שירות האינטרנט הלוויני Starlink של SpaceX צפוי להשקה בישראל במהלך 2022

Starlink

לא רק מכונית הטסלה של אילון מאסק בדרך לישראל, כאשר עדכון חדש באתר מיזם האינטרנט הלווייני Starklink (סטארלינק) של חברת החלל SpaceX, השייכת גם היא למאסק, החל לאפשר למשתמשים ישראליים לשריין מראש את שירות האינטרנט הלוויני, שצפוי להיות זמין בישראל במהלך 2022 בהתאם למידע הנוכחי, כאשר העלות החודשית שלו בארה”ב עומדת על 99 דולר בתוספת עלות חד פעמית בעבור ציוד החיבור הלוויני.

סטארלינק הוא אחד מהפרויקטים המרובים עליהם עובד אילון מאסק, המגיע כחלק מחברת החלל SpaceX. הפרויקט החל את דרכו ב-2019 עם שיגור 60 לוויני הסטארלינק המבצעיים הראשונים, כאשר כיום נעים למעלה מ-1000 לוויינים במסלול הלוויני הנמוך LEO (ר”ת Low Earth orbit), אליהם צפויים להצטרך מחר (ד’ 3.3) 60 לווינים נוספים באמצעות משגר ה-Flacon 9 של SpaceX, שיגור שישודר כרגיל באופן מקוון (ראו וידאו בראש הכתבה).

כעת ניתן להירשם לשירות האינטרנט של סטארלינק גם בישראל תמורת פיקדון של 99 דולר, כאשר ההרשמה לשירות מבוססת על עיקרון “כל הקודם זוכה”. האינטרט הלוויני של סטארלינק צפוי לספק מהירות העברת נתונים של 50Mbps עד 150Mbps עם שיהוי של 20~40 מילי-שניות.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

עלות הציוד הדרוש לחיבור לרשת האינטרנט של סטארלינק עומד על 499 דולר, זאת בנוסף לתשלום חודשי 99 דולר, סכום שנשמע גבוה במחשבה ראשונה, אך יש לשים דגש כי מדובר בפתרון גישה לרשת האינטרנט המיועד לשימוש במקומות בהם אין תשתית אינטרנט נורמלית, מה שהופך את המחיר להרבה יותר אטרקטיבי.

ערכת החיבור לאינטרנט הלוויני (מקור Starlink)

שירות האינטרנט הלוויני של סטארלינק מבית SpaceX צפוי להיות זמין בישראל במהלך 2022. כל מה שנותר לעשות הוא לחכות ולראות מתי שירות הסטארלינק יהיה זמין בארץ ומה יהיה המחיר שלו בישראל.

למרות שניתן להשיג בארץ באנדל אינטרנט קווי המבוסס על תשתית בזק או הוט בתשלום חודשי של כ~100 ש”ח ואף פחות מכך, מה שגורם לתשלום החודשי של 99 דולר בנוסף להשקעה הראשונית בציוד החיבור של סטארלינק להישמע כמחיר גבוה במיוחד, מדובר למעשה על אחד מפתרונות האינטרנט הלוויני הזולים ביותר שניתן למצוא בעולם, המיועד לספק שירות אינטרנט במיוחד במקומות בלתי נגישים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים