שבב ה-Apple M1 החדש מבוסס ה-ARM של אפל מספק ביצועים מרשימים

שבב Apple M1 (תמונה: Apple) שבב Apple M1 (תמונה: Apple)

אפל (Apple) חשפה מוקדם יותר החודש את מערכת השבבים Apple M1, השם הרשמי של החברה ל-Apple Silicon, שבב ה-ARM הראשון של החברה בפיתוח עצמי הזמין בצמד ניידי ה-MacBook Air ו-MacBook Pro 13 החדשים שלה ובמחשב ה-Mac Mini הזעיר, כולם זמינים כבר בחנויות (ובקרוב גם בארץ) ואיתם גם מבחני הביצועים הראשונים של ה-M1 המציגים תמונה מרשימה במיוחד.

ה-Apple M1, מגיע בתור מערכת על שבב שלמה מבוססת ARM המגיעה בייצור 5nm מתקדם עם 16 מיליארד טרנזיסטורים. במערכת עצמה ניתן למצוא מעבד בעל 8 ליבות בתצורת 4+4, עם 4 ליבות חזקות (High-performance) ו-4 ליבות יעילות (High efficiency), המציעות לפי אפל את רמת הביצועים הגבוהה ביותר בתעשייה לוואט, בנוסף לליבה גרפית בעלת עד 8 ליבות.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

שבב Apple M1 (מקור אפל)

מבחני ביצועים לשבב ה-Apple M1

אתר AnandTech לקח לבדיקה את מחשב ה-Mac mini החדש של אפל, אשר בדומה למחשב ה-MacBook Pro 13 החדש, מציע גם הוא קירור אקטיבי לשבב ה-Apple M1, מה שצפוי לאפשר לשבב להציג את הביצועים הטובים ביותר, בניגוד ל-MacBook Air בעל הקירור הפסיבי בלבד.

ממבחני הביצועים של האתר ניתן לראות כי אפל מצליחה להציג רמת ביצועים גבוהה במיוחד במעבד ה-M1, כשהוא מציג ביצועי ליבה בודדת טובים יותר ממרבית המעבדים האחרים בשוק, עם ביצועי ליבה בודדת דומים ל-Core i7-1165G7 מהדור ה-11 של אינטל במבחן ה-CineBench R23 וטובים מכלל המתחרים ב-Geekbench 5.

המצב משתנה במעבר לריבוי ליבות לאור הגדלת כמות הליבות. עם זאת, הפרט המעניין ביותר מגיע בדמות הבדל הביצועים בין שימוש טבעי במעבד של ה-M1 וירידת הביצועים עם הצורך להשתמש ב-Rosetta 2, מנגנון ההתאמה של יישומי X86 למעבד ה-ARM, שעדיין מאפשר למק מיני החדש להציג ביצועים טובים יותר מהדור הקודם שלו.

ה-Apple M1 מגיע עם 8 ליבות גרפיות, עליהן החברה לא פירטה יותר מדי, אך לפחות לפי המסקנות של אתר AnandTech מדובר על גרסה משודרגת של הליבה הגרפית של שבב ה-Apple A14, המגיע עם כמות כפולה של ליבות גרפיות.

הליבה הגרפית של ה-M1 מצליחה להציג ביצועים מרשימים במבחן ה-GFXBench 5.0 הסינטתי המותאם למק ורץ באופן זהה גם בצורה הטבעית שלו וגם באמצעות Rosseta 2, כאשר הוא מציג ביצועים כפולים לעומת ה-MacBook Pro 15 2017 ובפער ביצועים ענק לעומת ה-Mac Mini 2018. עם זאת, המעבר ממבחן סינטתי למבחן ביצועים של משחק כמו Rise Of The Tomb Raider משנה את תמונת המצב, ובעוד שהליבה הגרפית מציגה תוצאות טובות ביחס לדורות הקודמים של אפל והליבות המובנות של אינטל ו-AMD, היא אינה יכולה להתמודד כראוי מול כרטיסי מסך יעודיים.

צריך להדגיש כי מדובר על תוצאות ראשוניות המגיעות זמן קצר אחרי הכרזת ה-Apple M1 והשקת מחשבי המק שמשתמשים בו, כאשר אפשר לומר בצורה די מוחלטת כי יגיעו שיפורי ביצועים רבים בהמשך עם ההתאמה של התוכנות השונות לעבודה על ארכיטקטורת ה-ARM בצורה טובה יותר לעומת X86.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים