גאדג’טי מסקר: OnePlus Nord – חבילה שלמה לשוק הביניים

OnePlus Nord (צילום: רונן מנדזיצקי) OnePlus Nord (צילום: רונן מנדזיצקי)

וואן פלוס החלה את דרכה עם הצהרה לפיה היא אינה מתכוונת להתפשר על אלמנטים שונים במוצריה, זאת מתוך מטרה להציג איזון בין מפרט טכני עשיר שיוכל להתחרות במכשירי דגל שונים הקיימים בשוק ומחיר הוגן ואטרקטיבי יותר לעומתם. החברה עברה מאז כברת דרך, ויחד עם יתר השוק, הציגה עליה מתמדת במחירים, תוך שהיא מנסה לשמור על הדרך נטולת הפשרות שלה, וכיום, גם אם המחירים שלה אינם הנמוכים ביותר בשוק, היא עדיין מציעה אלטרנטיבה טובה למכשירי הדגל היקרים יותר של החברות הגדולות.

ה-OnePlus Nord הוא הניסיון השני של החברה להציג דגם המיועד לשוק הביניים, בו התחרות היא העזה ביותר כיום, עם מכשירים מפתים במחירים מפתים עוד יותר הזמינים בעיקר מצד השחקניות הסיניות, אבל לא רק. וכשסמסונג ואפל גם הן כבר מציגות פתרונות משלהן לשוק הביניים, במחירים נוחים הרבה יותר, השאלה המתבקשת היא – האם הדגם החדש עדיין יכול להיות מתחרה הולם? קיבלנו לידנו את ה-OnePlus Nord מהיבואן הרשמי של החברה בישראל, סל נאו, ובדקנו מה המכשיר מציע, האם הוא מסוגל לעמוד בתחרות הקיימת בשוק הביניים הצפוף והאם החברה עדיין עומדת בהבטחה של מכשיר ללא פשרות.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

OnePlus Nord – עיצוב, מסך ואיכות בנייה

קשה למצוא מכשירים קומפקטיים ונוחים לנשיאה כיום בשוק הגבוה, וגם בשוק הביניים עיקר הטלפונים הזמינים הם גדולים, ענקיים אפילו, עם מסכים העולים על גודל של 6 אינץ’ וזוכים למידות גדולות ומשקל שכבר מגיע מעבר למה שלטעמנו צריך להיות (200 גרם ומעלה – לא בשבילנו).

עם מכשיר הנורד מנסים בוואן פלוס לענות על הבעיה באופן חלקי. אמנם המכשיר מגיע עם מסך ענק בגודל 6.4 אינץ’, אך השימוש בפלסטיק, גם אם אינו מקנה תחושה יוקרתית, מאפשר לחברה להפחית את המשקל שלו, מה שהופך אותו לנוח יותר לנשיאה. במשקל של 184 גרם לא מדובר במכשיר הקל ביותר הקיים כיום בשוק, אך ביחס לגודל המסך ובהתחשב בחלוקת המשקל שלו, מדובר באחד המכשירים הנוחים יותר לאחיזה שנתקלנו בהם לאחרונה.

OnePlus Nord (צילום: רונן מנדזיצקי)
OnePlus Nord (צילום: רונן מנדזיצקי)

המסך עצמו משתמש בפאנל Fluid AMOLED ומציע תמיכה בקצב רענון 90 הרץ. הוא מספק ניגודיות מצויינת והצבעים בו מדויקים למדי, אולם נתקלתי בבעיה שלא ציפיתי לה עת הרכבתי את משקפי השמש, אז המסך איבד את זוויות הצפייה המרשימות שלו, והיה קשה מאוד לראות משהו. זו בעיה שאיני זוכר שנתקלתי בה הרבה בטלפונים בשנים האחרונות, כאשר היא נוגעת לרוב ותמוה הויתור הזה של וואן פלוס על ציפוי הולם למסך שיאפשר לצפות בו כמו שצריך גם עם משקפי שמש. בעיה קלה נוספת בה נתקלתי הייתה המדבקה המצפה את המסך, את זו מצמידה החברה למכשיר היישר מהמפעל, והיא רגישה למדי לשריטות.

בפינה השמאלית העליונה של המסך תוכלו למצוא זוג מצלמות סלפי הממוקמות בתוך חור מאוזן, וכאן עשתה החברה עבודה טובה בהתאמת רכיבי המידע בראש התצוגה כך שיתאמו את הפאנל המחורר. בר המידע שמוצג לצד המצלמות לא הוסתר בשום אופן וניתן לצפות בו ללא כל הפרעה בכל מצב.

על גבי המסגרת השמאלית תוכלו למצוא את מחווני הווליום, בעוד בצד הימני ממקמת החברה את כפתור ההפעלה\כיבוי וכפתור נוסף המאפשר מעבר בין שלושה מצבי שמע: מצב שקט, מצב רטט ומצב צליל רגיל. על גבי המסגרת התחתונה ממוקם חיבור USB-C המשמש לטעינה והעברת נתונים, כאשר מצידו השמאלי ניתן למצוא את מגירת ה-SIM ומן הצד הימני את רמקול המונו הראשי. לא קיים רמקול נוסף בראש המכשר שיאזן לנו את הצלילים עם סטריאו ולא תמצאו כאן גם חיבור אוזניות (3.5 מ”מ), וכאן קיימים הויתורים הנוספים שביצעה החברה כדי להוריד באופן משמעותית את מחיר המכשיר כך שיהיה תואם יותר למחירים של מכשירי שוק ביניים אחרים.

חומרה וסוללה

המסך של ה-OnePlus Nord הוא כנראה החלק המבטיח ביותר במכשיר, וב-OnePlus משדרים השקעה רבה בתחום זה עצם שילובו של פאנל ה-AMOLED במכשיר שוק ביניים, המקנה לו יתרון מסוים על פני דגמים רבים הקיימים בשוק. מערכת השבבים Snapdragon 765G מציגה הבטחה משלה לרמה גבוהה של ביצועים, כשהיא מיוצרת בתהליך ייצור מתקדם בגודל 7 ננו-מטר ומשלבת מעבד Kryo 475 בעל 8 ליבות בחלוקה לליבת Cortex A76 ראשית במהירות 2.4GHz, יחד עם ליבת A76 משנית בתדר 2.2GHz, בנוסף ל-6 ליבות Cortex A55 חסכוניות בחשמל במהירות של עד 1.8GHz.

לצד העבודה העבודה ארוכת השנים של וואן פלוס בהתאמת ממשק המשתמש בצורה מיטבית למכשיר, ציפינו לקבל רמת ביצועים מיטבית גם כאשר לא מדובר במערכת שבבים המיועדת לשוק הגבוה, וה-OnePlus Nord אכן מוכיח שבוואן פלוס מסוגלים להציג ביצועים טובים גם במכשיר שאינו מכשיר דגל.

ה-765G חזקה דיה על מנת להתמודד עם דרישות תובעניות, במיוחד בשילוב רכיב זיכרון 8GB RAM ורכיב האחסון המהיר בנפח 128G, ולא נתקלתי בבעיות הרצה לאפליקציות כבדות או משחקים, אך מעת לעת הבחנתי בשיהוי קל בפתיחה ראשונית של אפליקציות ואף קריסה של אפליקציות. הדבר לא היה שכיח, אך ראוי לציון לאור העובדה כי לא נתקלתי בשיהוי או קריסות מסוג זה במכשירי שוק ביניים רבים בעבר.

הסוללה של ה-Nord מגיעה בקיבולת 4,100mAh ומספקת יום עבודה מלא בקלות, עם עודף קל (10-15%) שנשאר בסוף היום במרבית הימים. זה נהדר שלא צריך להטעין את המכשיר באמצע היום, אם כי בשימושים תובעניים יותר בהחלט יהיה לכם צורך בכך, אך כפי שציינתי בסקירות קודמות שלי – בשנת 2020 הייתי מצפה מסוללות מכשירים שיחזיקו גם יותר מיום בודד, ואני לא חושב שזו בקשה מוגזמת.

מרבית החברות כיום, וגם וואן פלוס ביניהן, פותרות את בעיית הצורך בטעינה במהלך היום דרך תמיכה בטכנולוגיות טעינה מהירה, וכך גם עם ה-OnePlus Nord, אשר תומך בטכנולוגיית הטעינה המהירה Warp Charge 30T, אותה אחת שתמצאו במכשירי הדגל של החברה. הטעינה המהירה מאפשרת לטעון את הסוללה במלואה תוך כשעה עם המטען המסופק באריזת המכשיר.

מצלמות ה-OnePlus Nord

למכשיר החדש של וואן פלוס יש לא מעט מצלמות, אך כפי שכבר למדנו בעבר, ריבוי מצלמות לא בהכרח מעיד על איכות גבוהה בכל אספקט של צילום. על גבו של ה-OnePlus Nord תמצאו מערך צילום מרובע הכולל חיישן ראשי ברזולוציית 48 מגה-פיקסל, וזהו חיישן ה-IMX586 של סוני שניתן למצוא גם במכשיר הדגל OnePlus 8. חיישן זה מציע מפתח צמצם f/1.75 וייצוב אופטי (OIS). לצידו נמצא חיישן 8 מגה-פיקסל לצילום תמונות בזווית רחבה של 119 מעלות, במפתח צמצם f/2.25, וכן חיישן מאקרו לצילום תמונות תקריב במפתח צמצם f/2.4 וחיישן למדידת עומק.

OnePlus Nord (צילום: רונן מנדזיצקי)
OnePlus Nord (צילום: רונן מנדזיצקי)

החיישן הראשי הוא הכוכב הגדול כאן, וזה לא מפתיע, שכן ראינו את זה כבר בדגמים קודמים של החברה. הוא מספק תמונות מעולות, עם דיוק בצבעים ופרטים רבים, עם טווח דינמי מצויין וחדות גבוהה בצילומים המתבצעים באור יום. מצלמת הזווית הרחבה מרשים פחות, אך עדיין מספק תוצאה טובה למדי, אם כי הפרטים בו יהיו מדויקים פחות בצפייה מקרוב. על גבי מסך הסמארטפון קשה יהיה להבחין בכך, והתמונות המצולמות באמצעות חיישן הזווית הרחבה נראות במקרה זה מצויין.

צילומים בתנאי תאורה נמוכים אינם מרשימים, במיוחד בהשוואה לביצועי המצלמות בתאורת אור יום. ניתן להבחין בחשיכה גבוהה באיזורים שונים בתמונה, דבר שהיינו מצפים שייפתר באמצעות עיבוד תוכנתי (מה שהחברות קוראות לו – AI), שימוש ב-HDR או אפילו במצב הלילה היעודי, אך בעוד שמצב הלילה אכן מספק תאורה נוספת לחלקים בתמונה, האיזורים החשוכים נותרים חשוכים. מעבר לשימוש במצלמת הזווית הרחבה מגדיל את הפער בין האיזורים הבהירים והחשוכים בתמונה אף יותר.

צילומי תקריב באמצעות מצלמת המאקרו שומרים על דיוק בצבעים, תכונה שאהבתי במכשיר ה-Nord, אך הייתי שמח למיקוד רחב יותר, שכן המיקוד מבוצע בחלקה קטנה ביותר בכל תמונה, מה שמותיר את יתר התמונה מטושטשת למדי.

במעבר לחלק הסלפי, כאן תוכלו למצוא זוג מצלמות בקדמת המכשיר, הראשית ביניהן משלבת חיישן 32 מגה-פיקסל של סוני (IMX616), עם מפתח צמצם f/2.45, ואילו השנייה מציעה יכולת צילום בזווית רחבה של 105 מעלות דרך חיישן 8 מגה-פיקסל במפתח צמצם f/2.45.

בתאורת אור יום מספקת המצלמה הראשית ביצועים מצויינים, עם דיוק בפרטים ושמירה על הצבעים המופיעים בעולם האמיתי, וגם עם הפעלת מצב ה”דיוקן”, ניתן להבחין בהפרדה טובה בין מושא הצילום לסביבתו, שתקבל את הטשטוש באופן מדוייק למדי. שימוש בחיישן הזווית החרבה מספק תמונות טובות גם כן, אם כי ניתן להבחין בקלות בירידה בכמות הפרטים בתמונה במעבר בין מצלמת הסלפי הראשית לזו התומכת בצילום בזווית רחבה.

צילומים בתנאי תאורה נמוכה יהיו חשוכים למדי ולא יספקו את הסחורה, כאשר שימוש במצב AI או בצילום במצב לילה ייעודי יוסיפו תאורה לתמונה, אך מצאתי שאלו מחליקים את הפרטים בתמונה יתר על המידה, וזה מפחיד.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-OnePlus Nord

ה-Nord הוא הניסיון הראשון של OnePlus מזה זמן מה לנסות ולהוכיח כי החברה מסוגלת לספק סחורה באיכות גבוהה גם כשמדובר במכשירים המיועדים לשוק הביניים. התוצאות בשטח מעידות על כך שה-OnePlus Nord מציג את החבילה השלמה שהיינו מצפים לקבל ממכשיריה, עם מסך AMOLED איכות שגם תומך בקצב רענון מהיר של 90 הרץ, חומרה מתקדמת שמספקת רמת ביצועים גבוהה, מצלמה ראשית עם תוצאות מעולות וסוללה שמספיקה ליום עבודה מלא וגם תומכת בטעינה מהירה מאוד.

הוואן פלוס נורד מעט יקר יותר בישראל ממה שהיינו מצפים לראות, אך במחיר נמוך מ-2,000 שקלים והרושם הטוב שהמכשיר מותיר כמעט בכל אספקט, נוכל עדיין להתייחס אליו כמשכשיר המתאים את התמורה למחיר. וואן פלוס היא כבר לא החברה שתציע לכם מחירים סופר נמוכים תמורת אותות וצלצולים, אך כן תמצאו במכשיר החדש שלה חבילה מרשימה מאוד שמצדיקה לטעמנו את התמחור הגבוה יותר ביחס לדגמים אחרים אותם נגדיר כ”שוק ביניים”.

היינו שמחים לראות שיפורים נוספים בצד הסוללה. הטעינה המהירה נהדרת, אך ב-2020 אנו מצפים מניהול משאבים טוב יותר בצד מערכת ההפעלה, כזה שיאפשר לנו לחיות עם סוללה בקיבולת העולה על 4000mAh גם יום וחצי ויותר. מעט הדאיגו אותי השיהוקים הקלים והקריסות הבודדות לאפליקציות שחוויתי במהלך השימוש במכשיר, אם כי אלו לא היו שכיחות כלל, ולא מצאתי עדויות לבעיות דומות ברחבי הרשת בזמן כתיבת סקירה זו.

מחיר: 1,700 ש”ח לדגם בסקירה, 8+128GB (באחריות יבואן רשמי, סל נאו)

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
8/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
8/10
מצלמה
8/10
8.3
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מצלמה ראשית
  • מסך
  • טעינה מהירה מאוד
  • ביצועים
מה פחות אהבנו
  • צילום בתאורה נמוכה
  • ללא סטריאו
  • ללא חיבור אוזניות

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: החל מ-1,800 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים