הוכרז: Huawei Mate X2 – מכשיר מתקפל עם זוג מסכים בכמעט 3000 דולר

Mate X2 (תמונה: Huawei) Mate X2 (תמונה: Huawei)

וואווי הציגה היום (ב’, 22.2) את אחד מהטלפונים היקרים ביותר הקיימים בשוק, בתנאי שלא תתחשבו בטלפונים המצופים בזהב וביהלומים. ה-Huawei Mate X2 הוא הדור השלישי של המכשירים המתקפלים של החברה, אשר בניגוד לדגמים הקודמים, מגיע במבנה המתקפל פנימה ולא החוצה, כשהוא מצוייד במפרט מרשים במיוחד, משקל של קרוב ל-300 גרם ומחיר המתקרב ל-3000 דולר.

המסך המתקפל של ה-Huawei Mate X2

מכשיר ה-Mate X2 מגיע עם שני מסכים, הראשי בהם הוא המסך הפנימי בגודל 8 אינץ’, וזהו גם המסך המתקפל, אך בניגוד לדגמים הקודמים של החברה, הפעם תוכלו להשתמש בו רק כאשר הוא במצב פתוח, כאשר ניתן להיעזר במסך נוסף בגודל 6.45 אינץ’ הממוקם בחלקו החיצוני של המכשיר לשימוש כאשר הוא במצב סגור.

שני המסכים משתמשים בפאנל OLED התומך בקצב רענון גבוה של 90 הרץ, כאשר מסך ה-8 אינץ’ הפנימי מגיע בפורמט כמעט ריבועי של 8 על 7.1, מציע רזולוציית תצוגה של 2200×2480 פיקסלים וקצב דגימה של 180 הרץ בנגיעה בתצוגה, בעוד המסך החיצוני בגודל 6.45 אינץ’ מגיע בפורמט סינמטי של 21 על 9, מציע רזולוציית תצוגה בפריסה של 1160×2700 פיקסלים, עם קצב דגימה של 240 הרץ.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

שינוי נוסף בצד המסך מדורות קודמים הוא באי שילובה של מצלמת הסלפי בחלק הפנימי של המכשיר, כך שהמסך הפנימי הגדול הוא מסך מלא לחלוטין, בלי מגרעות, בלי חורים וללא הפרעות כלל, בעוד בגבו של המכשיר נוכל למצוא את מערך הצילום הראשי הכולל 4 מצלמות ועל גבי המסך המשני בחלקו החיצוני של ה-Mate X2 נמצא מצלמת סלפי בתוך חור ייעודי בתצוגה.

קיפול המסך מתבצע בצורה שונה ממה שהכרנו גם כן, כשבוואווי משלבים מנגנון קיפול חדש המקפל את המסך כך שישמר בתצורת ‘טיפת מים’ עגלגלה גם כשהוא מקופל, מה שמאפשר לחברה לשמור את סגירה טובה יותר ללא חריצים כשהטלפון במצב מקופל וגם לשמור על המסך מפני עיוותים, מאלה ראינו לא מעט בטלפונים מתקפלים בעבר.

Mate X2 (תמונה: Huawei)
Mate X2 (תמונה: Huawei)

מה שתורם ליכולת לשמור על הטלפון במצב מקופל ללא חריצים הוא מבנה שונה מהרגיל, העובר מעובי גבוה יותר בחלק הפנימי בצד אחד לעובי נמוך יותר בקצב, כאשר בצד השני המבנה הפוך – עבה בחלק החיצוני ודק יותר בפנימי. כך, וכפי שניתן לראות בתמונה שמצרפת וואווי בהדגמה שביצעה, המקום בו מופיע החריץ בין שני חלקי הטלפון בעת שהוא מקופל, בנוי באופן אלכסוני מעט, ועל כן אינו משאיר מקום לחריץ הקיים בדגמים מתקפלים אחרים.

Mate X2 מול Galaxy Z Fold 2 (תמונה: Huawei)
Mate X2 מול Galaxy Z Fold 2 (תמונה: Huawei)

נושא אחד שלא מקבל התייחסות מצד וואווי הוא קורא טביעות האצבע הביומטרי, זה אינו מוזכר כחלק מתיאור המסך, אך מתוך סרטוני הוידאו שהופיעו במצגת החברה במהלך אירוע ההכרזה (ראו וידאו מצורף מטה לאירוע המלא), נדמה כי סורק טביעות האצבע ממוקם כחלק מכפתור ההפעלה והכיבוי הממוקם על גבי מסגרת המכשיר.

Huawei Mate X2 – המפרט הטכני

לצד המסכים משלבת וואווי ב-Mate X2 המתקפל מפרט מרשים הכולל את מערכת השבבים Kirin 9000, אשר הוצגה לראשונה יחד עם סדרת הדגל Mate 40 באוקטובר 2020. מערכת השבבים מיוצרת בתהליך 5 ננו-מטר ומשלבת מודם 5G ומעבד בעל 8 ליבות במהירות שעון מירבית של 3.13 גיגה-הרץ, כשלצידה נמצא זיכרון עבודה (RAM) בנפח 8 גיגה-בייט, אחסון בנפחים של 256 או 512 גיגה-בייט וסוללת 4,500mAh עם תמיכה בטעינה מהירה בהספק 55 וואט.

מערך הצילום הראשי בגב המכשיר מגיע עם מצלמת 50 מגה-פיקסל ראשית, התומכת בייצוב אופטי (OIS) ומציעה מפתח צמצם של f/1.9, ויחד עימה נמצא מצלמת 16 מגה-פיקסל לצילום תמונות בזווית רחבה במיוחד במפתח צמצם f/2.2, מצלמת טלפוטו ברזולוציית 12 מגה-פיקסל עם ייצוב אופטי, תמיכה בזום אופטי עד פי 3 ומפתח צמצם f/2.4, ולבסוף – מצלמת הזום הראשית מסוג פריסקופ, עם חיישן 8 מגה-פיקסל, תמיכה בייצוב אופטי, מפתח צמצם f/4.4 ויכולת להגיע לזום אופטי של עד פי 10. על גבי המסך החיצוני של המכשיר נמצא גם מצלמת סלפי עם חיישן 16 מגה-פיקסל.

Mate X2 (תמונה: Huawei)
Mate X2 (תמונה: Huawei)

מחירי ה-Mate X2

את המכשיר המתקפל Huawei Mate X2 ניתן יהיה להשיג בשני צבעים חדשים – “כחול קריסטל” ו”ורוד קריסטל”, לצד צבעי השחור והלבן הקלאסיים.

  • מחיר המכשיר עם רכיב אחסון בנפח 256 גיגה-בייט עומד על 17,999 יואן בסין, הם כ-2,785 דולר או 9,100 ש”ח.
  • מחיר המכשיר עם רכיב אחסון בנפח 512 גיגה-בייט עומד על 18,999 יואן בסין, הם כ-2,940 דולר או 9,600 ש”ח.

לצפייה באירוע ההכרזה המלא (בסינית עם תרגום לאנגלית):


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים