פרטנר מסכמת את 2020 ברווח ועליה במספר מנויי הטלוויזיה

שלט פרטנר צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

פרטנר פירסמה היום (ה’, 25.3) את סיכום תוצאותיה הכספיות לשנת 2020, בו הציגה החברה ירידה קלה בהכנסות וברווח הנקי, אך הציגה עליה ברווח התפעולי והמשך צמיחה במספר מנויי הטלוויזיה כחלק משירות פרטנר tv ובמספר מנויי הסלולר. בתוך כך, עידכנה פרטנר כי נכון למועד פרסום הדוחות הכספיים עומדת מצבת מנויי רשת הסיבים האופטיים שלה לאינטרנט הביתי מגיעה ליותר מ-150 אלף משקי בית, כשבסוף השנה הגיעה פריסת רשת הסיבים ל-465 אלף משקי הבית.

את 2020 סיכמה פרטנר עם הכנסות של כ-3.189 מיליארד ש”ח, ירידה קלה של כ-1.4% בהשוואה לנתוני 2019, כאשר הרווח התפעולי הסתכם ב-96 מיליון (מול 87 מיליון ב-2019) והרווח הנקי ב-17 מיליון ש”ח (מול 19 מיליון ב-2019). תזרים המזומנים החפשי עמד על מינוס 3 מיליון ש”ח בתום הרבעון הרביעי של 2020, ירידה מ-21 מיליון ברבעון השלישי של אותה שונה, אותה מסבירים בחברה בעיקר כתוצאה משינויים בנכסים תפעוליים והתחייבויות.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

סך מנויי הסלולר בתום הרבעון הרביעי של 2020 עמד על כ-2.836 מיליארד, מתוכם מציינת פרטנר עליה של 58 אלף מנויי “פוסטפייד” ועליה של 16 אלף מנויי “פריפייד”. בחברה מציינים כי ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר (ARPU) ירדה ל-49 ש”ח ברבעון שחתם את 2020, זאת מול נתון של 51 ש”ח ברבעון השלישי של אותה שנה, כאשר שיעור נטישת מנויי הסלולר עמד על 7.2%.

כמות המנויים לשירות הטלוויזיה פרטנר tv צמח בכ-8,000 בין סוף הרבעון השלישי והרביעי של 2020, והסתכם ב-232 אלף מנויים בסוף השנה החולפת. במבט שנתי מדובר בצמיחה של כ-44 אלף מנויים, כאשר בחברה מציינים כי נכון למועד פרסום הדוחות הכספיים (סוף מרץ 2021), עומד בסיס המנויים של החברה על 234 אלף, צמיחה של כ-2,000 מנויים בלבד בהשוואה לנתון סוף 2020.

השוואת מפרטים