כשטלגרם פוגשת את הלואו-טק מקבלים את Yayagram – פרויקט טלגרם לגיל השלישי

פרויקט ה-Yayagram (מקור mrcatacroquer)

אפליקציית הטלגרם (Telegram) נחשבת לאחת מתוכנות המסרים המידיים הפופולריות בעולם, אך לצערנו קיימים לא מעט אנשים, בעיקר בקרב הגיל השלישי, שאינם מסוגלים להשתמש בה או בתוכנות כמוה בצורה פשוטה. כאן נכנס לסיפור מנואל, שבנה לסבתו בת ה-96 את ה-Yayagram, “קופסת טלגרם פיזית” המאפשרת לה לשמור על הקשר עם נכדיה בצורה פשוטה ונוחה לשימוש.

שם פרויקט ה-Yayagram של מנואל (mrcatacroquer@), משלב בין המילה Yaya, כינוי חיבה לסבתא בשפה הקסטיליאנית, וטלגרם. הוא נוצר בתור פתרון המיועד לסבתו ומאפשר לה לשמור על הקשר עם הנכדים בזמן תקופת הקורונה בספרד, וזאת מבלי שהיא תצטרך להשתמש במסכי מגע או מקלדות בהם היא לא יכולה להשתמש כראוי, כשבמקום היא עושה שימוש בקופסה יעודית ובסיסית במיוחד אותה בנה עבורה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

השימוש ב-Yayagram נועד להיות פשוט במיוחד, כאשר במקרה של סבתו של מנואל הוא בחר ליצור לוח חיבורים המזכיר את מרכזיות הטלפון הישנות, המאפשר לבחור באופן פיזי למי לשלוח הודעה קולית על ידי חיבור הכבל לכניסה ליד השם המתאים ושליחה של הודעה קולית באמצעות כפתור בודד המתחיל הקלטה בלחיצה עליו ושולח את ההקלטה כקובץ אודיו בשחרור הכפתור. את המענה להודעות הקוליות מקבלים בצורת טקסט באמצעות מדפסת טרמית הבנויה בתוך הקופסה של ה-Yayagram, המזכירה את המברקים (טלגרם) של פעם, כאשר הפרויקט כולו מופעל על ידי מחשב לוח Raspberry Pi 4.

ה-Yayagram בשימוש (מקור mrcatacroquer)

על אף שמנואל פרסם הסבר רחב למדי בטוויטר על פרויקט ה-Yayagram שלו, הוא צפוי להעלות בהמשך מדריך מלא על הפרויקט באתר instructables ואת קוד המקור שלו באתר Github, על מנת לאפשר למשתמשים אחרים ליצור פתרונות יעודיים דוגמת ה-Yayagram.

מדובר בפרויקט מעניין למדי המראה את היכולות השונות והפרויקטים אותם ניתן לייצר היום בקלות יחסית על מנת לפתור בעיות דוגמת חוסר היכולת של מבוגרים לשמור על קשר בזמנים אלו עם המשפחה שלהם. בעוד שמדובר על פתרון שנוצר בעבור משתמש ספציפי, ניתן יהיה להתאים אותו גם עבור משתמשים אחרים המתקשים בתפעול רגיל של טלגרם, וואטסאפ או כל תוכנה אחרת למעשה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים