טיקטוק בוחנת אפשרות לשיתוף סרטונים באורך 3 דקות

אפליקציית TikTok (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית TikTok (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

טיקטוק (TikTok), הרשת החברתית שמאפשרת למשתמשיה להעלות סרטונים קצרים, החלה לבחון אפשרות להרחבת אורך כל סרטון, ולשנות את המגבלה של עד 60 שניות הזמינה כיום, לעד 3 דקות, כך עולה מפרסום של מספר משתמשי טיקטוק בטוויטר.

באחד מאותם דיווחים, שמגיע מטעם מאט נבארה (Matt Navarra), יועץ בתחום הרשתות החברתיות ולשעבר כתב באתר הטכנולוגיה TheNextWeb ניתן לראות גם הודעה מטעם טיקטוק, לפיה הוא נבחר לקבלת גישה מוקדמת להעלאת סרטונים בני אורך של עד 3 דקות לרשת החברתית.

עדיין מוקדם לומר האם טיקטוק תאמץ את האפשרות החדשה עבור הציבור הרחב של משתמשיה. הרשת החברתית נבנתה על סמך הצגת סרטונים קצרים והיוצרים בה התאימו עצמם למגבלה זו, כשייתכן כי דווקא ממגבלה זו נובעת הצלחתה, מאחר שהיא לא דורשת מהצופים באפליקציה להמתין יותר מידי זמן לפני שיעברו לסרטון הבא או ידלגו על הסרטון באמצע.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

ועם זאת, טיקטוק אינה הרשת היחידה שהסתמכה על מגבלות מסוג זה. כמותה, טוויטר גם היא הגבילה בעבר את משתמשיה להצגת עד 140 תווים בכל “ציוץ”, מגבלה ששונתה עוד ב-2017, אז טוויטר הכפילה את מספר התווים ל-280. יוטיוב גם היא דחפה עם השנים לעלייה באורך הסרטונים ששיתפו היוצרים באתר, ואם פעם היו סרטונים בני עד 10 דקות בלבד, כיום המגבלה עומדת על עד 15 דקות, אך עבור כל מי שיבצע אישור לחשבון הגוגל, מגבלה זו תוסר גם כן.

הבחירה של טיקטוק בהגדלת זמן הסרטונים עשויה לנבוע מתוך רצון להיכנס לתחומים חדשים. המתחרה סנאפצ’ט מגבילה גם היא את משתמשיה לסרטונים בני עד 60 שניות, אך לא מכבר החלה לתמוך באפשרות להצגת סרטונים ארוכים יותר עבור יוצרים וחברות המעוניינים בהעברת מסרים ארוכים יותר, כולל טריילרים בני כמה דקות ותכנים ארוכים אף יותר.

אך ישנם גם ניסיונות ליצירת פלטפורמות סרטונים קצרים שלא צלחו, כמו הניסיון של קוויבי (Quibi), שניסתה להביא תכנים מיוצרים מקצועיים כדי להעביר את חווית הצפייה מהמסכים הגדולים בסלון אל המסך הקטן בטלפון, כך שעל טיקטוק לצעוד בזהירות בכל הנוגע למהלכים מסוג זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים