איך הגיעו סרטונים למבוגרים לאתרי החדשות של וואלה, וושינגטון פוסט ורבים אחרים

לוגו VIDME לוגו VIDME

מספר אתרי חדשות מוכרים בעולם סבלו אתמול (ה’, 22.7) מסוג של מתקפה לה לא ציפו, פשוט כי הדלת האחורית שהותירו ל”פורצים” היא כשל כללי של הדרך בה עובדת רשת האינטרנט. הפריצה כמובן שלא הייתה פריצה אמיתית, ומי שהשתיל סרטונים למבוגרים באתרי הוושינגטון פוסט, הניו-יורק מגזין, האפינגטון פוסט, וואלה, רוטר ואחרים ייתכן כי עשה זאת במכוון, במטרה להשתמש זאת למטרות שיווק.

מספר עמודי כתבות ישנים באתרי חדשות גדולים ומוכרים החלו להציג סרטונים למבוגרים בעלי אופי מיני בוטה. זה קרה בגלל VidMe, אתר ותיק שלפני קרוב לעשור ניסה להציב תחרות בפני יוטיוב של גוגל, אך כשל במשימה ונסגר לאחר מספר שנות פעילות בודדות. לאחרונה נרכש הדומיין של VidMe על ידי בעלים של אתר למבוגרים, מה שהוביל לסרטונים שהוטמעו בכתבות ישנות מתוך הפלפורמה של VidMe להציג כעת סרטונים למבוגרים במקום.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

הסרטונים כבר הוסרו מהאתרים, אך טרם זה קרה מצאנו בגאדג’טי כי מספר אתרים ישראליים גם הם חווים את הבעיה, המוכרים בהם כוללים את אתר וואלה, אתר רוטר ועוד. דוגמה נוספת היא כתבה מ-2017 של הוושינגטון פוסט שעסקה בפול ראיין, יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית לשעבר, הופיעו תמונות של הפוליטיקאי, אך גם פאנל שעוסק כולו בסרטונים למבוגרים. נוכל להניח כי אתרים רבים אשר שילבו בכתבות ישנות את הסרטונים של VIDME גם הם נפגעו מהבעיה.

הדרך בה הצליחה החברה שמשווקת סרטי מבוגרים להטמיע את הסרטונים באתרים כה גדולים ומכובדים נוגעת לדרך בה עובדים הקישורים ברשת האינטרנט. בעמודי כתבות רבים באתרי חדשות ואחרים ניתן למצוא כיום סרטונים המשולבים מפלטפורמות אחרות. בגאדג’טי אנו נוהגים להשתמש בסרטונים מיוטיוב בעיקר, אך בעבר, עת פעלה VIDME בשוק, אתרים רבים הטמיעו סרטונים מהאתר בתוך עמודי כתבות.

לאחר שנרכש שם הדומיין על ידי החברה שמשווקת סרטי מבוגרים, זו ככל הנראה פעלה גם על מנת לשנות את הדרך בה מוצגים התכנים המוטמעים באתרים שונים, ככל הנראה מתוך מטרה ברורה להביא לגל של דיווחים שיובילו לשיווק האתר שלהם. אתרים שהטמיעו את סרטוני VIDME באמצעות קוד EMBED, כעת נאלצים לטפל בבעיה, אם כי מדובר בעיקר בכתבות ישנות, כאלה שעלו בין השנים 2014-2017.

השוואת מפרטים