גאדג’טי מסקר: OnePlus Nord CE 5G – הניסיון לא פחות חשוב

OnePlus Nord CE 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי) OnePlus Nord CE 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

אין ספק כי כל אחד מחובביה של וואן פלוס (OnePlus) יודע כי החברה לקחה לא מעט פניות חדות לאחרונה, ממי שהייתי נוהג לקרוא למכשיריה “האייפון של האנדרואיד”, היא הפכה לחברה מן השורה שמתחרה על הארנק שלנו בכל דרך שתוכל. זה סותר באופן בולט מאוד את הסלוגן שלה “Never Settle”, אשר אומר לכל רוכשיה לא להתפשר בצורה מובהקת למדי.

מנגד, החברה הבינה שהיא חייבת להתפשר אם היא רוצה להציע מכשירים גם לשוק הביניים ולשוק הנמוך, מה שמכאיב לי, כאחד מחובבי החברה, שמכשיריה כבר לא נטולי פשרות ושואפים לטוב ביותר. עכשיו לא צריך להתבלבל, וואן פלוס עדיין מנסה לייצר את הטוב ביותר גם לשוק הביניים וגם לשוק הנמוך, אך הדבר קשה ביותר בהתחשב בעובדה שהיא מתפשרת על מהירות המעבד, המסך, הרמקולים, המצלמה וכמעט כל מאפיין אפשרי על מנת להוריד את תג המחיר.

במשך השנים נהגתי לקרוא למכשיריה האייפון של האנדרואיד בעיקר עקב העובדה שוואן פלוס נהגה להכריז רק על מכשירי דגל, ממש כמו אפל, ועד מכשיר ה-OnePlus Nord לוואן פלוס היו אך ורק מכשירים בהם היא הטמיעה את הטוב ביותר שהיא יכולה, תוך שמירה על תג מחיר אטרקטיבי. מאז השקת ה-OnePlus Nord, היא שינתה את המסלול מכזו שמשיקה רק מכשירים נטולי פשרות כיאה לסלוגן שלה, לחברה המשיקה גם מכשירים שכן מתפשרים, כמו סדרת ה-OnePlus Nord, וסדרת ה-OnePlus N.

OnePlus Nord CE 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
OnePlus Nord CE 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

זו היא הקדמה ארוכה במיוחד לסקירה על מכשיר הביניים האחרון אותו היא חשפה, אך אני מרגיש כי מדובר בדבר הכרחי על מנת להבין את השינוי המהותי בצעדיה של וואן פלוס. ושלא תטעו, כניסה אל שוק הביניים היא לא צעד שגוי, אלא ביצוע שנתון לוויכוח. וואן פלוס לא הייתה יכולה להמשיך ולכוון את מכשיריה רק אל מעריציה האדוקים אשר מהווים אחוז קטן מהשוק הכולל, ועל מנת להצדיק את קיומה כחברה המרוויחה כסף, היא מוכרחת לייצר גם מכשירים זולים יותר לאלו מאיתנו שהם לא בהכרח מעריציה.

עם מכשיר ה-OnePlus Nord CE 5G, וואן פלוס ניסתה לייצר את מכשיר הביניים המושלם. כזה שכולל מעבד שמספיק בדיוק לכולם, מצלמה שלא תאכזב אף אחד וגם לא תדהים, רמקולים שפשוט עושים את העבודה ומסך בעל עיצוב מודרני מקצה לקצה. זה הוא ניסיון ראוי להערכה, ואנחנו עומדים להתמקד בעיקר בניסיון עצמו לצד הצגת הדעה שלנו האם מדובר בהצלחה או בכישלון.

מבנה ותצוגה

עיצובו של ה-Nord CE 5G לוקח חלק מהרעיון הכללי של וואן פלוס לייצר את החבילה המדויקת לשוק הביניים, כך שלא תמצאו כאן רעיונות עיצוביים חריגים, אלא את העיצוב המלבני הרגיל איתו אי אפשר להיכשל אף פעם. המסך שבחזית נפרס מקצה לקצה, חור המצלמה ממוקם בחלקה העליון והשמאלי של התצוגה, מערך הצילום מתיישב לאורך בגב המכשיר ולוגו החברה ממוקם בדיוק באמצע.

הצבעים בהם המכשיר מגיע הם המסקרנים יותר, כך שתוכלו להשיג אותו בצבע כסוף המתפרס על מגוון צבעים נוספים, בצבע טורקיז שמושך את העין ובצבע שחור-פחם השובר את האור בפסים אנכיים. אם על הנייר לא היה כתוב שגבו של המכשיר עשוי מפלסטיק, כנראה שגם לא הייתי מנחש, מדובר בפלסטיק שנראה מעולה, מבריק בצורה שמדמה זכוכית באופן מושלם ובעל מגע המזכיר כל מכשיר אחר מזכוכית.

OnePlus Nord CE 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
OnePlus Nord CE 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

גם מסגרת המכשיר עשויה מפלסטיק, אך מגיעה בגימור שונה בו ניתן לגמרי להבחין כי מדובר בפלסטיק. במסגרת התחתונה של הסמארטפון נוכל למצוא שקע אוזניות סטנדרטי, וגם זה מייצג בדיוק את הקטגוריה אליה המכשיר מכוון. וואן פלוס מאמינה כי אלו מאיתנו הרוכשים מכשיר ביניים לא בהכרח רוכשים אוזניות אלחוטיות יקרות, ובגלל העובדה הזו אנחנו זקוקים לשקע אוזניות. על אותה פילוסופיה, לא תמצאו במכשירי הדגל של החברה שקע אוזניות, עקב אמונה דומה שמי שרוכש מכשיר דגל יקר בוודאי גם משתמש באוזניות אלחוטיות יקרות.

במעבר לתצוגה, כאן נמצא מסך בגודל 6.43 אינץ’, עם פאנל מסוג Fluid AMOLED, ברזולוציית +Full HD ובפריסה של 2400 על 1080 פיקסלים. יחס התצוגה ארוך ומתפרס ל-20 על 9, בזמן שצפיפות הפיקסלים עומדת על 410 פיקסלים לאינץ’ וקצב הרענון מסתכם ב-90 הרץ. המסך תומך בהצגת תכנים בתקן +HDR10, וחור המצלמה שבחלקו העליון והשמאלי אינו מותיר הילת-אור אותה ניתן למצוא במכשירי ביניים אחרים.

מעבר לנייר, מדובר בתצוגה נאה מאוד, עם צבעים מדויקים, בהירות שמספיקה בדיוק לצפייה בשמש ישירה וקצב רענון גבוה המוסיף לחווית השימוש הכוללת. לא מדובר במסך הטוב ביותר בו תצפו אי פעם, אך כן במסך התופס מקום בשלישייה הראשונה של המסכים הטובים ביותר שראינו במכשיר המיועד לשוק הביניים. סורק טביעות האצבע הממוקם מתחת לפני התצוגה עושה עבודה טובה מאוד, כשהוא פותח את הנעילה בזמן מהיר מאוד ביחס למכשירי שוק ביניים אחרים.

מערך הצילום – המפרט הטכני

מכשיר ה-OnePlus Nord CE 5G כולל מערך צילום משולש בחלקו האחורי וחיישן צילום סלפי בודד בחלקו הקדמי, כשבפועל אנחנו יכולים להשתמש רק ב-2 חיישנים ממערך הצילום האחורי עקב כך השלישי הינו חיישן עומק בלבד. השלישייה האחורית מעט בולטת מגב המכשיר, אם כי מדובר בבליטה מינורית מאוד שאינה משפיעה על חווית השימוש היום-יומית במכשיר על שולחן.

החיישן הראשי מגיע ברזולוציית 64 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/1.8, אורך מוקד של 26 מ”מ, תמיכה בפוקוס אוטומטי וגודל פיקסלים של 0.7 מיקרו-מטר במצב 64 מגה פיקסל ו-1.4 מיקרו-מטר במצב 16 מגה פיקסל. החיישן שמאחורי הקלעים מיוצר על ידי OmniVision מדגם OV64B, וזה מגיע בגודל 1/2 אינץ’ כשהעדשה שמעליו מורכבת מ-6 חלקים (6P).

החיישן המשני מציע רזולוציה של 8 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.25 וזווית צילום של 119 מעלות. החיישן שכאן מיוצר על ידי חברת SK Hynix, מדגם Hi846 ובגודל 1/4 אינץ’.

OnePlus Nord CE 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
OnePlus Nord CE 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

החיישן השלישי במערך מגיע ברזולוציית 2 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.4 ומיועד לאיסוף עומק/צילום בשחור-לבן. כאן מדובר בחיישן ה-GalaxyCore GC02M1B, אשר מגיע בגודל 1/5 אינץ’.

מצלמת הסלפי שבחזית כוללת רזולוציה של 16 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.45 וגודל פיקסלים של 1 מיקרו-מטר. החיישן המככב מיוצר על ידי סוני, וזה מגיע מדגם IMX471 בגודל 1/3.09 אינץ’.

מכשיר אחר אשר משתמש כמעט בכל החיישנים הללו במקביל הוא ה-Oppo A93, אשר עושה שימוש ב-3 מתוך ארבעת החיישנים הללו, כשרק החיישן הראשי במקרה שלו מגיע ברזולוציית 48 מגה פיקסל.

מערך הצילום – ביצועים בפועל

החיישן הראשי מספק תוצאות טובות בתנאי תאורה שמשיים, עם פירוט טוב באיזורים בהירים וטווח דינאמי מעולה. עם זאת, העיבוד הורס את החוויה והופך את הצללים לשחורים מידי ואת הפרטים הנראים בבירור לכאלו שעובדו באופן כפוי. נדמה כי וואן פלוס בוחרת להעביר גם פרטים גלויים לגמרי בתאורה טובה עיבוד רב, מה שמוריד מרמת הפירוט הכוללת בתוצאה הסופית ומעיב על התמונה.

בתנאי תאורה קשים יותר, המצלמה כמעט מוותרת עלינו לגמרי, כשרמת הפירוט שואפת לאפס, הצבעים הופכים להיות רווים בצורה מוגזמת והאיזורים הכהים הופכים לשחורים לגמרי. על מנת להציל את המצב מכישלון מוחלט, ניתן לעבור לצילום במצב לילה, אשר מחזיר את המצלמה למשחק ומפיק תוצאות הרבה יותר טובות עם צבעים מציאותיים יותר, פירוט טוב מאוד גם בצללים ומעט יותר מידי ניגודיות.

מהחיישן הראשי תוכלו לצלם גם תמונות ברזולוציה מלאה של 64 מגה פיקסל, ובשביל כל תמונה תצטרכו להמתין מספר שניות על מנת שהיא תעבור עיבוד לאחר לקיחתה. האם כדאי לכם? לא. ההבדל כמעט בלתי נראה, וגם אם תעשו כמוני ותקחו תמונה במצב רגיל (16 מגה פיקסל) ותמונה ברזולוציית החיישן המלאה ותשוו, תגלו שיטת עיבוד מעט שונה לרעה של מצב ה-64 מגה פיקסל.

החיישן המשני אשר פותח לנו גישה אל צילום בזווית רחבה מפיק תוצאות ממוצעות למדי, עם פירוט בינוני בתנאי תאורה טובים ולא מעט עיוות בפינות הפריים. לעומת החיישן הראשי בו הבחנו בעיבוד-יתר, בחיישן הרחב נראה שוואן פלוס החליטו פשוט למחוק את הצורך בעיבוד לגמרי, כך שאם תערכו בעצמם את התמונה לאחר הצילום, תגלו פלאים. במידה ולא, תאלצו להסתפק בבינוניות כואבת במיוחד.

במעבר ללילה, החיישן המשני, בדומה לראשי, כמעט וקורס אל תוך עצמו. הפוקוס הולך לאיבוד בתמונה, הפירוט בינוני ומטה, האיזורים הכהים שחורים לגמרי והצבעים בוהקים בצורה לא מציאותית. גם כאן, מצב הלילה יכול להציל אתכם במידה ותשתמשו בו, כשהוא יכניס חזרה את הפירוט לתמונה גם באיזורים הבהירים וגם באיזורים החשוכים, יחד עם כמות נכבדת של אור וקצת יותר מידי ניגודיות.

מצלמת הסלפי שבחזית היא כנראה המצלמה המועדפת עלינו, כשהיא היחידה שעושה את העבודה כמו שצריך. הפירוט טוב מאוד בתנאי תאורה שמשיים, הזווית רחבה מספיק כדי שתוכלו להכניס עוד אדם לפריים אך לא רחבה מידי כדי לשמור על הפרופורציות שלכם. גוון העור נשאר טבעי ודומה למציאות והעיבוד לא מוגזם. גם בתנאי תאורה פחות טובים, המצלמה ממשיכה להפיק כמות פרטים נאה ולשמור על גווני עור טבעיים.

מולטימדיה, ביצועים וסוללה

חטיבת המולטימדיה ב-OnePlus Nord CE 5G מתחילה ברמקולים אשר מתיישבים במסגרת התחתונה של המכשיר ופועלים לבד בזמן השמעת מוזיקה, כשאלו מפיקים איכות סאונד ממוצעת מאוד, עם סאונד מעט עמום וחוסר מובהק בחדות. עם זאת, הצליל כן מגיע לעוצמה טובה, זו לא תהיה העוצמה החזקה ביותר ששמעתם, אך כן מדובר בעוצמה טובה למכשיר ביניים. איכות השמע באפרכסת מעולה, כשהצלחנו לשמוע את הצד השני באופן ברור וחלק לאורך כל שיחה. המכשיר כולל גם שקע אוזניות לאלו מאיתנו שמשתמשים באוזניות חוטיות.

ממשק המשתמש של המכשיר הינו Oxygen OS 11 אשר מתבסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד 11, ובאופן מוזר למדי, כשקיבלתי את המכשיר היה עדכון זמין, ועד שלא עדכנתי לא ניתן היה לגלוש ברשת הדור החמישי (5G) כלל, כך שלא הייתה גם אפשרות לבחור ב-5G בהגדרות המכשיר. לעומת מאמציה הכבירים של וואן פלוס לשווק גם את הדגם הזה ככזה המספק חוויה חלקה במיוחד, בפועל, מדובר במכשיר היחיד של החברה אשר הצליח לאכזב אותי בגזרה הזו.

OnePlus Nord CE 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
OnePlus Nord CE 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

הממשק הנהדר והנקי של וואן פלוס כולל כאן לא מעט באגים, כך שלא פעם ולא פעמיים המכשיר נתקע לנו על מצב תצוגה מסוים עד להפעלה וכיבוי מחדש. בפעם אחרת המכשיר סירב לבצע שיחה חוזרת לאחר שניתקנו שיחה, ובמקרה נוסף המכשיר סירב לזהות מגע באיזור מסוים במסך למספר שניות ארוכות. כל הבאגים הללו יכולים להיעלם כלא היו באמצעות עדכון תוכנה, אך לפחות כרגע מדובר במאפיין מאכזב במיוחד.

מעבר לכך, עדיין נוכל למצוא כאן את מגוון האפשרויות המוכרות לנו משאר מכשירי וואן פלוס כמו שליטה על מצבי התצוגה, תמיכה במצב Always-on Display ואפשרויות רבות להתאמה אישית שלו. לדוגמה, רוב הממשק מוגדר לכך שהחלק העליון של האפליקציות ייתפס על ידי כותרת בלבד, כשהתוכן עצמו יהיה בחלק התחתון של המסך לשימוש ביד אחת. בנוסף, ניתן להגדיר את מצב ה-AOD להצגת שעון בסגנונות רבים, להצגת ציור עם השעון ועוד.

גזרת הביצועים של המכשיר מתבססת על מערכת השבבים Snapdragon 750G, המיוצרת בתהליך 8 ננו-מטר וכוללת 8 ליבות מסוג Kryo 570 בתדר מירבי של 2.2 גיגה-הרץ. הגרסה אותה אנחנו קיבלנו כוללת 12 גיגה-בייט של זיכרון עבודה מסוג LPDDR4X ו-256 גיגה-בייט של נפח אחסון מסוג UFS 2.1, אך ניתן להשיג את המכשיר גם בגרסה של 8/128 גיגה-בייט. כך או כך, ניהול זיכרון העבודה של המכשיר הוא מהפחות טובים שיצא לנו לראות, כשאפליקציות נסגרו על ימין ועל שמאל גם אם הן נפתחו לפני דקה וללא יותר מידי אפליקציות ברקע.

הביצועים של ה-Nord CE סבירים מאוד ביחס לחומרה החזקה בה הוא משתמש, כך שתוכלו לנווט בממשק בקלות ובמהירות, אך לא מעט פעמים לאפליקציות לוקח יותר מידי זמן להיפתח ואפליקציות מתרעננות לעתים קרובות. בזמן משחק ביישומים כמו PUBG, תוכלו לקבל עד 30 פריימים לשנייה באופן יציב במשחק על האיכות הגבוהה ביותר, ועד 40 פריימים לשנייה באופן יציב במשחק על האיכות הנמוכה ביותר. עם זאת, נראה כי מדובר בהגבלה מצד PUBG עקב כך שהמכשיר אפילו לא מנסה לעבור את רף ה-30/40 בהתאמה, אלא רק להגיע עד לשם. כך או כך, מדובר בחווית משחק חלקה ביחס למובייל.

OnePlus Nord CE 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
OnePlus Nord CE 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

חיי הסוללה במכשיר בנויים על סוללה בקיבולת 4500 מיליאמפר/שעה, אשר נטענת דרך מחבר מסוג USB Type-C בהספק מירבי של 30 וואט בטכנולוגיית ה-Warp Charge 30T Plus. הסוללה הצליחה באופן עקבי להביא אותנו לסוף היום עם כ-5-10 אחוזים נותרים, וזמן מסך ממוצע של כ-5 שעות, כך שמדובר בביצועים טובים מאוד, אך היינו שמחים לקצת יותר בהתחשב בתחרות הקשה בתחום חיי הסוללה.

עם זאת, נקודת החוזקה של המכשיר היא הטעינה המהירה שלו, אשר מאפשרת לנו להגיע מ-0 ל-50 אחוזים תוך 23 דקות בלבד ומ-0 ל-100 אחוזים תוך כ-60 דקות בלבד, כך שאמנם לא קיבלנו חיי סוללה מעולים לחלוטין, אך כן קיבלנו זמן טעינה מהירה במיוחד המפצה על כך.

את טבלת הטעינה המלאה ניתן לראות להלן:

זמןאחוזיםפער זמן
22:531 אחוזים-
22:5710 אחוזים4 דקות (סה"כ 4 דקות)
23:0120 אחוזים4 דקות (סה"כ 8 דקות)
23:0530 אחוזים4 דקות (סה"כ 12 דקות)
23:0940 אחוזים4 דקות (סה"כ 16 דקות)
23:1650 אחוזים7 דקות (סה"כ 23 דקות)
23:2160 אחוזים5 דקות (סה"כ 28 דקות)
23:2770 אחוזים6 דקות (סה"כ 34 דקות)
23:3380 אחוזים6 דקות (סה"כ 40 דקות)
23:4090 אחוזים7 דקות (סה"כ 47 דקות)
23:52100 אחוזים12 דקות (סה"כ 59 דקות)

השורה התחתונה

מכשיר ה-OnePlus Nord CE 5G מייצג את הניסיון של וואן פלוס לייצר מכשיר ביניים שעושה V על כל הקופסאות הנדרשות ליצירת מכשיר ביניים מושלם. על הנייר, יש לו את כל מה שצריך בשביל להצליח כמו מצלמה ברזולוציה גבוהה, סוללה בקיבולת גדולה, טעינה מהירה, מסך מעולה, מערכת שבבים חזקה והרבה זיכרון עבודה. לצערנו, מדובר במבחן המציאות בו המכשיר פחות צלח ולא מימש את הפוטנציאל של המפרט הטכני המעולה שלו.

למי הייתי ממליץ על ה-OnePlus Nord CE 5G? כנראה לאבא שלי. האדם היחיד שאני מכיר שלא צריך ביצועים חלקים לגמרי, גמגומים פה ושם זה בסדר, הסוללה היא הנקודה החשובה, יחד עם המסך והמצלמה הסבירה לתמונות מידי פעם.

לרכישה: KSP \ אייבורי

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
7/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
9/10
מצלמה
6/10
7.9
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • חיי סוללה
  • טעינה מהירה
  • עיצוב חכם
מה פחות אהבנו
  • מערך צילום סביר
  • באגים בממשק
  • ביצועים

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1499 שקלים
  • שוק פתוח: 1229 שקלים


*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים