אנבידיה מציגה את ה-NVIDIA CMP, הסוף לשימוש בכרטיסי גיימינג לכריית מטבעות?

Nvidia Nvidia

אנבידיה הכריזה על ה-NVIDIA CMP (ר”ת Cryptocurrency Mining Processor), משפחת כרטיסים גרפיים יעודיים המיועדים עבור שוק כריית המטבעות הקריפטוגרפיים. מדובר בפתרון שנועד להפחית את השימוש בכרטיסי ה-GeForce של החברה שנועדו לגיימינג, כאשר החל מכרטיס ה-GeForce RTX 3060 הקרוב, כרטיסי הגיימינג יוגבלו בביצועים בעת ניסיון להשתמש בהם לכריית המטבעות.

משפחת כרטיסי ה-CMP HX היעודיים והחדשים של אנבידיה תכיל 4 דגמים, הכוללים את: 30HX, 40HX, 50HX ו-90HX, כאשר הם נועדו לתת מענה לתחום כרטיסי המסך, הסובל מזה זמן רב במחסור קבוע למעשה במלאי, זאת מאחר ולא מעט משתמשים מנצלים את כרטיסי המסך הרגילים לכריית מטבעות קרפיטוגרפיים דוגמת ביטקוין, אתריום ועוד, במיוחד לאור העליה בערך שלהם, מה שמגביל את כמות הכרטיסים הזמינים למטרה המקורית שלהם, גיימינג.

לא מדובר בפתרון הגרפי הראשון שנועד מראש לשוק מטבעות הקריפטו, אלא רק על החלק הראשון בניסיון למנוע את השימוש בכרטיסי ה-GeForce לכרייה. בעוד שכרטיסי ה-CMP HX נועדו במיוחד בעבור כריית מטבעות ומגיעים בתצורה טובה יותר לשם כך, עם צריכה חשמלית משופרת ללא יציאות גרפיות, החלק החשוב יותר אותו חשפה החברה נוגע להפיכת כרטיסי ה-GeForce שנועדו לגיימינג ללא כלכליים בעבור תחום כריית מטבעות הקריפטו על ידי הגבלה מלאכותית של יכולת כריית המטבעות של כרטיסי החברה בכ~50%, דבר אותו החברה תחל ליישם בכרטיס ה-GeForce RTX 3060 שיוכרז בשבוע הבא.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

ליבת ה-CMP HX (מקור nvidia)

משפחת כרטיסי ה-NVIDIA CMP HX:

30HX40HX50HX90HX
חישובי האש במטבע האתריום26MH/s36MH/s45MH/s86MH/s
צריכה חשמלית125W185W250W320W
זיכרון מובנה6GB8GB10GB10GB
זמינותרבעון ראשון ב-2021רבעון ראשון ב-2021רבעון שני ב-2021רבעון שני ב-2021

משפחת כרטיסי ה-CMP HX החדשה תהיה זמינה ממגוון יצרני כרטיסי מסך במהלך 2021, כאשר כרטיסי ה-30HX ו-40HX יהיו זמינים במהלך הרבעון הראשון של השנה וכרטיסי ה-50HX ו-90HX במהלך הרבעון השני.

מדובר בצעד מעניין למדי בעבור אנבידיה, כאשר השאלה הגדולה ביותר היא לא עד כמה כורי מטבעות קריפטו יעדיפו את כרטיסי ה-CMP HX החדשים של החברה, אלא עד כמה היא תצליח ליישם את הגבלת הביצועים של כרטיסי ה-GeForce לשימושים בכריית מטבעות. נותר רק לראות כיצד תגיד קהילת כורי המטבעות לשינוי החדש של החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים