דיווח: AIRBNB מתכוננת להנפקה לפי שווי של עד 33 מיליארד דולר

לוגו AIRBNB תמונה: AIRBNB

חברת AIRBNB, לה אתר בעל אותו שם המשמש לתיווך בין משכירי דירות ושוכרי דירות, מתכננת להנפיק את מניותיה לציבור, ולאחר הערכות כי היא תעשה זאת לפי שווי של עד 30 מיליארד דולר, כעת מגיעים דיווחים על ככך ששוויה של החברה בהנפקה עשוי לטפס גם עד 33 מיליארד דולר.

גם לאחר עליית הסכום המוערך להנפקתה של החברה, לא מדובר בסכום בו ככל הנראה ציפו המשקיעים להנפיק את החברה, כאשר שוויה בסבב ההשקעה האחרון ב-2017 עמד על 31 מיליארד דולר, שווי שצנח במהירות מטה עד לרמת 18 מיליארד דולר עת התפרצה מגיפת הקורונה, שהובילה לירידה בביקושים להשכרת דירות וכתוצאה מכך גם לערכה של החברה.

מתוך הדוחות הכספיים שפירסמה AIRBNB עת חשפה את מסמכי ההנפקה שלה לפני כשבועיים ניתן היה ללמוד על ירידה של כ-32% בהכנסות משנה לשנה ב-9 החודשים הראשונים (ינואר-ספטמבר) של שנת 2020, אל מול התקופה המקבילה ב-2019, ואף שהוצאות השיווק ירדו במהלך תקופה זו ביותר מחצי, ההפסד הנקי של החברה תפח לכ-697 מיליון דולר, מול הפסד של כ-323 מיליון שנה קודם לכן.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בחברה מדווחים גם כי עיקר הפגיעה הגיעה במהלך הרבעון השני של השנה (אפריל-יוני), כאשר ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) היא כבר הציגה עליה מחודשת בהזמנות, וייתכן כי כאן נמצא ההסבר להערכות המחודשות בנוגע לשוויה המוערך של החברה בהנפקה.

בשלב זה לא ידועים כל הפרטים אודות ההנפקה ומדובר בהערכות בלבד, כאשר מחיר המניה והשווי בהנפקה של החברה יקבעו בהמשך. על פי ההערכות, הנפקתה של AIRBNB צפויה להגיע עד סוף השנה, וייתכן כי הדבר יקרה כבר באמצע דצמבר 2020.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים