נטפליקס חווה ירידה בקצב צמיחת המנויים ומתכוננת לסדרות וסרטים גדולים בהמשך

לוגו נטפליקס צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

במהלך 2020, כשבכל העולם נותרו אנשים בבתיהם בעקבות התפרצותה של מגיפת הקורונה (Covid-19), היו אלו חברות כמו נטפליקס שזכו לצמיחה בקצב מהיר יותר במספר המנויים. התכנים המקוריים הרבים שהיו בידיה איפשרו לנטפליקס (Netflix) להציע לא מעט עבור כל מי שהיה תקוע בבית, אך עם הפקות שנעצרו בדיוק בשל הריחוק החברתי וההסתגרות בבתים, היה זה צפוי כי מתישהו התכנים יחלו להיות דלילים יותר והגידול במספר המנויים יקטן באופן משמעותי.

אותות ראשונים לכך אנו רואים בדוחותיה הכספיים של נטפליקס לרבעון הראשון של 2021 שפורסמו אמש (ג’, 20.4), בהם מעידה החברה כי היא פספסה את תחזיותיה בכל הנוגע לצמיחה בבסיס המנויים המשלמים, ובמקום 210 מיליון מנויים, סיימה את הרבעון עם קצת פחות מ-208 מיליון. בעקבות זאת, ירדה מניית החברה במסחר המאוחר בבורסת הנאסד”ק במעל 8%.

עדיין מדובר בצמיחה דו-ספרתית במספר המנויים משנה לשנה, אך זו עומדת כעת על כ-14%, בניגוד לצמיחה העולה על 20% במהלך 2020 כולה, כאשר העדות הגדולה ביותר לירידה בצמיחה בבסיס המנויים היא התחזית החדשה של נטפליקס לרבעון הבא, שעומדת כעת על כ-208 מיליון מנויים ותשקף צמיחה שנתית של 8% “בלבד”.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בנטפליקס מודים כי הגורם המוביל לירידה בצמיחת בסיס המנויים המשלמים הוא מגיפת הקורונה, שהובילה לעצירה או דחייה של הפקות רבות בתחומי הטלוויזיה והקולנוע, ועם כמות קטנה יותר של תכנים מקוריים חדשים, כנראה שגם משתמשים חדשים לא ששים להצטרף לשירות מהר כפי שהיה בשנה שעברה. בחברה מוסיפים גם כי הם לא רואים השפעה של התחרות מצד שירותים דומים כמו דיסני פלוס, Peacok, HBO Max, אפל tv פלוס ואחרים על מצבת המנויים, שכן גם כמות ההפקות של חברות אלו הושפעו באותה מידה במהלך תקופת הקורונה.

יחד עם זאת, הצמיחה בהכנסות וברווח של נטפליקס דווקא ממשיכה גם ברבעון הראשון של 2021. החברה רשמה הכנסות בגובה כ-7.16 מיליארד דולר, עליה של 24.2% משנה לשנה, כאשר בצד הרווח התפעולי היא יותר מהכפילה את הרווחיות שלה עם נתון של 1.96 מיליארד דולר. הרווח הנקי עמד על 1.7 מיליארד דולר, מול 709 מיליון ברבעון המקביל של 2020.

האם התכנים החדשים יחזירו את הצמיחה במנויים

בנטפליקס מקווים כי כבר במהלך המחצית השנייה של 2021, עת יגיעו הפקות מקור בכמות גדולה יותר לשירות, תחזור גם הצמיחה בבסיס המנויים לקצב מהיר יותר.

בחברה מציינים כי במחצית השנייה של השנה נראה את חזרתן של מספר סדרות מצליחות במיוחד בעונות חדשות, ובהן:

  • המכשף (The Witcher)
  • בית הנייר (La Casa de Papel / Money Heist)
  • חינוך מיני (Sex Education)

וגם סרטים מקוריים חדשים, בהם:

  • Red Notice (אקשן, עם גל גדות, דוויין ג’ונסון וראיין ריינולדס)
  • סרט הסיום לטרילוגיית “דוכן הנשיקות” (The Kissing Booth)
  • Don’t Look Up (קומדיה, עם ליאונרדו די-קפריו, ג’ניפר לורנס, קייט בלאנשט, טימות’י שאלאמיי ומריל סטריפ)

השוואת מפרטים