עדכון iOS 14.5 זמין להורדה

iOS 14.5 (תמונה: Apple) iOS 14.5 (תמונה: Apple)

כפי שהבטיחה באירוע האביב בשבוע שעבר, בו חשפה את טאבלטי האייפד החדשים עם מעבד ה-Apple M1 ואת מחשבי ה-iMac המגיעים במגוון רחב של צבעים, אפל השיקה היום (ב’, 26.4) את מערכת ההפעלה iOS 14.5, המגיעה עם יכולות נוספות לסירי, שליטה מוגברת על הפרטיות ושיפורים נוספים לשירותי המפות ועוד.

את העדכון לגרסה החדשה של מערכת ההפעלה החלה אפל להפיץ הערב ומשתמשים שמכשיריהם תומכים ב-iOS 14 יוכלו להוריד אותו בחינם דרך תפריט העדכונים הזמין במכשיר, אליו ניתן לגשת דרך אפליקציית ההגדרות (Settings).

אפל מגבילה את שיתוף המידע האישי

באפל שמים דגש גדול על תוספת הפרטיות החדשה, זו תאפשר שליטה מוגברת בכל הנוגע לגישה של אפליקציות שונות המותקנות על המכשיר למידע האישי שלכם. באפל מסבירים כי הם מנסים לעצור את התופעה של איסוף מידע מצד גורמים שונים, שמשתמשים במידע הזמין בטלפון כמו מיקום, מידע בריאותי, היסטוריית גלישה באתרים, על מנת להשתמש בו לטירגוט פרסומות או מכירתו לצד שלישי.

בעוד אפליקציות שונות זקוקות לאיסוף חלק מהמידע הזה לצורך העבודה הרגילה שלהן, כמו למשל מעקב אחר נתונים בריאותיים באפליקציות פעילות גופנית, השואבות מידע ממוצרים כמו שעוני ספורט וממקמות אותו בצורה נוחה על הטלפון, קיימות אפליקציות שמבקשות לאסוף מידע שאינו נדרש לפעולתן הרגילה, ואת הבעיה הזו מנסה אפל לפתור באמצעות העדכון החדש.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בסרטון וידאו שפירסמה החברה לצד השקתה של iOS 14.5, מדגימה אפל הודעות שיופיעו למשתמשים לאחר העדכון, אלו יבקשו מהם לבחור האם לשתף פריטי מידע מסוימים עם אפליקציה שהותקנה על המכשיר או לא. בדרך זו, תהיה שקיפות גדולה יותר בכל הנוגע למידע המשותף עם כל אפליקציה, וזה ניתן יהיה לשליטה טובה יותר מצד המשתמשים.

עדכונים נוספים ב-iOS 14.5

כיול מחדש לסוללות ה-iPhone 11 – מכשירי האייפון 11 יזכו לכיול מחדש של הסוללות עם העדכון ל-iOS 14.5, ובדרך זו תנסה החברה לפתור את “באג בריאות סוללה” היוצר בעיית ביצועים וזליגת סוללה אצל חלק ממשתמשי האייפון 11 כתוצאה מזיהוי בריאות סוללה לא תקין במכשירים שלהם.

פתיחת האייפון עם ה-Apple Watch – בעלי Apple Watch יוכלו החל מגרסת iOS 14.5 לפתוח את נעילת האייפון שלהם באמצעות השעון החכם גם אם הם לובשים מסיכה לפניהם. ייתכן כי בישראל הדבר מעט פחות רלוונטי לאור ביטול החובה לעטיית מסיכות באוויר הפתוח, אך כל עוד אנו עדיין נדרשים לעטות מסיכות בתוך מבנים, ייתכן כי עדיין יש לדבר שימוש, כאשר לא תידרש הורדת המסיכה על מנת לפתוח את נעילת המכשיר כל פעם מחדש.

עדכונים לסירי (Siri): אחרי שנים בהם הורגלנו לקול ברירת המחדל של סירי, באפל מוסיפים כעת אפשרויות נוספות לבחירה יחד עם ההגדרה הראשונית של העוזרת הקולית, אם כי בשלב זה האפשרות זמינה רק בשפה האנגלית. באפל מבטיחים כי הקולות החדשים של סירי ישמעו טבעיים יותר בהשוואה לקולה המקורי והמוכר, זאת תוכלו לקבוע בעצמכם בצפייה בקטע הוידאו ששיחררה החברה:

לצד הקולות החדשים, נוספת אפשרות להפעלת שיחות קבוצתיות בפקודה שתינתן באמצעות סירי, כאשר העוזרת הקולית תאפשר בנוסף גם להודיע על שיחות שנכנסות באמצעות אוזניות האיירפודס, זאת בנוסף לאפשרות ההודעה על הודעות נכנסות באמצעות האוזניות.

אמוג’י חדשים – אפל מוסיפה אמוג’י חדשים לזוגות יחד עם העדכון ל-iOS 14.5, על מנת לייצג יותר אפשרויות מגדריות ומגזריות לאהבה, זאת בנוסף לכמה אמוג’י חדשים נוספים להבעת רגשות.

דיווחי מפות כמו ב-Waze – עדכון לשירות המפות Apple Maps יאפשר לדווח על סכנות בדרך באופן דומה לזה הקיים באפליקציית Waze, כך שניתן יהיה לדווח על תאונות ומפגעים אחרים בכביש שעשויים להפריע לנסיעה השוטפת ולהוות סכנה, וגם להציג התראות מהירות על פי המהירות המותרת בכבישים.

עדכוני מפות ב-iOS 14.5 (תמונה: Apple)
עדכוני מפות ב-iOS 14.5 (תמונה: Apple)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים