רוב משחקי ה-PS4 יעבדו ב-PlayStation 5, ניתן להעביר משחקים בין המכשירים

Playstation 5 (תמונה: Sony) Playstation 5 (תמונה: Sony)

בפוסט חדש בבלוג החברה פיזרה סוני את הערפל בכל הנוגע לתאימות לאחור בקונסולה החדשה של החברה, ה-PlayStation 5. מדובר בחדשות טובות – חוץ מכמה משחקים בודדים נראה כי כמעט כל ספריית המשחקים של ה-PlayStation 4 היוצאת יעבדו על המכשיר החדש. לדברי החברה מדובר ביותר מ-4,000 משחקים. כותרים נבחרים יזכו גם לשדרוג בביצועים עם אפשרות בשם Game Boost.

לסוני היו עוד כמה חדשות טובות עבור השחקנים: תוכלו להכניס דיסקים של PS4 לכונן של ה-PlayStation 5 (בגרסה הכוללת כונן) על מנת לשחק בהם. תוכלו להעביר משחקים שכבר הותקנו על ה-PS4 שלכם ל-PlayStation 5 באמצעות Wifi, או לרכוש אותם בחנות הדיגיטלית, ולעדכן אותם. גם משחקי PS VR יעבדו, עבורם תצטרכו כמובן את מכשיר ה-PS VR ומצלמת ה-PlayStation. אביזרי שליטה לקונסולה, כולל כאלה מיצרנים צד ג’, יעבדו רובם ככולם על המכשיר החדש.

למרות כל זאת לסוני היו כמה הסתייגויות. ראשית, אפשרויות מסוימות במשחקי הדור הקודם לא יעבדו, כמו פיצ’ר הטורנירים שהינו ייחודי ל-PS4. יתכן גם שתיתקלו בשגיאות בחלק מהכותרים. סוני ממליצה כי לפני שתרכשו תכנים נוספים עבור משחק בתמיכה לאחור, נסו קודם כל להריץ את משחק הבסיס על מנת להשתכנע כי אתם מרוצים מהחוויה. החברה המליצה לשמור על מכשיר מעודכן, כך שיתכן כי עדכוני מערכת יטפלו גם בשגיאות בתמיכה לאחור במשחקים בעיתיים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

לבסוף, יהיו משחקי PS4 שלא יוכלו לרוץ על ה-PlayStation 5. משחקים אלו יסומנו בחנות הדיגילית של סוני תחת התוית “Playable on PS4 only” (ניתן לשחק רק על PS4).

בינתיים סוני פרסמה את הרשימה הבאה של משחקים שלא נתמכים בדור הבא. החברה הודיעה כי הרשימה יכולה להשתנות בהמשך:

  • DWVR
  • Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One
  • TT Isle of Man – Ride on the Edge 2
  • Just Deal With It!
  • Shadow Complex Remastered
  • Robinson: The Journey
  • We Sing
  • Hitman Go: Definitive Edition
  • Shadwen
  • Joe’s Diner

למעט כמה הסתייגויות, נראה כי אלו שחששו מנושא התמיכה לאחור ב-PlayStation 5 יכולים לנשום לרווחה. סוני פועלת לצמצם פערים בתמיכה במשחקי הדור הקודם, תחום שבו ה-Xbox מקדימה אותה בהרבה עם אפשרות לשחק כמעט בכל הקטלוג של כל מכשירי Xbox, החל מהמכשיר הראשון משנת 2001. לסוני צפויה עוד עבודה רבה עד שתוכל להגיע לרמה של ה-Xbox מבחינת תאימות לאחור, אם הדבר בכלל אפשרי. בכל אופן, לפחות בדור הבא – נראה שסוני בכיוון הנכון.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים