מיקרוסופט מוסיפה תמיכה ב-Auto HDR לווינדוס 10 ותאפשר הוספת HDR למשחקים רגילים

לוגו מיקרוסופט סניף הרצליה (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

מיקרוסופט (Microsoft) הכריזה על הוספת אפשרות ה-Auto HDR המוכרת מקונסולת ה-Xbox של החברה למערכת ההפעלה ווינדוס 10, אפשרות שתאפשר להוסיף טווח דינמי רחב HDR (ר”ת High dynamic range) ללמעלה מ-1000 משחקי SDR (ר”ת Standard Dynamic Range) באופן מובנה ואוטומטי, על מנת לשפר את חווית המשחק.

את פיצ’ר ה-Auto HDR החדש שלה בווינדוס, מיקרוסופט לוקחת למעשה מקונסולת ה-Xbox Series X ו-Xbox Series S שהושקה במהלך נובמבר 2020. המערכת משתמשת בלימוד מכונה על מנת להוסיף טווח דינמי רחב במשחקים שלא נוצרו מראש עם תמיכה ב-HDR, כאשר בנוסף לפיצ’ר החדש, יש צורך להשתמש בנוסף במסך התומך בתצוגת HDR.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

האפשרות החדשה מיועדת עבור משחקי DirectX 11 או DirectX 12 המגיעים עם טווח דינמי רגיל SDR, כאשר לאחר הפעלת פיצ’ר ה-Auto HDR המערכת תבצע הוספה אוטומטית של HDR למשחק לשיפור חווית הגיימינג.

כדוגמה, מציגה מיקרוסופט את המשחק Gears 5, המגיע עם HDR מובנה על ידי המפתחים, כאשר ניתן לראות את ההשוואה בין מצבי ה-SDR ו-HDR של המשחק אל מול אפשרות Auto HDR החדשה, שאומנם לא מספקת רמת HDR דומה לזו הטבעית, אך עדיין מציעה שיפור ויזואלי למשחק בהשוואה ל-SDR.

“מפת חום” Auto HDR מול HDR טבעי במשחק Gears 5 (מקור מיקרוסופט)

פיצ’ר ה-Auto HDR החדש של מיקרוסופט זמין כחלק מתוכנית ה-Windows Insider Program של החברה לנסיינים מגרסה 21337 ומעלה, כאשר עדיין אין צפי לשילובו בגרסת ווינדוס 10 הרגילה המיועדת לקהל הרחב.

כדי להפעיל את Auto HDR:

  1. יש צורך להיכנס להגדרות Windows > מערכת.
  2. תחת הגדרות “צג” למצוא את שורת ה-Windows HD Color.
  3. לבחור להפעיל “השתמש ב-HDR”.
  4. לבחור להפעיל “Auto HDR”.

עבור משתמשים מתקדמים (בלבד!) החברה הוסיפה אפשרות ל-HDR במסך מפוצל, המאפשר להפעיל תוכן SDR על מסך אחד ותוכן HDR על המסך השני באמצעות עריכת הרג’יסטרי במחשב:

reg add HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers /v AutoHDR.ScreenSplit /t REG_DWORD /d 1

הפעלת Auto HDR בווינדוס (מקור מיקרוסופט)

בעוד שאפשרות ה-Auto HDR עדיין אינה זמינה לכלל משתמשי מערכת ההפעלה ווינדוס 10, מדובר בשדרוג חווית המשחק עבור משתמשים רבים שברשותם משחקים התומכים ב-HDR, אך נאלצים להסתפק ב-SDR במשחקים שלא שולב בהם HDR מראש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים