מנכ”ל אקרוניס בישראל: “נהיה גדולים יותר מצ’ק פוינט”

מייסד ומנכ מייסד ומנכ”ל אקרוניס, סרגיי בלאוסוב (צילום: רונן מנדזיצקי)

חברת אקרוניס (Acronis) השיקה היום (ד’, 23.6) את מרכז המחקר והפיתוח הרשמי הראשון שלה בישראל, ובאירוע אותו ערכה במטה החדש בהרצליה, הציג מנכ”ל החברה הבינלאומית חזון שאפתני במיוחד. בשיחה עם מייסד ומנכ”ל החברה, סרגיי בלאוסוב (Serguei Beloussov), שמבקר בארץ לכבוד השקת המטה החדש של החברה, אמר וחזר כי באקרוניס שואפים להיות גדולים יותר מאחת מחברות ההי-טק הגדולות בישראל, צ’ק פוינט.

בשיחה עם גאדג’טי הדגיש לאוסוב את האסטרטגיה של החברה לצמיחה במדינות חדשות. לקוחותיה של אקרוניס שונים מאלו של צ’ק פוינט, לדוגמה, והיא מתמקדת בעיקר בעסקים קטנים עד בינוניים, תוך יצירת שיתופי פעולה עסקיים עם חברות מקומיות באמצעותן היא מפיצה את סל מוצריה, בשילוב עם מוצרים נוספים של החברות עימן נכנסה לשיתוף הפעולה, כאשר עיקר הדגש בעבודתה השוטפת הוא במחקר ופיתוח.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

במטה החדש בישראל מקווים לגייס כ-100 עובדים חדשים בשנה הראשונה, כולל חוקרים ומומחים בתחום הסייבר. לאוסוב מדגיש כי תוך שנתיים הוא מצפה להגיע גם ל-200 עובדים בישראל, משימה שלדבריו לא תהיה קשה, לאור הצלחתה של החברה בתחום במדינות אחרות אליהן נכנסה. לצורך זה תשקיע החברה בישראל כ-260 מיליון שקל (80 מיליון דולר) על פני תקופה של חמש שנים.

על אף שרק כעת היא פותחת מטה למחקר ופיתוח בישראל, אקרוניס פעילה בשוק המקומי כבר לא מעט זמן. בשנה שעברה, רכשה את חברת הסייבר הישראלית CyberLynx Security, וכן פתחה מרכז נתונים חדש בישראל באפריל.

צ’ק פוינט מעסיקה כמות גדולה בהרבה של עובדים בישראל מזו לה שואפים באקרוניס, ורק באפריל האחרון הודיעה על כוונתה לגייס עוד 600 עובדים בשנה הקרובה, כך שנדמה כי כוונתו של המנכ”ל נוגעת לכמות העובדים בעולם, שם לאקרוניס יש כיום 1,600 עובדים (מול כ-5000 של צ’ק פוינט).

ייתכן כי התייחסותו נגעה דווקא לגודלה הפיננסי של החברה, ולאו דווקא למצבת העובדים, זאת בשל האמונה באפשרויות הצמיחה הגבוהה שמביא עימו תחום הסייבר בישראל ובשווקים רבים אחרים בעולם, אם כי גם כאן היא עדיין רחוקה ממספריה של צ’ק פוינט. אקרוניס גייסה לאחרונה 250 מיליון דולר לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר, בעוד מניית צ’ק פוינט נסחרת לפי שווי של כ-16 מיליארד דולר בבורסת הנאסד”ק.

מי זו אקרוניס

בעלי זיכרון ארוך ודאי זוכרים את מוצרי הגיבוי הביתיים של אקרוניס למחשבים כמו “Acronis True Image”, אך בחברה כיום מתמקדים באיזורים שונים. אקרוניס מאחדת את כל פתרונות הגנת הנתונים ואבטחת הסייבר במטרה לספק שירות מקצה לקצה לארגונים בתחום הסייבר. היא מספקת הגנת סייבר לנתונים, יישומים ומערכות עם פתרונות הכוללים אנטי-וירוס, גיבוי וניהול נקודות קצה, טכנולוגיה לגילוי והסרה של תוכנות זדוניות מבוססת למידת מכונה וטכנולוגיית אימות נתונים מבוססת בלוקצ’יין.

אקרוניס נוסדה בסינגפור ב-2003, ונכנסה לשוויץ ב-2008. כיום לאקרוניס 1,600 עובדים ב-33 אתרים שונים ב-18 מדינות. המוצרים של אקרוניס זמינים באמצעות 50 אלף שותפים ונותני שירות ב-150 מדינות שונות וזמינים ביותר מ-40 שפות, כשבישראל ניתן למצוא בין שותפותיה את “Triple C”, “ACCEL”, מטריקס ואחרות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים