הכירו את RamDisk – שיאומי משתמשת בזיכרון העבודה כנפח האחסון החדש

Ramdisk (תמונה: Weibo) Ramdisk (תמונה: Weibo)

באופן שקט במיוחד, שיאומי הציגה לאחרונה טכנולוגיה חדשה אשר תגיע בקרוב למכשיר הדגל שלה, וזו תאפשר שימוש בזיכרון העבודה של המכשיר כנפח האחסון שלו. לטכנולוגיה עצמה שיאומי קוראת RAMDISK, ובעוד שזו כבר קיימת במחשבים, זו היא הפעם הראשונה שאנחנו רואים אותה בשימוש בעולם הסמארטפונים הרחב, בו רובנו כבר מחזיקים מכשירים בעלי 6 גיגה-בייט או יותר של זיכרון עבודה.

את הטכנולוגיה המוזכרת שיאומי מתכננת להביא כבר עכשיו למשתמשי ה-Xiaomi Mi 10 Ultra, אשר מחזיקים בידיהם מכשיר בעל 8/12 או 16 גיגה-בייט של זיכרון עבודה מסוג LPDDR5, לצד 128, 256 או 512 גיגה-בייט של נפח אחסון מסוג UFS 3.1. באמצעות פתיחת הטכנולוגיה למכשיר המוזכר, שיאומי מחזקת אותו אף יותר לצד המפרט העוצמתי אשר מגיע איתו וכולל טעינה בהספק של 120 וואט ו-Snapdragon 865.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

Ramdisk (תמונה: Weibo)
Ramdisk (תמונה: Weibo)

טכנולוגיית ה-RamDisk עובדת באמצעות לקיחת חלק מזיכרון העבודה ושימוש בו כנפח אחסון, כשבאמצעות המהלך הזה, ניתן להתקין אפליקציות כמו משחקים על זיכרון העבודה באופן ישיר. היתרון המרכזי שבדבר נמצא בעובדה שהתקנה של משחק, לדוגמה, תהיה מהירה יותר ב-100 אחוזים לעומת התקנה רגילה, בשל חוסר ההסתמכות על נפח האחסון ויכולת חדשה להתקין תוכנות על זיכרון שעד כה לא היה נגיש לשימוש שכזה.

בשלב זה שיאומי מציעה רק מספר מוגבל של אפליקציות אשר יאוחסנו על זיכרון העבודה וניתנות להתקנה מהירה, כשביניהן נמצא את המשחקים QQ Speed, Glory of the King, Cross the line of Fire ועוד. כל משחק אשר יותקן על זיכרון העבודה יימחק לאחר הפעלה מחדש של המכשיר, זאת עקב העובדה שזיכרון העבודה אינו נשמר במצב שכזה. מנגד, שיאומי כן מאפשרת העברה מהירה של האפליקציה מזיכרון העבודה לנפח האחסון הרגיל לפני הפעולה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים