גאדג’טי מסקר: HP ENVY 14 – נייד פרימיום ליוצרי תוכן, ולא רק

נייד HP ENVY 14 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

למרות שלא יצא לנו לסקור בעבר הרבה ניידים של HP, הפעם הזדמן לנו לסקור את נייד ה-HP ENVY 14 העדכני של החברה מסדרת הפרימיום ENVY, המגיע עם מסך 14 אינץ’ המיועד במיוחד ליוצרי תוכן, אך יהווה פתרון טוב ללא מעט משתמשים אחרים.

נייד ה-ENVY 14 החדש הוכרז בתחילת 2021 כחלק מרענון סדרות הניידים של HP עם מעבדי ה-Tiger Lake U מהדור ה-11 של אינטל. הוא מיועד במיוחד בעבור יוצרי תוכן בדרכים הזקוקים לנייד קל, חזק ובעל תצוגה טובה, אשר במקרה של ה-ENVY 14 מגיעה עם כיול צבעים ישירות מהחברה, אך יכול לשמש גם לגיימינג סביר למדי עם כרטיס ה-GeForce GTX 1650 Ti Max-Q היעודי שלו.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

נייד HP ENVY 14 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב ל-HP ENVY 14

הדבר הבולט ביותר ב-ENVY 14 הוא מסך ה-14 אינץ’ שמגיע ביחס ה-16:10 הפופולרי כיום. הוא מגיע בגימור חלק ותומך במגע, דבר שאני אישית פחות מחבב במיוחד בזמן שימוש בחוץ עם השתקפות מהמסך וסימני טביעות אצבע מהשימוש במגע.

המסך משתמש בפאנל IPS ברזולוציה של 1920×1200 עם עוצמת תאורה אחורית של 400 ניט, כאשר הוא עומד ב-100% מתקן הצבעים sRGB ומגיע עם כיול צבעים של ΔE<2 ישירות מהחברה, דבר הנדרש מנייד המיועד ליוצרי תוכן. בחלק העליון ניתן למצוא מצלמת רשת באיכות 720p סבירה.

בצד החיבורים HP בחרה לספק מגוון גדול בהשוואה לניידים רבים שמגיעים עם חיבורי USB-C בלבד כיום:

  • בצד ימין – חיבור טעינה יעודי, חיבור USB-A וקורא כרטיס מיקרו SD.
  • בצד שמאל – שקע אוזניות משולב, חיבור USB-A, חיבור HDMI 2.0 וחיבור USB-C בתקן Thunderbolt 4.

מדובר בכמות חיבורים סבירה, על אף שהייתי מעדיף לראות חיבור USB-C נוסף. ניתן לקוות כי HP תשנה גם את השימוש במחבר הטעינה היעודי שלה בדורות הבאים לטובת טעינה ב-USB-C בלבד. עם זאת, חשוב לציין כי אפשר לטעון את ה-Envy 14 באמצעות חיבור ה-USB-C הקיים, אך הטעינה תהיה איטית יותר מאשר בחיבור היעודי עם מטען המגיע בהספק של 135W.

נייד ה-Envy 14 מגיע עם מקלדת קומפקטית אך נוחה להקלדה לאחר הסתגלות מהירה. היא מגיעה עם עמודת כפתורים נוספת בחלק הימני לאור המקום שנוסף עם השימוש במסך 16:10, כאשר HP שילבה פד עכבר גדול ונוח לשימוש עם ציפוי זכוכית.

מבט מקרוב מגלה לנו כי HP בחרה לשלב את חיישן טביעת האצבע בתוך המקלדת עצמה, במקום כפתור ה-Ctrl הימני, דבר שעשוי להפריע למשתמשים שהתרגלו להשתמש בו. מבט בחלק העליון מראה לנו כי כפתור ההדלקה והכיבוי ממוקם בין כפתורי המחיקה והחזור, דבר שלא הפריע לי באופן אישי במהלך השימוש בנייד על אף החששות מלחיצה מקרית. בנוסף, אפשר למצוא כפתור לניתוק המצלמה במקום סוגר פיזי.

נייד ה-Envy 14 מגיע עם גוף אלומיניום במשקל של 1.49 ק”ג ובעובי של 1.8 ס”מ. לא נייד ה-14 אינץ’ הדק או הקל ביותר שקיים בשוק אך רחוק מלהיות העבה או הכבד ביותר.

עיצובו של הנייד מינימליסטי, כאשר הגב מגיע בעיצוב נקי במיוחד עם גימור אלומיניום מוברש שבמרכזו ניתן למצוא את הלוגו המודרני יותר בו משתמשת החברה כיום, המגיע בגימור חלק ומשקף המקנה לו מראה מעניין יותר לדעתי.

העיצוב המינימליסטי והנקי ממשיך גם בחלק התחתון של הנייד, כאשר ניתן למצוא פתח איוורור גדול למדי בחלקו העליון. מבט מקרוב מראה לנו כי החברה שילבה את לוגו ה-ENVY בחלק החיצוני של ציר המסך, ציר המסתיר גם את פתחי האוורר הנוספים בחלקו האחורי.

מבחינת שמע אנו יכולים לראות צמד רמקולים בחלק התחתון של הנייד המגיעים מ-Bang & Olufsen ומספקים אודיו חזק ואיכותי, כאשר ניתן להשתמש בתוכנה המובנה של Bang & Olufsen להתאמת השמע לשימושים השונים באופן מהיר.

מבחני ביצועים – HP ENVY 14

בדומה ללא מעט ניידים חדשים לשנת 2021, גם ה-ENVY 14 של HP מתבסס על מעבדי ה-Tiger Lake U הניידים מהדור ה-11 של אינטל, כאשר החברה בחרה לשדרג את הביצועים הגרפיים בצורה ניכרת על ידי הוספת כרטיס GeForce GTX 1650Ti יעודי, שאולי לא מציע ביצועי גיימינג ברמה של כרטיסי ה-GeForce RTX החדשים, אך מהווה שדרוג משמעותי לעומת כרטיס המסך המובנה בעבור יוצרי תוכן ואפילו גיימרים מזדמנים.

תצורת הנייד בביקורת:

  • מעבדCore i7-1165G7.
  • זיכרון – 32GB LPDDR4x.
  • אחסון – SSD בנפח 1TB של KIOXIA מדגם XG6.
  • כרטיס מסךGeForce GTX 1650Ti Max-Q.
  • מסך – 14 אינץ’ ביחס 16:10, רזולוציית WUXGA של 1920×1200 וטאץ’, בהירות של 400 ניט.
  • דיוק צבעים – sRGB 100% / delta E<2.
  • סוללה – 63.3Wh
  • משקל – 1.49 ק”ג.

על מנת לקבל מדד לביצועי הנייד ערכנו כמה בדיקות ביצועים עם חלוקה לביצועים כלליים, ביצועי מעבד, ביצועי כרטיס מסך וביצועי אחסון מובנה, כאשר לצורך מדד הביצועים הכללי הנייד נבדק בתוכנת ה-PCMark 10 עם ציון כללי של 5675 נקודות.

מבחן ביצועים PC Mark 10

לבדיקת מעבד ה-Core i7-1185G7 הורצו תוכנת ה-GeekBench 5.4.1, בה המעבד קיבל ניקוד של 1544 לביצועי ליבה בודדת ו-5159 לריבוי ליבות וכן תוכנת ה-Cinebench בגרסת R23 בה המעבד קיבל ציון של 5549 נקודות לביצועי ריבוי ליבות ו-1354 נקודות לליבה בודדת.

בעוד שכרטיס ה-Intel Iris Xe המובנה בדור ה-11 של אינטל מספק ביצועים טובים בתור כרטיס מובנה, אי אפשר שלא לראות את הפער הגדול לעומת כרטיס מסך גרפי יעודי. כאשר כרטיס ה-GeForce GTX 1650Ti Max-Q המובנה קיבל ציון של 3352 נקודות ב-3DMark עם מבחן Time Spy ו-6227 נקודות במבחן Superposition בהגדרת 1080p Medium.

כונן ה-SSD המובנה מדגם KIOXIA XG6 מצליח להציג ביצועים טובים עם מהירות קריאה של עד 3.02GB/s וכתיבה של עד 2.46GB/s בתוכנת ה-ATTO, כשב-AS SSD הכונן מקבל ציון כללי של 3911 נקודות עם מהירות קריאה של כ~2.66GB/s וכתיבה של כ~1.28GB/s. יש כוננים מהירים יותר ממנו, אך הוא רחוק מלהיות איטי.

נייד ה-Envy 14 מספק פתרון רב תכליתי עבור מרבית המשתמשים, ממעבד ה-Tiger Lake U של אינטל ועד כרטיס מסך ה-GTX 1650Ti בגרסת ה-Max-Q, צמד רכיבים שהופכים את הנייד לפתרון טוב לשימושים רבים ואף לגיימינג מזדמן.

חווית שימוש – HP ENVY 14

בתור חובב מחשבי Thin & Light קטנים וקלים, ה-HP ENVY 14 מצליח לקלוע לטעם האישי שלי במחשבים ניידים על אף שהייתי מעדיף נייד קל יותר לנשיאה בתחום ה-1 ק”ג, עדיין קשה להגיד כי 1.49 ק”ג הוא משקל גבוה לנייד.

מסך ה-14 אינץ’ מספק איכות תמונה טובה במיוחד עם כיול הצבעים של HP, אך הגימור החלק עם הטאץ’ גורמים לו להיות פחות אופטימלי לשימוש בחוץ, במיוחד אם משתמשים במגע ורואים את טביעות אצבע עליו.

HP בחרה לשלב לא מעט תוכנות שמותקנות מראש על הנייד, ובעוד שיש הרבה תוכנות חיוניות השולטות באודיו, בתצוגה או בהגדרות הנייד כמו ה-HP Command Center, אולי עדיף היה לחבר אותן יחדיו, במקום לעבוד על כל אחת מהן בנפרד. החברה בחרה להוסיף גם הרבה תוכנות צד ג’ שעשויות להיות מיותרות עבור חלק מהמשתמשים, דוגמת Booking, Dropbox ועוד… אותן ניתן למחוק, אך היה עדיף אם החברה הייתה מוותרת עליהן מראש.

לפי HP, סוללת ה-63.3Wh בנייד אמורה להספיק לשימוש של עד 16.5 שעות, כאשר בפועל זמן הסוללה בזמן הבדיקה של הנייד עמד על כ-9~10 שעות בממוצע.

תוכנת HP Command

השורה התחתונה – HP ENVY 14

נייד ה-HP ENVY 14 מגיע בתור פתרון למשתמשים המחפשים נייד פרימיום איכותי אך בתקציב סביר. הוא משתמש במסך 14 אינץ’ איכותי המגיע עם כיול צבעים ישירות מהמפעל, אך עם גימור חלק ותצוגת מגע שלא כל המשתמשים (ביניהם אני) אוהבים.

הנייד בנוי בצורה טובה מאוד מאלומיניום ומציג מראה יוקרתי ואסתטי. הוא משלב מפרט עדכני חזק המבוסס על מעבד ה-Tiger Lake U של אינטל עם כרטיס GeForce GTX יעודי, שאולי לא נחשב לחדש או החזק ביותר, אך מספק שיפור ביצועים גדול לעומת הכרטיס המובנה.

אם אתם רוצים נייד טוב אך לא יקר מאוד כמו חלק מניידי הפרימיום אותם יצא לנו לבדוק בעבר, ה-ENVY 14 העדכני של HP מהווה פתרון טוב, עם משקל סביר וביצועים גבוהים, ומתאים למשתמשים רבים ולא רק ליוצרי תוכן.

נייד ה-HP ENVY 14 זמין למכירה במחיר החל מ-5389 ש”ח, כאשר מחיר הנייד בתצורה שנבדקה עומד על 6349 ש”ח.

מה אהבנו?

  • מפרט טכני חזק.
  • מסך 16:10 באיכות טובה.
  • מסך טאץ’ (למי שאוהב).
  • עיצוב יפה.
  • משקל נמוך.
  • כמות חיבורים טובה (לא רק USB-C).
  • איכות שמע טובה.
  • שקט.
  • ניתן להטעין דרך ה-USB-C.
  • זמן סוללה טוב.
  • מחיר.

ומה לא?

  • חיישן טביעת אצבע במקום כפתור Ctrl.
  • מסך בגימור חלק שפחות מתאים לשימוש בחוץ.
  • מסך טאץ’ (למי שלא אוהב).
  • חיבור טעינה יעודי.
  • אוסף אפילקציות צד ג’ מובנות מיותר.

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים