טיקטוק מבצעת מחיקה המונית לחשבונות של ילדים

אפליקציית TikTok (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית TikTok (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

טיקטוק (TikTok), הרשת החברתית שמאפשרת למשתמשיה להעלות סרטונים קצרים, נחשבת לאחת מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר כיום, אך גם ככזו עם לא מעט תכני בריונות רשת, תוכן בעייתי לקטינים ואתגרים מסוכנים. כעת, החלטה חדשה של הרגולטור האיטלקי אילצה את החברה למחוק למעלה מחצי מיליון משתמשים החשודים כשייכים לבני 13 ומטה, מה שעשוי לאותת למדינות נוספות לנקוט בדרישה דומה בעתיד.

אחת מה”בעיות” המוכרות ביותר ברשת הטיקטוק נוגעת לנושא “אתגרי הטיקטוק”, סרטונים המאתגרים את משתמשי הרשת לבצע פעולות או מעשים מסויימים, כאשר בלא מעט מקרים מדובר על פעילויות מסוכנות במיוחד שנגמרות בחלק מהמקרים אף במוות. דבר כזה אכן קרה באיטליה בתחילת 2021, כאשר ילדה ב-10 מתה כתוצאה מ”אתגר בלקאאוט” ש”בודק” כמה זמן אנשים יכולים “לעצור את הנשימה שלהם”, מה שהוביל לפתיחת חקירה כנגד החברה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

באופן עקרוני, טיקטוק מיועדת למשתמשים “בוגרים”, כאשר משתמשים שמזדהים כבני פחות מ-13 מועברים ישירות ל”תת רשת” יעודית ומוגבלת “TikTok for Younger Users”. עם זאת, כמו בלא מעט מקרים משתמשים יכולים פשוט להזין גיל גבוה יותר על מנת להשתמש בטיקטוק בגרסה הרגילה. כאן נכנס למעשה הרגולטור האיטלקי, שאילץ את החברה לבצע “טיהור” של משתמשים קטינים מהרשת החברתית באיטליה שהוביל להסרת חצי מיליון משתמשים מטיקטוק, בהם משתמשים שאישרו כי הם אכן בני פחות מ-13 או משתמשים שחשודים ככאלו על ידי החברה.

בזמן שמדובר על החלטה שהתקבלה על ידי הרגולטור האיטלקי כתוצאה ממותה של ילדה בת 10, לא מדובר בבעיה שמוגבלת רק לאיטליה, אלא בבעיה גלובלית קשה שבה בלא מעט מקרים ילדים שנמצאים ברשת מבצעים אתגרים מסוכנים. העובדה כי טיקטוק הצליחה לבצע את מהלך ה”טיהור” החדש כנגד משתמשים בני פחות מ-13 באיטליה צפויה לסמן למדינות נוספות כי החברה מסוגלת לבצע מהלכים משמעותיים מסוג זה על מנת למגר תופעות קשות המתקיימות במסגרת של הרשת החברתית, מה שיכול לסמן כי מדינות נוספות יצטרפו לאיטליה וידרשו כי טיקטוק תאכוף בכוח את הגבלת הגיל הרשמית שלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים