דיווח: אפל תיפרד מטכנולוגיית ה-MiniLED לטובת OLED באייפדים הבאים

Apple iPad Pro 2021 (תמונה: אפל) Apple iPad Pro 2021 (תמונה: אפל)

עד לשנת 2021, כל האייפדים מבית אפל כללו מסך עם פאנל מסוג LCD, אך השנה אפל החליטה לשנות את הכיוון ולעבור לשימוש בטכנולוגיית ה-MiniLED אשר מביאה עמה מספר יתרונות כמו בהירות גבוהה יותר, ניגודיות טובה יותר ועוד. עם זאת, כמות נכבדת של משתמשים ברשת מדווחים על תופעת “זליגת אור” בדור החדש של האייפדים, מה שמפריע ללא מעט מהם וכנראה מהווה את אחד הפקטורים עליהם אפל מסתכלת במעבר ל-OLED.

על פי דיווח חדש מבית אתר החדשות הסיני ETNews, אפל עתידה לבצע את המעבר ל-OLED כבר בשנה הבאה, כשאת הפאנלים עצמם יספקו סמסונג ו-LG. עם המעבר הזה, נראה את הפעם הראשונה בה אפל לא משתמשת יותר בטכנולוגיית ה-LCD באייפדים (גם MiniLED מבוסס על LCD), כההחלטה הסופית לטובת המעבר ככל הנראה התקבלה בעקבות איכות תמונה טובה יותר, משקל קל יותר ובחירות עיצוביות שמגיעות עם שימוש בפאנלי OLED.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בנוסף לכך, יש להתחשב בעובדה שמסכי OLED בגודל המתאים לאייפד הם לא דבר נפוץ במיוחד בתעשייה כיום, בעיקר עקב העובדה שטאבלטים המריצים אנדרואיד (שחלקם כן עושים שימוש במסכי OLED) אינם פופולריים כמו האייפדים. עם המעבר של אפל לשימוש ב-OLED באייפדים, התעשייה תצטרך לצמצם פערים ולהרחיב את קווי הייצור על מנת לעמוד בקצב.

השילוב של פאנל מסוג OLED באייפדים לא יבוא בגל אחד, כך שכבר בשנה הבאה אנחנו צפויים לראות את הגל הראשון של אייפדים נבחרים שישתמשו במסכי OLED, וב-2023, במידה והתוכניות לא ישתבשו, נראה הטמעה רחבה יותר בדגמים נוספים. בשלב זה לא ידועים פרטים טכניים נוספים אודות המפרט של האייפדים הבאים, כך שנצטרך להמתין ולצפות להדלפות שיגיעו בהמשך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים