העתיד על פי נוקיה: מסכים גמישים לטלפונים ניידים

אירוע Nokia World 2011 נפתח הבוקר בהכרזתם של שישה מכשירים חדשים: ארבעה מכשירי סימביאן S40 לשוק הנמוך ועוד שני מכשירי Windows Phone ראשונים מתוצרת החברה. כשהעיתונאים ויתר הנוכחים באירוע סיימו להתרשם מהמכשירים בעמדות ההתנסות, תפסה במה אחרת את מלוא תשומת הלב – Nokia Kinetic.

על הבמה ניצבו כמה מכשירי נוקיה גדולים ולא מוכרים שהזמינו את הקהל להתנסות במשהו חדש שטרם נראה בפועל. הסקרנים שניגשו למכשירים גילו להפתעתם שניתן לנווט בין התפריטים השונים באמצעות גמישותו של המסך. יהיה לנו קצת קשה לתאר את אופן הפעולה במילים, אז למה שלא תצפו בוידאו?

שמועות רבות ברשת טענו שתהיה זו סמסונג שתציג לראשונה את טכנולוגיית המסכים הגמישים על טלפונים ניידים לאחר שהציגה את הקונספט בתערוכת CES 2011, אולם עד כה זה לא קרה. בכל אופן, הטכנולוגיה שמוצגת כאן על ידי נוקיה אינה מהווה מוצר סופי כלשהו ודרושה עוד לא מעט עבודה בכדי להגיע לאחד כזה – כך שסמסונג יכולה עדיין להפתיע ולהציג בקרוב מוצר מוגמר בעל מסך גמיש. החזון של נוקיה למסכים גמישים החל בפרויקט Morph שאין לדעת מה עלה בגורלו מאז שנחשף לראשונה ב-2008, אך אין ספק ש-Nokia Kinetic היא אבן דרך חשובה לפרויקט עתידי שכזה.

אם תהיתם מדוע המכשיר בוידאו כל כך גדול – התשובה היא שלרכיבי החומרה שלו אין כלל מאפיינים אלסטיים ולכן הם ממוקמים בצדדים הקיצוניים. החלק המרכזי של המכשיר מוקדש כולו למסך ולאיפשור הגמישות שלו. אם וכאשר יהיו זמינים רכיבי חומרה גמישים, תוכל נוקיה ליצור מכשירים קטנים יותר.

עדכון (21:30): תודה לאלעד ריכרדסון על ההבהרה בנוגע למסכים הגמישים של סמסונג.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים