הוכרזו: iPhone 12 ו-iPhone 12 Mini – עיצוב ומעבד חדשים וגרסת מיני חזקה

iPhone 12 (תמונה: Apple)

באירוע ההכרזה הגדול ביותר שלה לשנת 2020 הכריזה היום (ג‘, 13.10) אפל על מכשירי ה-אייפון 12 מיני וה-אייפון 12, זוג דגמי הכניסה שלה לסדרת הדגל שישלבו תמיכה ברשתות 5G, מערך צילום כפול בגבם, שבב עיבוד חדש וחזק מתמיד, עיצוב שטוח עם מסגרת מתכת המזכירה את עיצובו של האייפון 4 הוותיק, ובמחיר המתחיל ב-699 דולר.

מכשירי ה-iPhone 12 החדשים מגיעים בעיצוב חדש, וגם עם כמה צבעים חדשים, בהם ירוק וכחול, המגיעים לצד הצבעים שחור, אדום ולבן.

iPhone 12: הדגם שיחליף את האייפון 11 הפופולרי

האייפון 12 מגיע עם מסך 6.1 אינץ’, גודל זהה לזה של האייפון 11 מהשנה שעברה, אך בגוף קטן יותר, כשבאפל מציינים שהוא דק יותר ב-11% מהאייפון 11, קל ממנו ב-16% ובעל מידות הקטנות ממנו ב-15%. תצוגת האייפון החדשה משתמשת בפאנל OLED לו קוראת אפל Super Retina XDR, כאשר זה מציע ניגודיות גבוהה של 2,000,000:1 ובהירות שמגיעה עד 1200nits, כל זאת תחת רזולוציית תצוגה בפריסה של 1170×2532 פיקסלים, ותמיכה ב-Dolby Vision ו-HDR10.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

כיסוי Ceramic Shield קרמי המצפה את המסך משמש להגנה באמצעות מטריצת קריסטלים שמגבירה את קשיחות המכשיר, תוך שמירה על שקיפות שלא תפריע לפעולה תקינה של המסך, ובאפל מציינים כי כיסוי זה משפר בעד פי 4 את ההגנה של המכשיר מפני נפילות לעומת דגמי אייפון קודמים.

מערכת השבבים החדשה A14 Bionic היא החזקה ביותר ששולבה באייפון עד היום, אשר נבנתה בייצור בתהליך בגודל 5 ננו-מטר המתקדם של חברת TSMC, ומגיע עם 11.8 מיליארד טרנסיסטורים, עליה של 40% לעומת הדור הקודם. ה-A14 משלב מעבד בעל 6 ליבות לשיפור של עד 50% בביצועים לעומת הדור הקודם, כששתיים מהליבות משמשות לביצועים גבוהים, ו-4 הנותרות משמשות לפעולות פשוטות לצורך חיסכון בחשמל, כאשר המעבד הגרפי מגיע עם 4 ליבות שיאפשרו שיפור של עד 50% בביצועים הגרפים. לצד זאת, 16 הליבות של מעבד ה-ML החדש יאפשרו לבצע 11 טריליון פעולות לשיפור ביצוע פעולות בתחום החשיבה העמוקה (AI).

הטעינה האלחוטית מקבלת אפשרות חדשה לתמיכה במטענים אלחוטיים, אלו יוכלו להידבק למכשיר האייפון 12 בעזרת מגנט, זאת באמצעות האקו-סיסטם החדש של החברה, MagSafe, שמוסיפה אפל למכשיריה, כאשר מערך מגנטים מעגלי אשר משולב במכשיר יעבוד בצורה ישירה עם שלל האביזרים הרשמיים ואביזרי צד-שלישי שיאושרו על ידי החברה.

אייפון 12: מצלמות חדשות לשיפור הצילום ביום ובלילה

מערך הצילום באייפון 12 מגיע עם זוג מצלמות, הראשית בהן משלבת חיישן 12 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/1.6 וייצוב אופטי (OIS), כאשר המצלמה המשנית מציעה חיישן 12 מגה-פיקסל לצילום תמונות בזווית רחבה של 120 מעלות בצילום דרך מפתח צמצם f/2.4.

באפל מציינים כי מערך הצילום החדש יספק שיפור של עד 27% בצילום תמונות תחת תנאי תאורה נמוכים, כאשר מצב הלילה (Night Mode) החדש מאפשר לתפוס יותר אור דרך חיישני המצלמה, כאשר הוא זמין גם עבור מצלמת הסלפי הקדמית, ובצד הוידאו מוסיפה החברה את מצב ה-Night Mode Time Lapse, שיאפשר לתפוס סרטוני וידאו יחודיים גם בלילה.

אייפון 12 מיני – קטן וחזק

לצידו של האייפון 12 הציגה היום אפל גם את ה-iPhone 12 Mini, גרסה מוקטנת הנוחה יותר לשימוש לחובבי המכשירים הקומפקטיים, אשר מגיע בגודל התואם לזה של מכשירי האייפון 8 או האייפון SE2, רק עם מסך גדול יותר של 5.4 אינץ’ שמחליף את תצוגת ה-4.7 אינץ’ שהופיעה בדגמים קומפקטים קודמים.

כמו האייפון 12, גם בדגם המיני תוכלו למצוא את תצוגה ה-Super Retina XDR המבוססת על פאנל OLED עם ציפוי ה-Ceramic Shield, מה שהופך את האייפון 12 מיני לדגם הקטן ביותר של אפל המגיע עם תצוגת OLED. גם כאן תמצאו תמיכה ב-HDR10 וב-Dolby Vision ורזולוציית 1080×2340 פיקסלים ובהירות מירבית של 1200nits.

החלק המפתיע ביותר הוא שהמפרט של דגם ה-iPhone 12 Mini זהה לזה של ה-iPhone 12, עם מעבד ה-A14 Bionic החזק, תמיכה ב-5G, בטעינה אלחוטית באמצעות MagSafe, זיהוי פנים ביומטרי ומערך הצילום הכפול עם אפשרות צילום בזווית רחבה, מצבי הלילה המיוחדים לתמונות ווידאו ותמיכה בהסרטה ב-4K ב-60 פריימים בשנייה.

מחיר האייפון 12 והאייפון 12 מיני

את דגם הכניסה iPhone 12 Mini בעל מסך ה-5.4 אינץ’ משיקה אפל במחיר של החל מ-699 דולר, כאשר דגם ה-iPhone 12 בעל מסך ה-6.1 אינץ’ מגיע במחיר של החל מ-799 דולר. שני המכשירים יגיעו באריזה יחד עם כבל Apple Lightning ל-USB-C.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים