גוגל לא מסתפקת במעקב אחרי הקלקות – רוצה לעקוב אחר סמן העכבר בזמן אמת

גוגל, שהיתה רק לפני כמה שנים החברה האהובה בעולם, כבר לא נהנית היום מהמעמד הזה, לפחות לא באותו קונסנזוס. שערוריות כגון הריגול אחרי המשתמשים במנוע החיפוש, שירות ה-Buzz שחשף את אנשי הקשר של לקוחות ג’י-מייל לעולם כולו, הריגול שביצעו מכוניות הצילום של שירות Street View ועוד מגוון אירועי מפתח גרמו לגולשים לחשוד הרבה יותר ב”ענק הטוב” שחרט על דגלו את המוטו “אל תהיה רע”.

פטנט חדש שהוענק לגוגל במהלך החודש מסמן נקודה נוספת שעלולה להוביל להתנגשות בין גוגל לגוגלשים (אהמ). הפטנט, שנקרא “מערכת ושיטה לשינוי רלוונטיות חיפוש תוך שימוש בבקרת פעילות סמן (עכבר)”, הוגש כבר בפברואר 2005, ומדבר על שיטה חדשה לקביעת איכותן של תוצאות החיפוש והתאמת פרסומות על פי תזוזות העכבר שהמשתמש מבצע על המסך.

גוגל חושבת, משום-מה, שהמשתמש הממוצע מעביר את העכבר מעל כל תוצאת חיפוש בזמן שהוא קורא את תקציר היעד, גם אם אינו מקליק על הקישור. מכיוון ומקור פרנסתה העיקרי הוא ניחוש תחום העניין המדוייק של המחפש והצעת פרסומות ו”תוצאות ממומנות” המציעות לו את השירות שחיפש, מציעה גוגל שבמקום להסתמך על סטטיסטיקות ההקלקה על תוצאות מסויימות בין כלל המחפשים, תוכנה שתותקן על מחשבינו תמדוד כמה זמן אנו משתהים עם סמן העכבר על כל תוצאה, ותאגור את המידע בשרת לצורך הענקת עדיפות בחיפושים דומים בעתיד לתוצאות עליהן השתהינו זמן ארוך יותר.

מלבד העובדה הפשוטה שמדובר ברעיון אבסורדי, שכן לא מדובר בהתנהגות טבעית (להצביע על האיזור אותו מנסים לקרוא), מדובר בחדירה לפרטיות. לפי תפישתה של גוגל, התוכנה תספר לה לא רק על מה אנו לוחצים, אלא גם על מה אנו מסתכלים. ידוע הרי שמנועי הדירוג והפרסום של גוגל לא מסתפקים במנוע החיפוש של החברה, ומרגלים אחרינו גם במהלך גלישה באתרים אחרים, כגון הבלוגים ב”בלוגר”, תיבות המייל וסתם אתרים תמימים המצויידים בפרסומות מגוגל לצורך מימון עלות התפעול.

אמנם, קבלת פטנט לא תמיד מגיעה לידי הגשמה בפועל של הרעיון, כפי שכל מי שמכיר את ההיסטוריה של אפל יודע היטב. אך גוגל כבר הפגינה בעבר נטייה לקפוץ למים עם רעיונות חדשניים, גם עם עיקר החידוש בהם הוא הטמטום הלא-אופייני. נשמח לשמוע את דעתכם בעניין – האם אתם נוהגים להצביע על תוצאות חיפוש בזמן קריאת התקצירים? האם תרשו לגוגל לבדוק בזמן אמת באילו חלקים במסך אתם מגלים התעניינות? והאם אתם מאמינים שהיא אכן תסכן את המוניטין שלה בשביל הרעיון הביזארי הזה?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים