גוגל משיקה את YouTube Kids בישראל: גרסה מותאמת לילדים ובשליטת ההורים

YouYube Kids (תמונה: Google) YouYube Kids (תמונה: Google)

מעל 5 שנים עברו מאז הציגה גוגל לראשונה את YouTube Kids, הגרסה המותאמת שלה לילדים עבור אתר ואפליקציית סרטוני הוידאו הפופולרית בעולם, אשר מאפשר לסנן החוצה תכנים בעיתיים ולתת להורים כלים שיאפשרו שליטה בתכנים ובזמן המסך דרך פרופיל ייעודי שיוגדר עבור כל ילד בנפרד. כעת, מגיעה האפליקציה גם לישראל.

יוטיוב הוא בין האתרים הפופולרים בקרב ילדים, מה שהוביל את גוגל לבצע מספר מהלכים שיעזרו בסינון והתאמת התכנים אליהם לאורך השנים. אפליקציית YouTube Kids הייתה לאחד מצעדים אלו, כשהיא מציעה אפשרויות התאמת התכנים לילדים ושליטה בתכנים על ידי ההורים, אך לאחרונה החלה גוגל לדרוש מיוצרים המפרסמים את הסרטונים שלהם ביוטיוב לתייג כל סרטון בין אם הוא מתאים לילדים או מיועד למבוגרים בלבד.

בגוגל מציינים כי ההשקה בארץ מתקיימת על רקע עלייה בזמן המסכים של ילדים בישראל, בעקבות הריחוק החברתי. החברה מצטטת סקר שערכה Ipsos לבקשתה בתחילת החודש, זה הצביע על עלייה של 63% במשך הצפייה היומית הממוצעת במסכים של ילדים בגילאים 3-12 בתקופת הקורונה, מ-2.2 ל-3.6 שעות ביום. עוד עולה מהסקר כי שיעור הילדים שצופים במסכים מדי יום עלה מ-70% ל-83% בתקופת הקורונה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

אפליקציית YouTube Kids כוללת ארבע תכונות מרכזיות אותן ניתן להתאים באופן אישי לכל ילד במשפחה:

ממשק ידידותי להורים ולילדים – דרך YouTube Kids יוכלו ההורים לקבל מידע מלא על האופן בו מתבצעים סינון התכנים והמלצות התוכן עבור ילדיהם, והם יוכלו להגדיר פרופיל ייחודי לכל אחד מילדיהם בהתאם לגילו של הילד. עבור הילדים יוצג ממשק משתמש ידידותי יותר, עם תמונות גדולות יותר, עיצוב צבעוני וסמלים גלויים וברורים המקלים על השימוש באפליקציה.

התאמה לגיל ב-YouYube Kids (תמונה: Google)
התאמה לגיל ב-YouYube Kids (תמונה: Google)

תוכן מאושר על-ידי ההורים – האפליקציה כוללת מגוון כלים העוזרים להורים לשלוט בחווית הצפייה של ילדיהם. מצב ‘תוכן מאושר בלבד’ מאפשר להורים לבחור סרטונים וערוצים בודדים שיעמדו לרשות ילדיהם במסגרת השימוש באפליקציה או להחליט לחסום סרטונים או ערוצים מסוימים. הורים יכולים גם לבחור האם להפעיל את אפשרות החיפוש באפליקציה או לא.

שליטה בזמן המסך – באפליקציה שולב טיימר המאפשר הגבלת זמן צפיה בקלות, למשל הגבלת הפעלה ל-15 דקות בלבד. האפליקציה תודיע לילד כאשר זמן השימוש בה מסתיים, אז היא תנעל לשימוש.

הגבלת זמן מסך ב-YouYube Kids (תמונה: Google)
הגבלת זמן מסך ב-YouYube Kids (תמונה: Google)

תוכן ידידותי למשפחה – האפליקציה מאפשרת לילדים לקבל מענה לסקרנותם באמצעות ערוצים ופלייליסטים בשבע קטגוריות: למידה, תחביבים, מוסיקה וריקוד, אומנות ומלאכת יד, צעצועים ומשחק, יוטיוברים ו-וולוגרים לכל המשפחה, גיימינג וכן מופעים וסרטים.

אפליקציית YouTube Kids זמינה להורדה בחנויות האפליקציות (אנדרואיד \ iOS) וכן בשימוש באתר ייעודי דרך הדפדפן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים