גאדג’טי מסקר: ASUS VivoBook S15 – כי ביצועים טובים לא חייבים לבוא במחיר גבוה

נייד ASUS VivoBook S15 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

בעוד שמרבית ניידי ASUS שאנו בוחנים בסקירות שלנו בגאדג’טי מגיעים מסדרת ה-ZenBook של החברה, הפעם הזדמן לנו לבדוק את נייד ה-VivoBook S15 מדגם S533F של החברה, המשלב מסך 15.6 אינץ’ ומעבד Comet Lake מהדור העשירי של אינטל ומגיע כפתרון המיינסטרים של החברה.

דגם ה-S533 החדש של ה-VivoBook S15 הוכרז במקור בתערוכת ה-CES 2020 בינואר כדגם ה”צעיר” החדש של ASUS, עם מגוון גדול יחסית של צבעים בעבור מחשב נייד, ובהם אדום (Resolute Red), ירוק (Gaia Green), לבן (Dreamy White) ושחור (Indie Black), כשבמקרה שלנו קיבלנו לבדיקה את הדגם השחור וה”סטנדרטי” יותר מבחינת צבע.

בניגוד לדגמי 15.6 אינץ’ מתחרים אחרים שקיימים בשוק, ASUS הצליחה ליצור את ה-S15 עם מבנה מתכתי ברובו המגיע בעובי של 16.1 מ”מ ובמשקל של 1.8 ק”ג, בהחלט לא הנייד הקל ביותר בשוק, אך גם לא כבד במיוחד בהשוואה למתחרים המגיעים לרוב במשקל של כ~2 ק”ג.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

נייד ASUS VivoBook S15 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב על ה-VivoBook S15

כמו בכל נייד, הדבר הראשון שבולט ה-S15 הוא מסך 15.6 אינץ’ שלו, המגיע ברזולוציית Full HD של 1920×1080 ויחס מסך-גוף של 86%. המסך מצליח לספק איכות צבעים סבירה, כאשר הוא עומד, לפי ASUS, ב-100% מתקן הצבעים sRGB. החיסרון של מסך ה-S533 נעוץ בבהירות הנמוכה שלו, המספיקה לשימוש במקומות סגורים, אך מקשה על שימוש בחוץ.

בחלקו העליון של המסך ניתן למצוא מצלמת רשת באיכות HD המספיקה לשימוש סביר, במיוחד בתקופה הנוכחית בה עלה הצורך לקיים שיחות וידאו המחליפות את המפגשים הפיזיים. בצדי המצלמה ניתן לראות את פתחי המיקרופונים המובנים.

מקלדת ה-S15 מגיעה בתצורה רחבה ונוחה מאוד לשימוש, מלבד מקשי החצים הזעירים, ומשלבת פד מספרים מלא בצד הימני, כאשר הדבר הלא שגרתי ביותר שאפשר לציין בקשר למקלדת הוא כפתור ה-Enter שמגיע עם מסגרת צהובה.

בנוסף למקלדת אנו מקבלים פד עכבר בגודל סטנדרטי, אשר קטן יותר בהשוואה לדגמי ניידים אחרים של ASUS, כאשר הוא משלב בחלקו הימני העליון חיישן טביעת אצבע מובנה לזיהוי מהיר של המשתמש. הדבר היחיד שחסר לשימוש טוב יותר במקלדת הוא ציר ה-ErgoLift המוכר של החברה שהיה קיים בדור הקודם של ה-S15, אך הוסר ממנו בדגם ה-S533 הנוכחי.

נייד S15 533 – מקלדת (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

בצד החיבורים המובנים בנייד ה-S15 מגיע עם כמות חיבורים סבירה למדי:

  • צד ימין – חיבור חשמל, HDMI, זוג חיבורי USB 3.2 Gen 1 (הידוע כ-USB 3.0) האחד USB-A רגיל והשני USB-C וחיבור אוזניות 3.5 מ”מ משולב.
  • צד שמאל – זוג חיבורי USB 2.0 וקורא microSD.

בעוד שלראות חיבורי USB 2.0 ב-2020 מפתיע מעט, העובדה כי יש 3 חיבורי USB-A רגילים היא נדירה יחסית בשוק הניידים ומאפשרת שימוש נוח בנייד. עם זאת, העובדה כי יש רק חיבור USB-C אחד מאכזבת מעט, במיוחד מאחר שניתן היה לקוות כי ASUS תוותר על חיבור הטעינה העגול הישן לטובת חיבור USB-C נוסף.

מבט בגב הנייד מגלה לנו את הלוגו של ASUS ו-VivoBook החרוט בגב המתכת השחור במיקום די בולט, כאשר בחלקו העליון ניתן למצוא פס שעובד על מרבית הרוחב של הגב עצמו, עוד צעד אסטתי קטן של ASUS.

החלק התחתון די נקי עם פתח אוורר קטן יחסית, כאשר בשני צידי הנייד אפשר למצוא את פתחי רמקולי ה-Harman Kardon של ה-S15 שמצליחים להפיק סאונד איכותי וחזק למדי. הדבר המוזר ביותר בחלק התחתון הוא “רגלית גומי” בודדת באמצע הנייד בחלקו האחורי, פתרון לא שגרתי שלא ברורה לגמרי מטרתו.

בסופו של דבר מדובר על נייד סולידי ואיכותי למדי, עם גוף העשוי ברובו מתכת ומגוון אפשרויות צבע שיתאימו להרבה משתמשים. בעוד שבמשקל של 1.8 ק”ג לא מדובר על הנייד הקל ביותר בשוק, בהשוואה לניידי 15.6 אינץ’ מתחרים, לא מדובר על הנייד הכבד ביותר שאפשר למצוא.

חווית שימוש

בעוד שבאופן אישי אני מעדיף את ניידי ה-Thin & Light הדקים והקלים, ה-S15 של ASUS מציע פתרון שימושי ונוח למדי, כאשר הוא מיועד בראש ובראשונה לקהל “צעיר” יותר, כשהוא מוצע במחיר נמוך יחסית לסדרות האחרות של החברה, עם אפשרויות צבע מרובות וסט מדבקות מעניין למדי המגיע בערכה של הנייד ומאפשר למשתמש להתאים את הנייד לטעם האישי שלו.

הנייד מצליח לספק חווית שימוש טובה ונוחה למדי עם מסך גדול ומקלדת נוחה להקלדה, כאשר המפרט הטכני מאפשר לו לעמוד בקלות במשימות השונות לא רק בתחום העיבוד מידע, אלא גם בצד הגרפי הודות לכרטיס המסך MX250 המובנה. בעוד שבמשקל של 1.8 ק”ג לא קל ונוח להעביר את המחשב ממקום למקום, עדיין מדובר על משקל נמוך יחסית לניידים בקטגוריה שלו המגיעים לרוב במשקל של 2 ק”ג ויותר.

מבחינת זמן הסוללה ה-S15 מצליח להפתיע לטובה, כאשר סוללת ה-50Wh המובנית מספיקה לכ~9-10 שעות שימוש. הנייד תומך בטעינה מהירה עם מטען ה-45W המספק טעינה של 60% ב-49 דקות.

מדבקות מצורפות ל-S15 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבחני ביצועים

ה-VivoBook S15 מגיע עם מפרט טכני טוב למדי המבוסס על מעבד Core i7 מסדרת ה-Comet Lake U של אינטל מהדור העשירי וכרטיס MX250 גרפי, כאשר במקרה של הנייד שקיבלנו לביקורת המפרט עמד על:

  • מעבד – Core i7-10510U.
  • זיכרון – 8GB DDR4.
  • אחסון – כונן SSD בנפח 512GB מדגם Intel SSD 660p.
  • כרטיס מסך – GeForce MX250 2GB.
  • מסך –  15.6 אינץ’ ברזולוציית Full HD.
  • משקל – 1.8 ק”ג.

על מנת לקבל מדד לביצועי הנייד ערכנו מספר בדיקות ביצועים, כאשר הנייד מוגדר על מצב טורבו לביצועים מקסימליים על חשבון רעש מוגבר. הבדיקות מתחלקות לביצועים כלליים, ביצועי מעבד, ביצועי כרטיס מסך וביצועי אחסון מובנה, כאשר לצורך מדד הביצועים הכללי הנייד נבדק בתוכנת ה-PCMark 10 עם ציון כללי של 4283 נקודות.

מבחן ביצועיים PCmark 10

לבדיקת מעבד ה-Core i7-10510U הורצו תוכנת ה-GeekBench 5.2.3 בה המעבד קיבל ניקוד של 1294 לביצועי ליבה בודדת ו-3770 לריבוי ליבות וכן תוכנת ה-Cinebench R20 בה המעבד קיבל ניקוד של 1611.

לשם בדיקת כרטיס ה-GeForce MX250 הורצו תוכנות ה-3DMark עם מבחן Time Spy בה הנייד קיבל ניקוד של 1254 ומבחן Superposition בו הנייד קיבל ניקוד של 2668 נקודות בהגדרת 1080p Medium.

כונן ה-SSD מדגם Intel 660p הצליח להגיע למהירות קריאה של עד 1.74GB/s וכתיבה של עד 935MB/s בבדיקת ה-ATTO, כשב-AS SSD הכונן מקבל ציון כללי של 1747 נקודות עם מהירות קריאה של כ~1.55GB/s וכתיבה של כ~656MB/s. רחוק מלהיות כונן ה-SSD המהיר ביותר בשוק, כאשר מדובר על אחד מהמקרים הבודדים שחזרתי למושג מגה לשניה ולא ג’יגה לשניה.

בסופו של דבר ה-S15 S533 מצליח להציג ביצועים טובים למדי בעבור נייד שוק ביניים, מעבד ה-Core i7 מספק די והותר כוח עיבוד למרבית, כאשר ראוי לציין לטובה את כרטיס ה-MX250 המובנה שנותן למחשב שדרוג בביצועים הגרפיים לעומת פתרונות המתבססים על כרטיס ה-Intel UHD המובנה של המעבד.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Asus VivoBook S15

נייד ה-VivoBook S15 לא מתיימר להיות הנייד האיכותי ביותר של ASUS או אחד מדגמי הפרימיום שלה, כאשר הוא עוצב ותוכנן מראש כפתרון לקהל צעיר יותר בתור נייד משתלם המעניק יחס גבוה של תמורה למחיר מבלי לוותר על איכות הבניה או המפרט הטכני שלו.

השילוב בין מעבד Comet Lake U וכרטיס מסך MX250 מאפשרים ל-S15 לספק די והותר כוח ויכולות גרפיות, מה שהופך אותו לדגם מומלץ בעבור משתמשים המעוניינים בביצועים טובים, אך לא מעוניינים להשקיע תקציב גבוה במיוחד.

נייד ה-ASUS VivoBook S15 S533 זמין למכירה במחיר של החל מ-3390 ש”ח ועד 4190 ש”ח (תלוי מפרט). 

מה אהבנו?

  • ביצועים טובים.
  • כרטיס מסך יעודי נפרד (בדגם שנבדק).
  • איכות בניה טובה.
  • זמן סוללה טוב.
  • מחיר.
  • מצלמת רשת מובנת.
  • קל יחסית (לעומת ניידי 15.6 אחרים).

ומה לא?

  • כבד (כי 1.8 ק”ג זה עדיין 1.8 ק”ג).
  • בהירות מסך נמוכה יחסית.
  • חיבורי USB 2.0.
  • ביצועי SSD בינוניים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים