אפל תשקיע מיליארדי דולרים ביצרנית הרכב קיה כחלק מפרויקט ה-Apple Car

Apple CarPlay noelsch from Pixabay

דיווח חדש בתקשורת הקוריאנית מצביע על כך כי חברת אפל (Apple) צפויה להשקיע כ-3.6 מיליארד דולר ביצרנית הרכב הקוריאנית קיה (Kia), דיווח שגרר אחריו קפיצה של 14.5% במניית החברה. לפי הידיעה של בלומברג, העסקה, שעדיין לא נסגרה, נועדה להיות חלק משיתוף הפעולה בין שתי החברות בבניית הרכב החשמלי הראשון של אפל, ה-Apple Car, במפעלי קיה בארה”ב.

לפי המידע החדש, אפל צפויה לחתום על עסקה מול קיה בהיקף של 4 טריליון וון קוריאני (כ-3.6 מיליארד דולר) בתקופה הקרובה ואולי אף כבר ב-17.2, עם צפי להצגת רכב ה-Apple Car כבר ב-2024, כאשר קצב הייצור צפוי לעמוד על 100 אלף רכבים בשנה, רכבים שייוצרו במפעל קיה בג’ורג’יה ארה”ב, לפי הדיווח.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

המידע החדש מחזק דיווחים קודמים על שיתוף פעולה אפשרי בין אפל ליצרנית כלי הרכב הקוריאנית יונדאי (Hyundai), דיווח שאף אושר על ידי יונדאי תחילה, אך שונה לאחר מכן. יש לזכור כי חברת קיה היא למעשה חברת בת של יונדאי, מה שלא סותר את הדיווחים הקודמים.

בעוד שאנו צפויים לראות את רכב ה-Apple Car החשמלי והאוטונומי של אפל רק לקראת 2024, שיתוף הפעולה בין החברה לבין יצרנית רכב מוכרת יותר כמו קיה מגיע כצעד מתבקש למדי, במיוחד בעבור אפל, לה אין את הידע בתחום ייצור הרכבים בפועל והמפעלים המתאימים לשם כך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים