דיווח: דונלד טראמפ ישיק רשת חברתית חדשה תוך 2-3 חודשים

דונלנד טראמפ Image by Gerd Altmann / Pixabay

דונלד טראמפ לא הולך לתת לרשתות החברתיות המובילות בארה”ב, טוויטר ופייסבוק, לצאת עם היד על העליונה לאחר שחסמו את חשבונותיו בינואר האחרון בעקבות הקריאות שלו לעלות על גבעת הקפיטול, שהובילו מפגינים רבים לפרוץ לבניין בו נפגשים חברי הקונגרס בוושינגטון די.סי. עוד באותה עת החלו להגיע דיווחים על תכניותיו של טראמפ להשיק אלטרנטיבה לרשתות החברתיות מהן נזרק, וכעת נראה כי הדבר יקרה גם בפועל, ויותר מהר ממה שניתן היה לחשוב שאפשרי.

על פי הדיווח של רשת החדשות פוקס (Fox News), המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית בארה”ב, התקבלה הודעה מאחד מיועציו של טראמפ, ג’ייסון מילר (Jason Miller), שציין כי רשת חברתית חדשה נמצאת בפיתוח על ידי צוות שהרכיב הנשיא לשעבר, וכי זו תושק תוך חודשיים עד שלושה חודשים בלבד.

אני חושב שנראה את הנשיא טראמפ חוזר למדיה החברתית תוך כחודשיים או שלושה, עם פלטפורמה משלו“, ציין מילר בפני פוקס, כשהוא מוסיף כי הרשת החברתית החדשה “תגדיר מחדש את המשחק” ותמשוך אליה “עשרות מיליוני אנשים“. מילר לא סיפק פרטים נוספים אודות הרשת החברתית או המבנה שלה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

הונו של טראמפ נאמד בכ-2.3 מיליארד דולר על פי האומדן האחרון של בלומברג שהתפרסם בימים האחרונים, וזאת בעקבות הערכות כי הונו הצטמצם במהלך שנת הקורונה בכ-700 מיליון דולר (מ-3 מיליארד ל-2.3 מיליארד). עם הון כה גדול, לא חסרים לטראמפ משאבים לפיתוח רשת חברתית שתנסה להתחרות בטוויטר, פייסבוק, טיקטוק, או כל מדיה חברתית אחרת שעיצבנה אותו לאורך דרכו כנשיא, אך אין זה אומר כי לא יעמדו בפניו מכשולים.

מול ניסיון להקים רשת חברתית חדשה, טראמפ עשוי להיתקל בהתנגדות מצד חברות כמו מיקרוסופט, גוגל ואמזון, שלוש הספקיות הגדולות ביותר של שירותי ענן בארה”ב, אשר עשויות לבחון את מטרותיה של המדיה החברתית החדשה עם פינצטה לפני שיאשרו כי היא עומדת בתנאי השימוש של שירותי האירוח שלהן בענן. שירותי תשלומים אמריקנים עשויים גם הם להקשות על טראמפ לפתח את הצד העסקי של הרשת החברתית החדשה באמצעות מנגנוני סליקה.

חברות התשלומים פייפאל ו-Stripe, יחד עם חברת המסחר Shopify כבר הוכיחו בעבר שהן מסוגלות להפסיק את אספקת השירותים למטה הקמפיין וגיוס הכספים של טראמפ לקראת הבחירות האחרונות, והנשיא לשעבר עשוי להיתקל בסירוב גם מצד חברות נוספות.

את הדרך להשלמת הפרוייקט ככל הנראה ימצא טראמפ, שכן היכן שקיימים מתנגדים לדרכו, ישנם גם תומכים, וכזכור, טראמפ זכה למעל 74 מיליון קולות מצד תושבי ארה”ב בבחירות האחרונות, כ-46.8% מסך הקולות, ועדיין סוחף אחריו לא מעט תומכים, כך שרשת חברתית פרי יצירתו עשויה להניב לשותפיו לדרך לא מעט הצלחה. כעת נותר רק להמתין חודשיים עד שלושה חודשים, ולראות האם ההצהרות של יועצו אכן יצאו לפועל ותתגלה לנו בקרוב רשת חברתית חדשה.

השוואת מפרטים