“רפורמת הוואטסאפ” של משרד התקשורת יוצאת לדרך

משרד התקשורת תמונה: משרד התקשורת

משרד התקשורת הודיע היום (ד’ 30.6) על אימוץ רפורמת הוואטסאפ על ידי שר התקשורת, יועז הנדל, רפורמה שתחייב חברות להציע מוקדי שירות דיגיטליים שונים, זאת בנוסף למוקדי השירות הטלפוני אליהם נרשמה ירידה של 21% בכמות הפניות.

ההחלטה החדשה על רפורמת הוואטסאפ מגיעה לאחר שימוע שנערך בחודש הקודם, כאשר עכשיו חברות יחוייבו להפעיל שירות דיגיטלי דרך צ’אט, וואטסאפ, סמס, רשתות חברתיות וחלופות דומות, וזאת לאחר עליה של פי 3 בפניה דרך אמצעים אלו במהלך שלוש השנים האחרונות, תוך כדי ירידה של 21% בפניות למוקד הטלפוני.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

יחד עם אימוץ הרפורמה החדשה, משרד התקשורת צפוי להקל על החברות בנושא מוקדי השירות הטלפוניים, שיוכלו לצמצם את הפעילות ל-45 שעות בשבוע עם גמישות בשעות הפעילות של המוקד. עם זאת, משרד התקשורת עדיין עובד על דרכים על מנת להבטיח שירות איכותי ומהיר לבני 65 ומעלה שאינם רגילים לשימוש באמצעים דיגיטליים.

וואטסאפ (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
וואטסאפ (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

שר התקשורת, יועז הנדל, מסר:

ברפורמת הוואצאפ אנחנו ממשיכים לקדם עולם צרכני חדשני – יותר מסרונים ופניות ציבור אלקטרוניות, פחות זמני המתנה על הקו. המטרה של המהלך – התייעלות בשירות לציבור, נגישות וזמינות לכלל האוכלוסיות בישראל. הרפורמה תאפשר לחברות להשקיע באפיקים חדשים של מוקדי שירות. נמשיך לפעול לשירות איכותי לאזרחים בשוק התקשורת והסלולר בישראל.

מנכ”לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, מסרה:

אנחנו פועלים על מנת להבטיח לאזרחים בישראל שירות איכותי, מתקדם ונוח. הציבור היום מצפה מחברות התקשורת להפעיל מוקדי שירות לקוחות במגוון ערוצים ובמינימום זמן המתנה. המהלך יאפשר לחברות להשקיע יותר באיכות השירות, ואנו נמשיך לעמוד על כך שהוא ישתפר באופן מתמיד.

הרפורמה החדשה מגיעה כחלק ממדיניות “הרגולציה החכמה” אותה מקדם משרד התקשורת, כאשר כבר היום ניתן למצוא לא מעט חברות המעניקות שירות באמצעים דיגיטליים שחוסכים לרוב האנשים זמן יקר במקום להמתין למענה אנושי בטלפון. נותר רק לקוות כי הרפורמה החדשה תפתור את הבעיה גם בעבור אנשים מבוגרים שאינם יכולים להשתמש באמצעים דיגיטליים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים