גאדג’טי מסקר: Samsung M5 – מסך מחשב וטלוויזיה במוצר אחד

מסך Samsung M5 (צילום: רונן מנדזיצקי) מסך Samsung M5 (צילום: רונן מנדזיצקי)

המסכים הגדולים נמצאים היום בכל מקום והסמארטפונים, מסכי המחשב והטלוויזיות שלנו הופכים גדולים יותר ויותר, ואם כילד נדמה היה לי שמסך CRT בגודל 16 אינץ’ לחדר זה הדבר הגדול ביותר שקיים אי פעם, היום טלוויזיות 65 אינץ’ בסלון הביתי הן כבר דבר שבשגרה בבתים רבים.

האיחוד בין הפלטפורמות השונות גם הוא חלק במשחק הזה, ואם פעם רצינו את המחשב הנייד איתנו בכל מקום, היום מסוגל הסמארטפון בעל המסך הגדול או הטאבלט קל המשקל להתניידות, ובגזרה הביתית הציגה סמסונג לאחרונה שינוי משלה, עת איחדה את מסך המחשב עם מערכת ההפעלה שלה לטלוויזיות כדי ליצור מסך שיוכל לשמש לעבודה, צפייה בסרטים וגם משחקים במוצר אחד.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

לקראת סוף השנה שעברה הכריזה סמסונג על מסכי ה-M5 וה-M7, המשמשים כמסכי מחשב וטלוויזיות עם מערכת ההפעלה Tizen גם יחד. מסך ה-M5 הושק לאחרונה בישראל ונחת על השולחן של גאדג’טי לסקירה, בה ניסינו להבין את היתרונות בשילוב הזה.

Samsung M5 – שלב ההרכבה

מסך המחשב שקיבלנו לצורך הסקירה מגיע בגודל 32 אינץ’ ומוצב בקופסה די קומפקטית עבור מסך גדול למדי. מדובר במסך שטוח, עם רגלית תואמת, ומשהו אחד שאנחנו לא רגילים לראות בקופסה של מסכי מחשב – שלט רחוק.

את המסך יש להרכיב טרם השימוש בו, אך תהליך ההרכב די פשוט. בסמסונג מספקים 3 ברגים באריזה, המיועדים להרכבת הרגלית לפלטה שתחזיק את המסך על השולחן ולחיבור הרגלית למסך עצמו. לצערי, בסמסונג לא סיפקו מברג בקופסה, אז מומלץ להצטייד במברג פיליפס טרם הרכבת המסך.

בצידו האחורי של המסך נמצא זוג חיבורי HDMI 2.0 וזוג חיבורי USB, כאשר קיימת תמיכה בבלוטות’ 4.2 וב-WiFi 5 וזוג רמקולי 5W. המסך תומך גם ב-AirPlay 2 של אפל לשילוב המסך באופן אלחוטי עם מוצריה של אפל, בהם האייפד והמק, כאשר מן הצד של סמסונג קיימת תמיכה בטכנולוגיית ה-Samsung Wireless DeX, זו מאפשרת הצגת ממשק דמוי ווינדוס בחיבור טלפונים או טאבלטים תומכים של סמסונג למסך המחשב באופן אלחוטי.

גישה מהירה לאפליקציות (צילום: רונן מנדזיצקי)
גישה מהירה לאפליקציות (צילום: רונן מנדזיצקי)

תפעול המסך

התפעול במקרה של ה-Samsung M5 מתבצע באופן נפרד למחשב ולטלוויזיה. כלומר – לא מדובר פה בייצור כלאיים אמיתי, אלא פשוט בטלוויזיה המשמשת גם כמסך מחשב דרך כניסת HDMI. עם זאת, המעבר בין המצבים די פשוט ומתבצע באמצעות השלט רחוק אשר מצורף באריזה.

מי שכבר מכיר את ממשק המשתמש Tizen מהטלוויזיות של סמסונג יגיע לעולם מוכר – פתיחת התפריט הראשי תציג בפניכם את האפשרות לעבור בין מוצרים שתחברו אל המסך, כמו המחשב, וגם לעבור בין אפליקציות אותן ניתן להתקין על המסך עצמו, וכאן גם היתרון הגדול בשילוב שתי הפלטפורמות יחד, כשניתן להתקין אפליקציות יעודיות לערוצי סטרימינג כמו נטפליקס, אמזון, אפל tv, סלקום tv ואפליקציות נוספות הזמינות בחנות של סמסונג.

על גבי השלט רחוק ניתן למצוא גם קיצורי דרך מהירים שיובילו אתכם בלחיצת כפתור לנטפליקס ולאמזון, וגם לדפדפן – אם כי הדפדפן במקרה של מסך מחשב די מיותר, שכן נעדיף את הדפדפן שלנו במחשב, ובעבודה עם העכבר והמקלדת במקום הקלדה עם השלט רחוק. מצאתי יתרון בשימוש בשלט בזמן השימוש בטלוויזיה בזמן פעילות גופנית, עם הפעלה נוחה של מוסיקה בספוטיפיי או אפל מיוזיק וגם צפייה בנטפליקס בזמן הליכה על ההליכון בבית.

שלט רחוק למסך Samsung M5 (צילום: רונן מנדזיצקי)
שלט רחוק למסך Samsung M5 (צילום: רונן מנדזיצקי)

הגדרות המסך מופיעות בתפריטים הניתנים לגישה רק דרך מסך הבית המופעל על ידי השלט רחק, מה שגורם למעט סרבול בפעולות כל עת שתרצו לשנות את הגדרות המסך. הגדרה מהירה אחת שתוכלו לבצע באופן מיידי עם השלט רחוק היא המעבר בין מצב תמונה “דינמי” ומצב תמונה “רגיל”, אך אם תרצו מעבר לכך, כמו הגדרות שמע, הגדרות “מצב משחק” ועוד, תיאלצו לפשפש בתפריטים השונים.

איכות המסך והמפרט הטכני

מסך ה-Samsung M5 מגיע בגרסאות של 27 ו-32 אינץ’ עם פאנל VA ברזולוציית Full HD בפריסה של 1080×1920 פיקסלים. הוא מציע קצב רענון סטנדרטי של 60 הרץ וזמן תגובה של 8 מילישניות.

איכות המסך טובה. הצבעים בו טבעיים ורזולוציית התצוגה מספקת, אם כי היינו שמחים לראות עוד קצת ממסך במחיר של כ-1,500 ש”ח (בגרסת ה-32 אינץ’ שנבדקה). ניתן לצפות במסך מזוויות שונות היטב, אך קיימות בו השתקפויות שעשויות להפריע לעבודה במהלך היום. אציין כי בחדר בו השתמשתי במסך החלון נמצא בדיוק בצד הנגדי, אך ההשתקפות (Glare) במסך לא הפריעה לי בעבודה השוטפת, אלא רק במקרים בהם התצוגה במצב כהה – כלומר – סרטים חשוכים, סצינות חשוכות במשחקים, אלו דרשו ממני לסגור את התריסים כדי שאוכל לעבוד, אך עבור כתיבת מסמכים או כתבות – ההשתקפויות לא הטרידו אותי.

על אף התוצאות הטובות, הייתי שמח לראות כמה שדרוגים בצד המפרט הטכני במחיר הגבוה, את אלו הותירה סמסונג בחוץ לטובת שילובה של מערכת ההפעלה Tizen שמאפשרת גם ליהנות מצפייה בנוחות במסך כטלוויזיה. הבהירות של 250 ניטים (nits) היא סטנדרטית, וזמן התגובה נמוך, אך היה יכול לרדת גם לאיזור 2 או 4 מילישניות, וקצב הרענון גם הוא סטנדרטי בלבד.

כל אלו הן כנראה תוספות שגם היו מעלות את המחיר כלפי מעלה, אך גם דגם ה-Samsung M7, שמשדרג את חווית הצפייה לרמת 4K, מציע את אותן הגדרות טכניות סטנדרטיות.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Samsung M5

השילוב שעשתה סמסונג בין טלוויזיה למסך מחשב יכול לעבוד מצויין עבור מי שרוצה להשתמש במסך ככלי בידור ועבודה גם יחד, בלי לתפוס יותר מידי מקום. זה מסך שיכול להיות טוב לחדרי ילדים, כשבגודל 32 אינץ’ שבדקנו הוא מרגיש גדול מספיק כדי לשמש כטלוויזיה לא רעה כלל, עם שלל אפליקציות שמגיעות בחנות האפליקציות של סמסונג, ומצד שני משמש כמסך מחשב ורסטילי, שמאפשר לעבוד איתו גם עם הטלפון, ואם יש ברשותכם מכשיר של סמסונג שתומך ביכולת ה-DeX, תוכלו להשתמש בטלפון בתצורת מחשב עם הממשק המותאם של סמסונג, גם ללא חיבור כבל ביניהם.

לא מדובר במסך גיימינג, שכן הוא מציע קצב רענון נמוך, אך זמן התגובה עשוי לספק שחקני מחשב מזדמנים שלא צריכים את מהירות התגובה הגבוהה. במסך קיים גם מצב גיימינג שמאפשר צפייה נוחה יותר בזמן משחק.

קיימות 3 גרסאות למסך:

M5M7
גודל27 או 32 אינץ' ביחס 16:932 אינץ' ביחס 16:9
מערכת הפעלהTizen 5.5Tizen 5.5
פאנלVA ברזולוציית FHD של 1920x1080VA ברזולוציית UHD של 3840x2160
תדר רענון60Hz60Hz
זמן תגובה8ms8ms
רמקולים5W x25W x2

מה אהבנו?

  • מסך וטלוויזיה במוצר אחד.
  • שלט רחוק קטן, ברור ונוח.
  • כמות גדולה של אפליקציות בחנות של סמסונג.
  • תמיכה ב-AirPlay 2 וב-Samsung DeX
  • זוויות צפייה רחבות
  • תמיכה מובנית ב-WiFi ובלוטות’

ומה פחות

  • נתונים טכניים סטנדרטיים בלבד
  • ללא חיבור USB-C (קיים רק בדגם M7)

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים