עדכון iOS 14.4.1 פותר בעיית אבטחה חמורה בדפדפנים באייפון ובאייפד

iOS 14 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) iOS 14 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אפל החלה בהפצת עדכון 14.4.1 למערכת ההפעלה iOS, אשר לפיה פותר בעיית אבטחה במנוע ה-WebKit הקשור לדפדפן הספארי שלה, והשפיעה גם על דפדפנים צד-שלישי. באפל ממליצים לבצע את העדכון עבור כלל משתמשי האייפון והאייפד התומכים במערכות ההפעלה iOS 14 ו-iPadOS 14 (רשימת המכשירים התומכים המלאה כאן).

באפל מציינים כי בעיית האבטחה (שם קוד: CVE-2021-1844) ב-Webkit נוגעת למכשירי האייפון, אך רלוונטית גם עבור מכשירי אייפד, את אלו יש לעדכן לגרסת iPadOS 14.4.1 הזמינה להורדה גם כן. בחברה מסבירים כי מנגנון הזיכרון שופר בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה על מנת למנוע גישה אליו לשם הרצת קוד זדוני המסוגל להשתלט על המערכת כולה, כשהיא מציינת כי את זה ניתן היה להשתיל בדפי אינטרנט שהריצו קוד זדוני בגישה אליהם.

עם זאת, באפל לא מציינים כי זיהו שנעשה ניצול של בעיית האבטחה, אלא רק כי הדבר אפשרי, ועל כן מבקשים מכלל המשתמשים לעדכן לגרסה החדשה של מערכת ההפעלה בדחיפות.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מדובר בעדכון אבטחה קריטי שני במערכת ההפעלה של אפל תוך כחודש, כאשר גם גרסאות iOS 14.4 ו-iPadOS 14.4 הגיעו על מנת לתקן בעיות אבטחה, אז היו אלו 3 פרצות יום-אפס שזוהו כפעילות ונמצאו בשימוש על ידי גורמים זדוניים.

את העדכון ניתן לבצע דרך אפליקציית ההגדרות במכשירי האייפון והאייפד, תחת תפריט עדכון התוכנה. מומלץ לוודא לפני כל עדכון כי ביצעתם גיבוי לחומרים שלכם במכשיר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים