הסוף של הלייק? פייסבוק ואינסטגרם יאפשרו להעלים את מונה הלייקים

הסתרת מונה הלייק באופן מלא באינסטגרם (מקור פייסבוק)

אחרי שנים ארוכות של בדיקות, פייסבוק (Facebook) הכריזה על אפשרות חדשה להחבאת תצוגת ה”לייקים” בפייסבוק ובאינסטגרם (Instagram). בעוד שהלייקים לא הולכים להיעלם, השינוי שיחל להיות נפוץ בקרוב יאפשר למשתמשים להעלים את מונה הלייקים בפוסטים שלהם או לחילופין להסתיר את הלייקים לחלוטין בפלטפורמה כולה.

מחקרים שנעשו במהלך השנים הדגימו עד כמה “הרסני” יכול כפתור הלייק ומונה הלייקים להיות עבור חלק מהאנשים, ובמיוחד בהתייחס לילדים, כאשר אף הועלתה בעבר אפשרות לביטול מלא של כפתור הלייק על מנת למנוע מצבים של לחץ חברתי וחרדה של משתמשים בעקבות כמות הלייקים או התגובות האחרות (Reactions) הקיימות כיום בפייסבוק.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בעוד שפייסבוק בחנה במרוצת השנים אפשרות לביטול כללי של כפתור התגובה בפוסטים בפייסבוק ואינסטגרם, החברה הגיעה לפתרון ביניים בדמות העברת הסמכות לידיהם של המשתמשים בכל הנוגע להחלטה האם לראות מונה הלייקים או להסתירו. משתמשים יוכלו לבחור האם להסתיר את מונה הלייקים מכל הפייד שלהם או להסתיר את מונה הלייקים מאחרים רק בפוסטים שלהם, כאשר במקרה של אינסטגרם משתמשים יוכלו לבחור לבצע את ההסתרה בפוסטים בודדים ולא בצורה גורפת.

הסתרת מונה הלייק בפוסט בודד באינסטגרם (מקור פייסבוק)

אי אפשר להתכחש לעובדה הפשוטה כי למשתמשים ברשתות החברתיות כיום יש יחסי אהבה-שנאה כלפי כפתור הלייק ומונה הלייקים. אנשים רוצים לקבל לייקים על פרסומים שהם עושים ושמחים כאשר הם מקבלים הרבה מהם, אך עשויים להפוך עצובים כאשר הם לא מקבלים את כמות הלייקים לה קיוו.

בעוד שחלק גדול מהמשתמשים יודע להפריד בין העולם הרגיל והמקוון, לא מעט אנשים היום, ובמיוחד ילדים ומתבגרים, הפכו את מונה הלייקים לחלק מרכזי בחיים שלהם, עם המירוץ לקבל כמה שיותר מהם, דבר אשר מחקרים שונים הראו כי עשוי לפגוע בהם. פייסבוק לא מתכננת להעלים את הלייקים בזמן הקרוב, אך האפשרות החדשה תקנה למשתמשים שרוצים “לפרוש” ממרוץ הלייקים לבצע זאת באופן קל ופשוט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים