 במטרה למכור ברווח את הכרטיסים לאחר מכן. הדבר יצר עומס על המערכות של אנווידיה ולהיעלמות מהירה של המלאי גם לאחר שמאות הזמנות פיקטיביות בוטלו על ידי החברה. עם זאת, בעיה נוספת נגרמה בגלל מערכת ההתראות של האתר שרבים נרשמו אליה לקבלת התראה על זמינות כרטיס ה-RTX 3080, רק כדי לגלות עם הכניסה לחנות של החברה כי לא קיים מלאי, מה שיצר לא מעט עוגמת נפש וכעס של חלק מהמשתמשים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

GeForce RTX 3080 (תמונה: NVidia)
GeForce RTX 3080 (תמונה: NVidia)

בעוד שאנווידיה ציינה בהודעה הרשמית כי היא עובדת על הגברת הייצור וחידוש המלאים, היא לא ציינה צפי ספציפי לזמינות מחדש של הכרטיסים. עם זאת, החברה הודיעה כי העבירה את החנות המקוונת שלה לסביבה נפרדת משאר האתר שלה והוסיפה אמצעי אבטחה נוספים על מנת למנוע רכישה על ידי משתמשים מזוייפים ובוטים.

בשלב זה נותר לראות כיצד החברה תיערך להשקה של שאר כרטיסי המסך בסדרה, כאשר בנוסף לשלושת הכרטיסים המקוריים שהושקו בהכרזה, ה-RTX 3070, RTX 3080 ו-RTX 3090, אנו יודעים על מגוון גדול נוסף של כרטיסים במשפחת ה-RTX 3000 שאנו צפויים לראות בהמשך, בהם ה-RTX 3060TI וצמד כרטיסי ה-RTX 3080S ו-RTX 3070S.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים