טיקטוק מנסה להילחם בבריונות ברשת עם צמד פיצ’רים חדשים לאפליקציה

אפליקציית TikTok (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית TikTok (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

טיקטוק (TikTok), הרשת החברתית שמאפשרת למשתמשיה להעלות סרטונים קצרים, מנסה להילחם בתופעת הבריונות ברשת ולהפוך את השימוש בה לבטוח יותר עם הוספת צמד פיצ’רים חדשים. הראשון בהם הוא מערכת ניהול תגובות חדשה שתאפשר לסנן את התגובות על הסרטונים ולהציג אותן רק במידה ויאושרו על ידי המשתמש, כאשר הפיצ’ר מתריע בפני המשתמש שכותב תגובה המוגדרת על ידי המערכת כפוגענית על מנת לוודא שהוא אכן מעוניין לפרסם את התגובה.

אין ספק כי נושא הבריונות ברשת תפס תאוצה בעידן הנוכחי, עם המעבר לנוכחות דיגיטלית ברשתות החברתיות, יותר מאשר המפגשים הפיזיים בין אנשים ובמיוחד בתקופת הקורונה הנוכחית. כדי למנוע את הבריונות באפליקציה, מערכת סינון התגובות החדשה של טיקטוק תאפשר ליוצרי תוכן בפלטפורמה לסנן תגובות של משתמשים ב-3 אפשרויות שונות:

  • סינון מלא של כלל התגובות.
  • סינון של הודעות ספאם והודעות פוגעניות.
  • סינון של הודעות על פי מילות המפתח של המשתמש.

לאחר הפעלת אפשרות הסינון החדשה, המשתמשים יתבקשו לאשר כל תגובה באופן פרטני על מנת שזו תוצג על הסרטון אותו יעלו לערוץ.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בעוד שהפיצ’ר הראשון מיועד ליוצרי התוכן ונועד לסנן הודעות פוגעניות, הפיצ’ר הנוסף מיועד לנסות ולמנוע את כתיבת ההודעות הפוגעניות מלכתחילה על ידי הקפצת חלון אישור חדש לתגובות אשר המערכת מזהה כבעלות תוכן פוגעני, על מנת לאפשר למגיבים לשקול מחדש האם הם מעוניינים לפרסם את התגובה הזו ברשת.

פיצ’רים חדשים בטיקטוק (מקור טיקטוק)

בעוד שהשינוי החדש של טיקטוק לרשת החברתית לא יעלים לגמרי את תופעת הבריונות ברשת, הרי שחלון ההתראות הקופץ שנועד לתת למשתמש זמן לחשוב על התגובה אותה הוא רוצה לפרסם עשוי להפחית את התופעה באופן משמעותי. הכלי המשמעותי יותר הוא מערכת הסינון החדשה של התגובות, המשמשת למעשה ככלי למניעת פרסום תגובות פוגעניות באופן כללי על ידי מתן יכולת האישור והצגת התגובות ליוצר התוכן עצמו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים