גאדג’טי מסקר: LG UltraWide 34WN80C-B – מסך רחב וקעור ברזולוצייה גבוהה עם חיבור USB-C

מסך LG 34WN80C-B (צילום: רונן מנדזיצקי) מסך LG 34WN80C-B (צילום: רונן מנדזיצקי)

גל המסכים האחרון מבית LG שהושק בישראל הביא עימו מספר דגמים בסדרת ה-Ultragear של החברה, המיועדים לגיימרים, אך לצידם מצאנו גם דגמים המיועדים לשוק הפרטי והעסקי. את מסך ה-UltraWide של החברה מדגם LG 34WN80C-B, ומדובר במסך קעור בעל יחס תצוגה סינמטי, המגיע ברזולוציה גבוהה של WQHD, עם פאנל IPS בגודל 34 אינץ’.

LG UltraWide 34WN80C-B: עיצוב וחיבורים

מסך ה-34WN80C של LG מגיע בגודל 34 אינץ’, עם מסך בעל פאנל IPS בקצב רענון סטנדרטי של 60 הרץ. מדובר במסך קעור (1800R) בעל יחס תצוגה סינמטי של 21:9, המציע רזולוציית תצוגה מירבית של 1440×3440 פיקסלים, ואם תבחרו בהצגת תמונה ביחס 16:9, תקבלו עד 1440×2560 פיקסלים. בנוסף, מאפשר המסך זוויות צפייה רחבות של 178 מעלות, מציע כיסוי ל-99% מטווח הצבעים sRGB וגם תומך ב-HDR10 (אבל שימו לב לעוד על זה בהמשך).

עיצוב המסך נאה, אך לא מרחיק לכת. תוכלו למצוא מעמד בעיצוב חצי מעגל המתאים לעיצובו של המסך הקעור, כאשר מי שכבר מכיר היטב את מסכיה של LG לא יתקשה למצוא את כפתור השליטה הבודד להפעלה, כיבוי וגישה לניווט בהגדרות התצוגה, ממש מתחת לאמצע המסך.

בעזרת המעמד המצורף ניתן לכוון את המסך לפי הצורך, כשהוא ניתן להגבהה מגובה של 46 ס”מ עד ל-58 ס”מ, וגם להטיה בין זווית 5- מעלות (בהטיה מטה) ועד 15 מעלות בהטיה כלפי מעלה. בנוסף, מאפשר המסך גם חיבור לזרוע VESA לתלייה על הקיר.

את כל החיבורים של המסך ניתן למצוא בחלקו האחורי, ואלו כוללים זוג חיבורי HDMI 2.0, כניסת DisplayPort 1.2, חיבור USB-C (בזה נעשה שימוש עבור מרבית עבודת הסקירה), זוג חיבורי USB 3.0 ויציאת אוזניות.

הפעלה ותפריטי שליטה

את התפעול השוטף של המסך ניתן לבצע בשתי דרכים – תוכלו לבחור בכפתור המשמש גם כג’ויסטיק לתנועה בין התפריטים השונים של הגדרות התצוגה, זה ממוקם בחלקו האמצעי של המסך, בצד התחתון, כאשר אפשרות נוספת היא התקנת התוכנה היעודית של LG, זו תאפשר לכם תכונות נוספות כמו חלוקה אוטומטית של התצוגה למספר מסכים באופן וירטואלי, כך שתוכלו לסדר במהירות את התוכנות המופיעות על המסך ללא צורך בגרירה שלהן מצד לצד.

הגדרות התצוגה רחבות מאוד ומאפשרות להגדיר באופן ידני או דרך פרופילים את הבהירות, הניגודיות, יחס התצוגה ועוד, כשתוכלו לבחור גם בין מצבי תצוגה יעודיים למשחקים.

ביצועים ואיכות התמונה

מסך ה-LG 34WN80C מספק רזולוציה גבוהה של WQHD בפריסה מירבית של 1440×3440 פיקסלים, עם דיוק גבוה בצבעים (עד 99% מ-sRGB), וזוויות הצפייה שלו מצוינות ועומדות בהבטחה של החברה לספק אפשרות צפייה נוחה גם מהצדדים, זאת הודות לשימוש במסך הקעור. דרך הגדרות התצוגה תוכלו לבחור בין פרופילים שונים של תמונה, אך ניתן להגדיר זאת גם באופן ידני על מנת להתאים את התצוגה לצרכים שלכם טוב יותר.

בהירות המסך נמדדת בעד 300 cd/m2, כשהניגודיות גבוהה למדי (עד 1000:1) ומספקת תמונה חיה עם גוונים רבים ורמה טובה של הצבעים השחורים.

מסך LG 34WN80C-B(צילום: רונן מנדזיצקי)
מסך LG 34WN80C-B(צילום: רונן מנדזיצקי)

דוגמה קיצונית אחת שמצאתי ליתרון ההגדרה הידנית הגיעה דרך פרופיל ה-VIVID שמציעה החברה במסך. מדובר בפרופיל פופולרי במסכים רבים, שכן הוא מדגיש את הצבעים ומספק תמונה עשירה יותר, אך כפי שתוכלו לראות בתמונות שדגמתי מטה, מצב ה-VIVID לא מספק תמונה עם צבעים מדויקים, את אלו הצלחתי להשיג דרך ההגדרה באופן ידני. אציין כי צילום תמונה של המסך לא משקף את המציאות, אך גם במציאות ניתן היה להבחין בקלות בצבעים האדמדמים שתוכלו לראות בתמונת ההשוואה מטה:

השוואה: מצב VIVID מול מצב CUSTOM (צילום: רונן מנדזיצקי)
השוואה: מצב VIVID מול מצב CUSTOM (צילום: רונן מנדזיצקי)

העבודה על גבי תצוגה ביחס סינמטי של 21:9 מוסיפה המון עבור מי שעובדים עם מספר חלונות במקביל, ולכך מוסיפה עוד יותר אפשרות הפיצול המהירה של המסך, שתאפשר לכם לסדר את החלונות בדרכים שונות, אם כי זו זמינה אך ורק לאחר התקנת האפליקציה למחשב (ווינדוס או מק).

פיצול מסך ל-4 (צילום: רונן מנדזיצקי)
פיצול מסך ל-4 (צילום: רונן מנדזיצקי)

מסך זה הוא לא מסך ייעודי למשחקים, אם כי התכונות שלו מספקות תוצאות לא רעות ומשחקים יראו עליו טוב. אך למסך חסרות תכונות שיאפשרו להתייחס אליו כיעודי לגיימינג, כשקצב הרענון שלו סטנדרטי בלבד ונמדד ב-60 הרץ, מהירות התגובה עומדת על 5 מילישניות (מאפור לאפור) ולא תמצאו בו מנגנונים למשחק חלק כמו FreeSync של AMD. המסך כן מציע הגדרות ספציפיות לשיפור יכולות התצוגה במהלך משחק.

השורה התחתונה

מסך ה-34WN80C של LG נועד למי שמחפשים מסך יעודי לעבודה, המסוגל לספק דיוק טוב בצבעים, ובעוד שהוא מציע תכונות מסוימות לשחקני מחשב, הוא לא מסך אשר יעודי לשימושים אלו. הוא מציע רזולוציה גבוהה, עם ניגודיות תואמת, חיבור USB-C שנוסף על חיבורי ה-HDMI ו-DP ותצוגת IPS סינמטית רחבה עם קעירות גדולה שמאפשרת לצפות בו בנוחות ומזוויות רבות.

באמצעות התוכנה הנלווית ניתן להגדיל את השליטה בהגדרות התצוגה ולבצע פיצול, אך אהבתי פחות את מצבי התצוגה המוכנים מראש של LG והעדפתי לבצע את ההגדרות באופן ידני על מנת לקבל דיוק טוב יותר בצבעים. במחיר של כ-3,500 ש”ח לא מדובר במסך זול, והייתי שמח לראות כמה תכונות נוספות כמו קצב רענון מעט גבוה יותר ואולי גם תמיכה ב-FreeSync, אך כאמור לא לכך המסך מיועד.

*הסקירה התבצעה ברובה על בשילוב עם מחשב מקבוק פרו (2017)

מחיר: 3,450 ש”ח – אייבורי \ KSP

אחריות: 3 שנים, יבואן רשמי קבוצת ח.י

מסך LG 34WN80C-B (צילום: רונן מנדזיצקי)
מסך LG 34WN80C-B (צילום: רונן מנדזיצקי)

מה אהבנו?

  • מסך רחב וקעור ברזולוציה גבוהה
  • דיוק טוב בצבעים
  • אפשרות כוונון גובה והטיה של המסך
  • הגדרות תמונה ועוד דרך תוכנה ייעודית

ומה לא?

  • לא מתאים למשחקים (5ms, 60Hz, ללא FreeSync)
  • ללא רמקולים מובנים

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים