פלאפון מציגה הפסד בסיכום 2020 למרות עליה במספר המנויים

לוגו פלאפון צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת בזק פירסמה היום (ה’, 25.3) את תוצאותיה הכספיות לסיכום שנת 2020 ובתוך אלו אנו מוצאים את נתוני החברות הבנות “פלאפון” ו-“yes”, לפיהם רשמה ספקית הסלולר פלאפון ירידה של כ-7.4% בהכנסות משנה לשנה, כשהיא מסכמת את 2020 בעליה של כ-3% במספר המנויים, עם 2.4 מיליון מנויים בסוף השנה, מהם 2 מיליון מנויי “פוסטפייד” וכ-400 אלף מנויי “פריפייד”.

סך הכנסותיה של פלאפון בשנת 2020 עמד על כ-2.186 מיליארד ש”ח, ירידה של כ-7.4% משנה לשנה, כאשר החברה מסכמת את השנה עם הפסד תפעולי בגובה 84 מיליון ש”ח, ירידה מהפסד של 99 מיליון שנה קודם לכן, והפסד נקי של 25 מיליון ש”ח, כשגם במקרה זה מדובר בצמצום ההפסד בהשוואה לנתון של 47 מיליון ב-2019. תזרים המזומנים החופשי של החברה בסוף התקופה עמד על 149 מיליון ש”ח, לעומת 143 מיליון שנה קודם לכן.

ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר (ARPU) ירדה מנתון של 63 ש”ח בשנת 2019 ל-55 ש”ח בסוף הרבעון הרביעי לשנת 2020, כאשר הירידה התרחשה בהדרגה לאורך השנה כולה. שיעור נטישת המנויים עמד ב-2020 על 26.9%, ירידה לעומת נתון של 30.8% בסיכום שנת 2019.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

חברת הטלוויזיה די.בי.אס (yes) סיכמה את 2020 עם ירידה של כ-4.3% בהכנסות, אך הצליחה לרשום רווח תפעולי ונקי עבור השנה כולה, זאת בניגוד לשנת 2019. סך הכנסות החברה ב-2020 עמדו על כ-1.287 מיליארד ש”ח, כשהרווח התפעולי נאמד ב-39 מיליון, לעומת הפסד של 55 מיליון בשנת 2019, והרווח הנקי עמד על 24 מיליון ש”ח, לעומת הפסד של 69 מיליון ב-2019. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ב-163 מיליון ש”ח בסוף 2020, לעומת 143 מיליון ב-2019.

מספר המנויים של שירותי “yes” צמח במעט במהלך 2020, והסתכם ב-557 אלף מנויים מול נתון של 555 אלף שנה קודם לכן. שיעור נטישת המנויים התכווץ במעט ל-21% (מול 21.2% ב-2019), וההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) הצטמקה ל-186 ש”ח בתום הרבעון הרביעי של 2020, לעומת נתון של 195 ש”ח בסוף הרבעון המקביל ב-2019.

בדוחותיה הכספיים מתייחסת בזק גם לבחינת מיזוג בין החברות הבנות “בזק בינלאומי”, הפועלת בתחום ספקי האינטרנט הביתי, ו”די.בי.אס”, זאת כחלק מתהליך ההתיעלות התפעולית של החברה עבור החברות הבנות שלה.

בבזק מציינים:

החלטה זו באה על רקע הלכידות השירותית והעסקית ההולכת וגוברת בענף, התחרות הגוברת במגזרי פעילות החברות הבנות, השינויים העסקיים והרגולטוריים החלים והצפויים לחול על בזק בינלאומי ודי.בי.אס ופעילותן, והצורך לבחון את העמקת הסינרגיה וההתייעלות התפעולית של החברות הבנות, על מנת להשיא ולהציף ערך לטובת כל אחת מהחברות הבנות.

לדוחות בזק באתר מאיה

השוואת מפרטים