אפל, גוגל, מיקרוסופט ומוזילה יצרו תקן אחיד להרחבות הדפדפנים

לוגו דפדפן גוגל כרום מקור: Google

ארגון תקינת האינטרנט העולמי World Wide Web Consortium (בקיצור W3C), הכריז על יוזמה חדשה ליצירת תקן אחיד להרחבות הדפדפנים כחלק מקבוצת WebExtensions Community Group (בקיצור WECG) החדשה הכוללת בתוכה את אפל, גוגל, מיקרוסופט ומוזילה, השולטות למעשה בשוק הדפדפנים העולמי כיום.

בין אם אנו בוחרים להשתמש בדפדפן הספארי של אפל, Chrome של גוגל, Microsoft Edge של מיקרוסופט או FireFox של מוזילה, אחד מהפיצ’רים אותם אנו רגילים למצוא בכל דפדפן מודרני הוא הרחבות הדפדפן (Browser extension), המוסיפות פונקציות נוספות או פיצ’רים לדפדפן שלא היו מובנות בו במקור.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

הרעיון מאחורי קבוצת ה-WECG החדשה פשוט ביסודו, ליצור תקן אחיד להרחבות בכל הדפדפנים, דבר שיקל לא רק על המפתחים של ההרחבות, שיוכלו להתאים אותן באופן פשוט לדפדפנים שונים ללא צורך בפיתוחים ועבודה נוספים, אלא גם על המשתמשים שיוכלו לעבור בין הדפדפנים ולשמור על ההרחבות בהן הם אוהבים להשתמש.

בין אם מדובר על ארגון ה-W3C שאחראי על תקינת האינטרנט או ה-USB-IF האחראי על תקינת ה-USB, העובדה כי שחקניות מתחרות כמו אפל, מוזילה, גוגל ומיקרוסופט מוכנות לשתף פעולה על מנת ליצור תקן אחיד לנושא הרחבות הדפדפן, הוא צעד חיובי בעיקר לנו המשתמשים, שנזכה לחווית שימוש טובה יותר עם אימוץ התקינה החדשה שהארגון יציג.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים