גאדג’טי מסקר: Xiaomi Mi TV Q1 75 – החבילה השלמה לסלון המשפחתי

טלוויזיית ה-Xiaomi Mi Q1E QLED (מקור שיאומי) טלוויזיית ה-Xiaomi Mi Q1E QLED (מקור שיאומי)

טלוויזיות הן דבר שיכול לשנות לגמרי את מראה הסלון, בין אם הן קטנות או גדולות, ללא שוליים או עם, ברגע שאתם ממקמים את הפיל בחדר, החדר משתנה בהתאם. לאחר שמיקמתי את ה-75 אינץ’ החדשה של שיאומי, אין ספק שהסלון קיבל שדרוג. מדובר בטלוויזיה גדולה במיוחד המתפרסת לרוחב של מזנון שלם ממוצע, ואם הסלון שלכם לא רחוק במיוחד מהקיר, סביר להניח שתשקעו לא פעם בתוך גבולות הגודל המדובר.

במהלך בחירת טלוויזיה אנחנו מסתכלים על המאפיין החשוב ביותר מכולם, איכות התמונה. כתוצאה מכך, אנחנו נתקלים במכשול הראשון שהוא סוג הפאנל. האם לבחור ב-LCD, LED, QLED או OLED.

הטלוויזיות הפופולריות ביותר כיום הן:

  • LED LCD – הטלוויזיה הרגילה שכולנו מכירים אשר משתמשת בשכבה אחידה של נוריות LED בשכבה האחורית על מנת לייצר תמונה. בעקבות כך, כל טלוויזיות ה-LCD מציעות ניגודיות רדודה למדי שבדרך כלל אינה מסוגלת להציג שחור עמוק, כך שכל צבע שחור שיוצג יהיה גוון כהה של אפור.
  • QLED – טכנולוגיה חדשה יותר אשר בנויה גם היא על תשתית LCD ומוסיפה לכך שכבת נקודות קוונטיות. השכבה אינה קשורה בדרך כלל לאיכות התמונה הסופית, וההבדלים בין טלוויזיות QLED נובעים בדרך כלל משינוי באיזורי התאורה. לדוגמה, הטלוויזיה שבסקירה משתמשת ב-384 נוריות לד ב-192 איזורים עצמאיים שיכולים באופן עצמאי לשלוט על הפעולה שלהם, כך שתקבלו ניגודיות טובה יותר וצבעים שחורים עמוקים יותר. לא כל טלוויזיית QLED מגיעה עם היכולת הזו, וכך אנחנו מקבלים שינויים משמעותיים באיכות התמונה מטלוויזיית QLED אחת לשנייה.
  • OLED – טכנולוגיה יקרה הרבה יותר המשתמשת בפיקסלים מוארים עצמאית, כך שכל אחד יכול להיכבות ולהידלק כשהוא צריך, ללא תלות בשכבה או איזור כולל מאחוריו לתאורה שתעבור דרכו. כל טלוויזיות ה-OLED עובדות בצורה זהה מהבחינה הזו, וזו גם הסיבה שבדרך כלל ההבדלים באיכות התמונה בין טלוויזיית OLED אחת לאחרת יהיו מינימליים יותר לעומת הבדלים בין טלוויזיות QLED. בעקבות התכונה הזו, הטלוויזיה יכולה להגיע במבנה דק הרבה יותר ולהציע ניגודיות עמוקה משמעותית.

Xiaomi Mi TV Q1: עיצוב וחיבורים

הטלוויזיה החדשה של שיאומי מתגאה בעיצוב שלה היישר מהמבט הראשון שלכם עליה, השוליים דקים במיוחד ומסתכמים בכ-6 מ”מ בלבד, כשבתחתית תמצאו שול בעובי של כ-2 מ”מ. במידות קטנות שכאלו, שיאומי מרשה לעצמה לקרוא לטלוויזיה “ללא שוליים”, ולמעשה, אנחנו מסכימים איתה עקב כך שמדובר בשוליים מזעריים במיוחד על טלוויזיה בגודל שכזה.

את שיאומי לא תמצאו מדברת על חומרי הבנייה של הטלוויזיה, אך אנחנו יכולים לספר לכם שמדובר בשילוב של פלסטיק ומתכת מוברשת, כשהמסגרת עשויה מפלסטיק מבריק והבסיס עשוי ממתכת מוברשת וקרירה למגע. אין ספק שהעיצוב וחומרי הבנייה משדרים החוצה תחושת פרימיום, כששיאומי ירדה עד לפרטים הקטנים באמצעות הסתרת החיבורים מאחור בצורה חכמה, מיקום הלוגו בעדינות בתחתית וחוץ ממשפט “Designed by Xiaomi” במסגרת הימנית, לא תמצאו כאן יותר מידי נגיעות מהחברה.

בחלקה האחורי של הטלוויזיה (המכוסה מסיבה לא ברורה ב-Carbon Fiber שאף אחד לא יוכל לראות כדי להעריך), נוכל למצוא את מירב החיבורים, וביניהם נראה חיבור רשת (Ethernet), חיבור אופטי להתקני שמע, כניסות AV, כניסת חיבור לווייני, כניסת אנטנה, זוג חיבורי USB 2.0 להתקני אחסון, שקע אוזניות סטנדרטי (3.5 מ”מ), זוג חיבורי HDMI 2.0 וחיבור HDMI 2.1 לחיבור מחשב, קונסולות ועוד.

מעבר לחיבורים המוחשיים שבחלקה האחורי של הטלוויזיה, נמצא גם תמיכה בבלוטות’ בגרסה 5.0 להעברת אודיו ללא דיליי וב-Wi-Fi על גבי תדר 2.4 או 5 גיגה-הרץ. את הטלוויזיה ניתן גם לתלות על הקיר וגם להציב על הסטנד המאסיבי שלה, כך שגם אם יש לכם מזנון וגם אם הקיר זמין לרשותכם, הטלוויזיה תמצא דרך להתמקם.

שלט חכם ללא אינפרה-אדום

השלט החכם בו שיאומי משתמשת מגיע ללא אינפרה-אדום לעומת מירב השלטים החכמים בשוק, כשהוא בוחר להשתמש בבלוטות’, כך שלא תצטרכו לכוון אותו אל הטלוויזיה על מנת שיעבוד ותוכלו להשתמש בו גם אם תכוונו אותו לקיר השני. על השלט עצמו נוכל למצוא לא פחות מ-38 כפתורים שונים, ובכחצי מהם כלל לא השתמשנו במהלך השימוש בטלוויזיה.

עיצוב השלט ארוך למדי, כשחלקו התחתון בחזית מוקדש רק ללוגו, אך לא מדובר בבחירה ראוותנית אלא בכך שבאיזור הזה מאחור נמצאות הסוללות, מה שאומר ששיאומי לא הייתה יכולה למקם שם כפתורים מלכתחילה. הכפתורים מתחילים להתיישב מעל איזור הסוללות, וביניהם נוכל למצוא כפתורי גישה מהירה לנטפליקס, לעוזרת האישית של גוגל ולשירות Prime Video של Amazon.

אל אפליקציות נוספות ניתן לגשת דרך עמוד האפליקציות המרכזי, אל זה תוכלו להגיע בלחיצה על הכפתור הכולל ציור של עיגול, אשר יוביל אתכם לעמוד הבית של המערכת בו ניתן לראות את כל האפליקציות המותקנות ולצפות בתכנים נבחרים במהירות דרך ריכוז חכם של כל התוכן פר אפליקציה.

במידה ואתם רוצים להגיע למסך הראשי אשר כולל ניווט בין ערוצי ה-HDMI וכו’, ניתן ללחוץ על כפתור ה-Mi אשר יוביל אתכם בדיוק לשם. כפתור החזור ממוקם בדיוק ביניהם, וכפתור ה-Exit ייקח אתכם חזרה למסך הראשי ממנו הגעתם. העיגול המרכזי לניווט נוח מאוד, ובו תשתמשו רוב הזמן לניווט הכללי במערכת.

איכות התמונה וסאונד

על הנייר מדובר בפאנל מסוג QLED (ר”ת Quantum dot-based LED), ברזולוציית 4K UHD ובפריסה של 3840 על 2160 פיקסלים. הבהירות המירבית מסוגלת להגיע עד ל-1000 ניטים (nits), עם בהירות מינימלית של 500 ניטים. המסך תומך בהצגת תכנים בתקן Dolby Vision, HDR10+, HDR10 ו-HLG, כשהוא מסוגל להציג עד 1.07 מיליארד צבעים (8bit + FRC).

אך לפני שנתקדם, רצוי שנבין כי שיאומי משווקת את המסך ככזה המסוגל להציג 1.07 מיליארד צבעים, אך כפי שכתבנו, מדובר ב-8 ביט ולא ב-10 ביט כפי שאנחנו רגילים לשמוע ממסכים בסמארטפונים. איך הדבר קורה? שיאומי משתמשת בטכנולוגיה הנקראת Frame Rate Control, אשר לוקחת זוג צבעים ומציגה אותם יחד בקצב פריימים גבוה על מנת ליצור מראה של צבע אחר.

עם זאת, עקב הצגה של שני צבעים במקביל, הדבר גורם להבהוב (Flickering), אך לא ניתן להבחין בכך בדרך כלל ואנחנו נשארים עם הצגת צבעים טובה יותר לעומת 8 ביט רגיל. הדבר מהווה פיתרון זול יותר לצרכן מאשר שימוש בתצוגת 10 ביט המציגה צבעים מדויקים יותר, אך מסתכמת בתג מחיר גבוה יותר אשר מועיל בעיקר לצרכנים המבצעים עריכת תמונות על המסך ופחות למשתמש הממוצע שמשתמש בטלוויזיה לצריכת תכנים.

Xiaomi Mi TV Q1 QLED 75 (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
Xiaomi Mi TV Q1 QLED 75 (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

בחזרה לנייר, המסך תומך ב-100% בסולם הצבעים NTSC וב-95% בתקן DCI-P3, כשהוא מציע ניגודיות של 10 אלף ל-1 עם 192 איזורי תאורה המורכבים מ-384 נוריות LED. בפועל, מדובר בכך שהצבעים השחורים עמוקים יותר לעומת טלוויזיות QLED מתחרות בעלות פחות איזורי תאורה נפרדים הפועלים באופן עצמאי, וכמובן בהשוואה למסכי LCD רגילים.

הטלוויזיה תומכת בכמות גדולה במיוחד של אפשרויות לשינוי התמונה, כך שלא משנה אם אתם אוהבים את האדום שלכם כאדום עז או כאדום דהוי, תוכלו להגדיר זאת לטעמכם האישי דרך ממשק ההגדרות. ניתן לבחור בין מצבי תמונה בשם “רגיל”, “ססגוני”, “ספורט” ו-“סרט”. מבין כל אלה, אני נהנתי לצפות בתכנים במצב רגיל או ספורט, כשמצב רגיל הוא, כמו שציפיתם, רגיל, ומצב ספורט הופך את התצוגה לבהירה ובוהקת יותר.

הטלוויזיה מציעה צבעים טובים מאוד, אך לא מצוינים. לא מדובר בתצוגה בעלת הצבעים הכי מדויקים שראינו, או עם הניגודיות הכי טובה בשוק, אך היא לגמרי תספק כל צופה מבינינו שלא צפה לפני כן בטלוויזיית OLED יוקרתית שעולה כ-9000 שקלים יותר.

שיאומי משווקת את הטלוויזיה ככזו עם קצב רענון של 120 הרץ, אך כאן מדובר מעט בחוסר שקיפות כשבפועל הטלוויזיה לא תומכת באמת ב-120 הרץ באופן טבעי, אלא באמצעות טכנולוגיית הטמעת פריימים (MEMC) המשלימה פריימים באופן תוכנתי ליצירת תמונה חלקה יותר. בנוסף, הטלוויזיה כלל לא יכולה להציג תכנים ב-4K בקצב של 120 פריימים לשנייה, זאת עקב הגבלות חומרה. האם זה מפריע לנו? לא ממש. האם זה יפריע לגיימרים שמחפשים טלוויזיה לחיבור ה-PS5 ולקבלת התוצאות הכי טובות שאפשר? כן. האם זה יפריע לרוכשי/משתמשי PS4/PS5 ששיחקו עד היום על טלוויזיה בקצב רענון רגיל? סביר להניח שלא.

Xiaomi Mi TV Q1 QLED 75 (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
Xiaomi Mi TV Q1 QLED 75 (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

מבחינת בהירות, מדובר במסך בהיר מאוד שמסוגל להגיע עד 1000 ניטים, כך שאף פעם כנראה ולא תגיעו למצב בו תצטרכו להשתמש בתצוגה במצב הכי בהיר, אלא אם כן אתם ממקמים אותה בחצר תחת אור שמש. מבחינת בהירות מינימלית, גם כאן הטלוויזיה עושה עבודה טובה ובחושך מוחלט בבית הרגשנו בנוח לצפות בלי שהגענו לבסיס הבהירות המינימלית.

כפי שכבר סיפרנו לעיל, הטלוויזיה מגיעה עם כמות גדולה של אפשרויות כוונון אישיות להתאמת התמונה, כך שבלחיצה על הגדרות התמונה תוכלו לשלוט במדויק על התאורה האחורית, הבהירות, רמת הניגודיות, הרוויה, החום, החדות, הטמפרטורה, פעולת ה-MEMC, העמעום המקומי, ייצוג הצבעים, הגמא, כוונון הצבע, ניקוי הרעשים (NR), התאמת לומה ורמת הניגוד המקומי.

בתוך הגדרת ייצוג הצבעים ניתן לבחור בין פרופילים שונים כמו טבעי, DCI-P3, BT.2020, Adobe RGB, sRGB BT.709 ואוטומטי, כשאני החלטתי שעדיף לתת לטלוויזיה להחליט והנחתי את ההגדרה על אוטומטי. במעבר בין פרופיל אחד לשני לא הצלחתי להבחין בשינוי מהותי בצבעים, כך שהחלטתי לתת לטלוויזיה להחליט מה הפרופיל המתאים לכל תוכן באמצעות השארת ההגדרה על אוטומטי.

במעבר לגזרת הסאונד, כאן נמצא זוג רמקולים סטריאופוניים בחלקה האחורי של הטלוויזיה בהספק של 15 וואט, עם 2 טוויטרים ו-4 וופרים הכוללים תמיכה ב-Dolby Audio וב-DTS-HD. לומר את ההגדרות הללו על הנייר זה בסדר, אך בפועל, מדובר ברמקולים חזקים מאוד עד רמה מפליאה מבחינת ווליום, כך שאם תגבירו עד 100 לא תוכלו לשמוע את מי שיישב לידכם והזמן שייקח לשכנים לצאת עליכם לא יאוחר.

מבחינת איכות הסאונד, אוכל לומר שהצליל המופק כפי שהטלוויזיה מגיעה צלול מאוד ונקי למדי, אך החוסר בבאסים מורגש, כשעוצמת הסאונד אמנם הייתה חזקה, אך כל הבאסים נעלמו כמעט לחלוטין מהשיר. לשמחתי ניתן היה להציל את המצב במעבר למצב צליל שונה בהגדרות, שם ניתן לבחור בין רגיל, סרט, חדשות, משחק או מותאם אישית. הגדרת הסאונד הטובה ביותר שמצאתי הייתה משחק, אשר מחזירה את הבאסים לזירה אך לא ברמה של שימוש בזוג רמקולים סטריאופוניים ייעודיים.

לשם השוואה, הפעלתי את הרמקולים הייעודיים של המערכת שברשותי, והעברתי מהטלוויזיה אל הרמקולים את האודיו כל מספר שניות. ניתן היה להבחין במהירות רבה בבאסים החסרים חוזרים לחיים ברמקולים הייעודיים, אך בדומה להשוואה שבאיכות התמונה (אם לא הגעתם מ-OLED), גם כאן, אם אתם לא משתמשים ברמקולים ייעודיים מלכתחילה, לא תרגישו את החוסר בבאסים.

ממשק משתמש ומערכת הפעלה

מערכת ההפעלה בה שיאומי משתמשת היא Android TV 10, כשעליה נמצא את ממשק המשתמש PatchWall 3.0. מאחורי הקלעים רצה מערכת השבבים MT9611 מבית מדיה-טק, הכוללת מעבד בעל 4 ליבות מסוג Cortex-A55 הרצות בתדר מירבי של 1.5 גיגה-הרץ. המערכת כוללת ליבת עיבוד גרפית מסוג Mali G52 MP2, עם 2 גיגה-בייט של זיכרון עבודה ו-32 גיגה-בייט של נפח אחסון.

בחלקת הביצועים, לא מדובר בטלוויזיה המהירה במערב, עם זמני שיהוי גבוהים לעיתים, אך לא באופן חריג שמציק מידי או מעיב על חווית השימוש הכללית. מידי פעם נתקלנו בכך שלממשק הווליום לקח רגע לעלות, או להגדרות אותן פתחנו לפני קצת יותר משנייה, אך שוב, לרוב הדבר לא קורה ואין לנו בעיה להמתין שנייה לפתיחת ההגדרות, בכל זאת, לא מדובר בסמארטפון שלנו.

כיאה לטלוויזיה המשתמשת במערכת ההפעלה אנדרואיד, נוכל למצוא כאן את חנות האפליקציות הגדולה Google Play, בה ניתן להוריד מגוון אינסופי של אפליקציות, וביניהן נוכל למצוא אפליקציות מרכזיות של ספקיות הטלוויזיה כמו +Yes, סלקום tv, פרטנר tv ועוד. הפיצ’ר המרכזי אותו אהבנו בממשק המשתמש של שיאומי הוא מסך הבית, דרכו ניתן להיכנס לצפייה בסדרה ללא צורך בפתיחת האפליקציה, זאת בעקבות כך שהממשק מסדר לכם את כל התכנים האהובים עליכם פר אפליקציה במסך הראשי.

באמצעות הסידור החכם הזה, במידה ואתם צופים בסדרה בנטפליקס, לא תצטרכו להיכנס תחילה לאפליקציית נטפליקס בשביל לצפות בה, אלא פשוט ללחוץ עליה תחת קטגוריית נטפליקס במסך הבית. באופן דומה, מסך הבית יציג לכם את השירים האהובים ב-Spotify להשמעה מהירה, את הסרטונים המומלצים מהיוטיוב, את האפליקציות הנבחרות מה-Google Play ואת התכנים הכי שווים ב-Prime Video.

בזמן שאינכם צופים בטלוויזיה, ניתן להגדיר מעבר אל תמונות רקע נבחרות על ידי שיאומי שיוצגו כרקע יפה או לשעון מחוגים שיציג את השעה בגדול מאוד על מסך מלא. כמובן, נוכל להשתמש כאן גם ב-Miracast וב-Chromecast מובנה לשיקוף תכנים אל הטלוויזיה מהסמארטפון, ובאמצעות העוזרת האישית של גוגל (Google Assistant) אפשר לבצע פעולות באמצעות הקול בלבד.

המכשול המרכזי אשר עומד בינינו לבין העוזרת האישית של גוגל היא השפה העברית. במידה והטלוויזיה מוגדרת לעברית, אתם למעשה הופכים את העוזרת למוגבלת במיוחד כך שמעוזרת חכמה המבינה הקשרים, יכולה לחפש באפליקציות, להתחיל שירים, להתממשק עם הבית החכם ולהציג עבורכם מידע, היא תוכל רק לחפש ביוטיוב ולהציג את מזג האוויר. לפי ההתפתחויות הכלליות נראה כי גוגל עובדת על הטמעת השפה העברית לעוזרת, אך לפחות בשלב זה מדובר בהחלטה שתביא להגבלת העוזרת.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Xiaomi Mi TV Q1

הסיבה שבחרנו להתחיל את הכתבה תחת הכותרת “החבילה השלמה לסלון המשפחתי” נובעת בעיקר מכך שזו היא טלוויזיה מעולה לכל סלון ולכל משפחה. מדובר במסך ענק בגודל 75 אינץ’, עם רזולוציית 4K, תמיכה בקצב רענון גבוה באמצעות MEMC, רמקולים מרשימים ואיכות תצוגה שלא מאכזבת, תחת תג מחיר ידידותי במיוחד בהשוואה לתחרות בשוק.

האם היא מיועדת לכולם? לא. אף טלוויזיה לא מתאימה לכולם. אבל היא מצליחה ליצור איזון נפלא בין פיצ’רים הנמצאים בטלוויזיות יקרות הרבה יותר לבין כל מאפייני הבסיס אשר יוצרים טלוויזיה ברמה גבוהה. הרמקולים יוצרים חווית שמע מצויינת, איכות התמונה תספק את רובנו, ממשק המשתמש החכם נפלא והעוזרת האישית של גוגל רק צפויה להשתפר.

בעיניי, נקודת המכירה המרכזית של הטלוויזיה הזו היא הגודל והשימוש בפאנל מסוג QLED. לא ניתן למצוא מתחרות שוות לה בתג המחיר בו היא נמכרת, כשהטלוויזיה הכי קרובה אליה היא ה-Samsung QE75Q95T המגיעה גם היא עם פאנל מסוג QLED בגודל 75 אינץ’ וברזולוציית 4K, אך בתג מחיר גבוה בכ-5000 שקלים עבור רמקולים חזקים יותר על הנייר.

לבסוף, מדובר כאן בחבילה שלמה הכוללת מערכת הפעלה חכמה אשר חוסכת סטרימר, רמקולים מרשימים החוסכים השקעה ברמקולים ייעודיים, מסך גדול המסתכם ב-75 אינץ’ עם שוליים דקיקים במיוחד, רזולוציית 4K ופאנל בהיר מאוד מסוג QLED עם ניגודיות נאה. אין ספק כי שיאומי הצליחה ליצור כאן דיל משתלם לכל משפחה המחפשת טלוויזיה חדשה לסלון המשותף לכולם.

מחיר טלוויזיית ה-Xiaomi Mi TV Q1

את ה-Xiaomi Mi TV Q1 75 ניתן למצוא בישראל ביבוא רשמי של חברת המילטון, בתג מחיר מומלץ לצרכן של 6990 שקלים, עם אחריות לשנתיים מהיבואן הרשמי.

לחצו כאן למידע נוסף ולרכישה


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים