גאדג’טי מסקר: Realme GT 5G – מכשיר דגל במחיר משתלם

Realme GT 5G (צילום: רונן מנדזיצקי) Realme GT 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

מכשיר הדגל האחרון של חברת רילמי הוא כנראה הדבר הכי מעניין שראינו כאן לאחרונה. עם ה-Realme GT 5G החברה מציעה מפרט טכני מרשים מאוד, בהובלת מערכת השבבים Snapdragon 888 של קוואלקום, עם טעינה סופר מהירה ועיצוב ספורטיבי למדי, והוא נמכר במחיר של כ-2,000 שקלים בישראל, נמוך הרבה יותר ממכשירי דגל אחרים בשוק.

לצד ההשקה בארץ לפני כשבועיים הגיעה לשולחן של גאדג’טי ה-Realme GT בצבע הצהוב הבולט, אשר מייצג את צבע החברה המרכזי, כשהוא מציע זיכרון של 8 גיגה-בייט ואחסון בנפח 128 גיגה-בייט. בדקנו האם המפרט הטכני על הנייר אכן מציג תוצאות תואמות בשטח, כדי להבין איך אפשר לתמחר מכשיר דגל במחיר כה נמוך בשנת 2021.

מה בקופסה?

האריזה בה נמצא ה-Realme GT 5G שונה מהאריזות הרגילות של רילמי, והפעם מדובר באריזה גדולה יותר שהצבע השחור בה דומיננטי, במקום הקופסאות הצהובות הבוהקות אליהן הורגלנו עם מכשירי הקודמים של החברה.

בקופסה ניתן למצוא:

  • מכשיר Realme GT 5G בצבע צהוב
  • סיכה לשליפת מגירת ה-dualSIM
  • מגן שקוף וגמיש לגב המכשיר
  • מטען Dart Charge מהיר, הספק 65 וואט
  • אוזניות In-Ear חוטיות בעיצוב המזכיר את האוזניות של אפל
Realme GT 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Realme GT 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

Realme GT: עיצוב, מסך ומולטימדיה

קשה להתעלם מהעיצוב הספורטיבי של ה-Realme GT. הוא מגיע עם גב בצבע צהוב בוהק בגימור דמוי עור נעים למגיע, כשבחלקו השמאלי פס שחור ארוך שמכיל בתוכו גם את מערך הצילום הראשי. בשל השימוש בחומר שאינו פלסטיק או זכוכית בגימור של גב המכשיר, הוא הופך נוח מאוד לאחיזה וגם לא צובר טביעות אצבע, פרט לחלק בצבע השחור בעל הגימור הפלסטי. הוא נוח מאוד לאחיזה ולא מחליק ביד ומשקלו אינו מהגבוהים בשוק, ונמדד בפחות מ-190 גרם.

בחלקו התחתון ניתן למצוא את שקע הטעינה מסוג USB-C, אשר משני צידיו ממוקמים הרמקול הראשי ושקע בגודל 3.5 מ”מ המשמש להזנת אוזניות חוט, כאלה מגיעות גם בקופסה. מדובר באותן אוזניות שמצאנו עם המכשירים האחרונים של Oppo, המגיעים בעיצוב המוכר של האוזניות מבית אפל, כשהן מגיעות עם שלט קטן להפעלה מהירה ונשמעות לא רע, עם עוצמה חזקה, אך באסים שאינם מורגשים יתר על המידה.

הרמקול הראשי חזק למדי ומלווה על ידי רמקול נוסף הממוקם בראש התצוגה ומאפשר האזנה בסטריאו. הצלילים מציעים איכות טובה, לא צורמים ברמות הגבוהות של הווליום, אך כמו שניתן לצפות מרמקולים של טלפון, אין כאן באסים, כמעט בכלל.

Realme GT 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Realme GT 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

מסך ה-Realme GT מגיע עם פאנל AMOLED בגודל של 6.43 אינץ’ ברזולוציית +Full HD ותומך בקצב רענון גבוה של עד 120 הרץ, כשניתן לבחור גם בקצב רענון של 60 הרץ, זה צפוי לשפר מעט את חיי הסוללה של המכשיר. בראש התצוגה, בתוך חור קטן, נמצא את מצלמת הסלפי עם חיישן 16 מגה פיקסל, כשבחלקה התחתון חיישן טביעות אצבע ביומטרי המופעל בנגיעה במסך.

מסך ה-AMOLED עושה עבודתו נאמנה בכל הנוגע לניגודיות הגבוהה, ומאפשר גם את הפעלת התצוגה הפועלת תמיד, דרכה ניתן לראות את השעה, התאריך, מצב הסוללה, אפליקציות שרצות ואף שמות של שירים שמתנגנים, כל זאת מבלי להדליק את התצוגה במלואה. הצבעים במסך נראים טוב וניתן לבחור בין פרופילים שונים של טמפרטורות צבע וגם מצבים שידגישו את הצבעים בצורה שונה, החל מתצוגה טבעית יותר לאחת שמדגישה את הצבעים. תוספת נחמדה לתצוגה כאשר זו כבויה היא “תאורת הקצה”. מדובר בפס תאורה היקפי שסובב את המסך כולו וידלק עת התקבלה הודעה חדשה למכשיר. במידה והמסך כבוי, פס בצבע לבחירתכם יופיע בהיקף המסך ויודיע לכם שנכנסה הודעה.

תאורה היקפית ב-Realme GT (צילום: רונן מנדזיצקי)
תאורה היקפית ב-Realme GT (צילום: רונן מנדזיצקי)

ביצועים וסוללה

את ה-Realme GT מניעה מערכת השבבים Snapdragon 888, כשלצידה זיכרון עבודה (RAM) בנפח 8 גיגה-בייט, רכיב אחסון בנפח 128 גיגה-בייט ללא אפשרות הרחבה (אבל יש מקום לזוג כרטיסי SIM), וסוללת 4,500mAh עם תמיכה בטעינה מהירה (Dart Charge) בהספק של 65 וואט דרך חיבור USB-C.

כראוי למכשיר דגל, לא מצאתי בו תקיעות לא רצויות ולאגים במשחקים. בבדיקה בהגדרות הגבוהות ביותר הזמינות במשחק PUBG (עם HDR, EXTREME ו-MOVIE) הסוללה החזיקה מעמד לא רע, עם ירידה של כ-8-10% בממוצע לחצי שעת משחק. המכשיר התחמם מעט מייד עם תחילת המשחק, אך שמר על החום האחיד הזה לכל אורך המשחקים השונים, לא חום חזק מידי כמו שהעידו כמה סקירות שראיתי למכשיר ברשת.

למקפידים קיים גם מסך נשלף בזמן משחקים שמספק מידע על השימוש במעבד ובמאיץ הגרפי וגם על קצב הפריימים בזמן המשחק, ומאפשר בחירה בהגדרות שונות להפחתת הפרעות בזמן משחק, הגדרות בהירות מהירות, הקלטה, שיתוף לרשתות חברתיות ועוד. מה שלא קיים לצערי היא תמיכה בקצב הרענון הגבוה במשחקים, ותיאלצו להסתפק ב-60 הרץ, כשאת זה תוכלו למצוא במסכי הבית ובאפליקציות בלבד, ורק באלו שתומכות באפשרות מלכתחילה.

חיי הסוללה אינם מהמרשימים בשוק, כשהצלחתי לקבל עד יום עבודה מלא, עם בין 5-10% שנותרו בסוף כל יום בשימושים קלים עד בינוניים. בשימושים כבדים יותר נדרשתי להטעין את המכשיר גם באמצע היום, אך כאן נכנסת לפעולה הטעינה הסופר מהירה, אשר תוך כ-20 דקות הביאה את הסוללה מ-0% ל-60% ורשמה טעינה מלאה במעט פחות מ-40 דקות.

Realme GT 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Realme GT 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

מצלמות ה-Realme GT

מערך הצילום של ה-Realme GT 5G מורכב בדרך הבאה:

  • מצלמה ראשית: חיישן IMX682 של סוני ברזולוציית 64 מגה-פיקסל (איחוד 4 פיקסלים ל-1 לקבלת תמונה סופית בגודל 16 מגה-פיקסל), מפתח צמצם f/1.8, אורך מוקד של 26 מ”מ, 6 עדשות, תמיכה בזיהוי פאזה לפוקוס אוטומטי (PDAF), ללא ייצוב אופטי.
  • מצלמה משנית: חיישן 8 מגה-פיקסל לצילום בזווית רחבה בת 119 מעלות דרך מפתח צמצם f/2.3, עם אורך מוקד של 15.7 מ”מ ו-5 עדשות, ללא פוקוס אוטומטי.
  • מצלמת מאקרו: חיישן 2 מגה-פיקסל, צילום ממרחק 4 ס”מ דרך מפתח צמצם f/2.4 ו-3 עדשות, ללא פוקוס אוטומטי.
  • מצלמת סלפי: חיישן 16 מגה-פיקסל, זווית של עד 78 מעלות ומפתח צמצם f/2.5, ללא פוקוס אוטומטי.
  • וידאו: עד 4K ב-60 פריימים בשנייה במערך הראשי, עד 1080P ב-30 פריימים בשנייה במצלמת הסלפי.

תמונות שצולמו מהמצלמה הראשית באור יום הציגו תוצאות טובות למדי, עם רמת בהירות מדוייקת וצבעים השומרים נאמנות למקור, כאשר ניתן להשתמש בפונקציית ה-AI, זו בעיקר תגביר את הצבעים בתמונה. ההפרדה בין איזורים בהירים וחשוכים גם היא טובה, וניתן להבחין בפרטים של עצמים הנמצאים באיזורים חשוכים יותר בתמונה. עם זאת, העיבוד של התמונות אינו מושלם וניתן לראות מריחות במקומות מסוימים, כשצמחים ועצים לא מציגים רמת פרטים גבוהה.

מערך הצילום הראשי אינו מגיע עם עדשת טלפוטו ולא מציע זום אופטי, אך דרך אפליקציית המצלמה ניתן לראות אפשרות לביצוע זום (דיגיטלי), זה מתבצע באמצעות חיתוך התמונה ממצלמת ה-64 מגה-פיקסל הראשית. בביצוע זום דיגיטלי פי 2 ניתן להבחין כי הצבעים ברובם שומרים נאמנות למקור, אם כי רמת הפרטים יורדת, כצפוי מביצוע זום דיגיטלי. בשימוש בזום פי 5 כבר ניתן להבחין גם בשינוי הצבעים המקוריים בתמונה. בסה”כ מדובר בתוצאות לא רעות ככל שמדובר בזום אופטי – התמונות נראות טוב על גבי מסך הטלפון, אבל לא מעבר לזה.

ללא זום, Realme GT (צילום: רונן מנדזיצקי)
ללא זום, Realme GT (צילום: רונן מנדזיצקי)

צילומים בתנאי תאורה נמוכים יוצאים חשוכים באיזורים החשוכים יותר בתמונה, אך על גבי מסך הטלפון מדובר בתמונות לא רעות כלל. מבט מקרוב ידגיש את רמת הרעש בתמונה וקשה יהיה לראות פרטים באיזורים החשוכים יותר. ברילמי עשו עבודה טובה עם מצב הלילה היעודי, זה מגביר את התאורה באיזורים הבהירים וגם בחשוכים יותר בתמונה, כך שאפשר לראות יותר פרטים, מבלי להבחין בעליה משמעותית נוספת ברמת הרעש בתמונה. התוצאות של מצב הלילה הצליחו להרשים, אם כי מצאנו אפקט טשטוש מסוים סביב מקורות התאורה החזקים בתמונה.

מצלמת הזווית הרחבה מפיקה תמונות באיכות מרשימה, עם צבעים השומרים נאמנות למקור, רמת תאורה מדוייקת והפרדה טובה בין איזורים חשוכים ובהירים. מבט בתמונות מהחיישן הרחב לחיישן הראשי מדגישים הבדלים בצבעים, כשתמונות שצולמו מהחיישן הרחב מעט אדמדמות יותר בהשוואה. זה שינוי קל, אך מורגש, וגם מובן שכן מדובר במצלמת 8 מגה-פיקסל אל מול ה-64 מגה-פיקסל הראשית, אשר מציגה עיבוד תמונה מתקדם יותר ומפיקה תמונות מעובדות בגודל כפול של 16 מגה-פיקסל.

מי שמעדיף להדגיש את הצבעים בתמונות, בין אם בזווית רגילה או רחבה, יוכל להשתמש במצב ה-AI הזמין באפליקציית המצלמה. כפי שניתן לראות בתמונות המצורפות מטה, הצבעים מודגשים באופן משמעותי בעת שימוש במצב ה-AI. אני מעדיף לרוב צבעים אשר נאמנים יותר למקור, אבל חייב להודות שהדגשת הצבעים במקרה זה נראית לא רע בכלל.

מתמונות מאקרו המצולמות דרך חיישן 2 מגה-פיקסל וללא תמיכה בפוקוס אוטומטי אני לא מצפה להרבה, ועל כן הופעתי לטובה מרמת הפרטים והויזואליות הכללית של תמונות מאקרו שהצלחתי לצלם בעזרת ה-Realme GT. אדגיש זאת, כי אני לא נוטה לומר זאת יותר מידי בסקירות, אך התמונות המצולמות באופן כללי נעשות דרך Point and Shoot, כלומר בלי לנסות להפוך אותן ליפות יותר, בלי להשתמש בכישורי צילום מיוחדים, וכאן במיוחד אני מרגיש שמצלמת המאקרו מצליחה לדייק טוב למדי את התוצאה הסופית.

הייתי מעדיף לראות מצלמת מאקרו ברזולוציה גבוהה יותר, עם פוקוס אוטומטי ויכולת לצלם ממרחק קרוב יותר מ-4 ס”מ, אך מבין שברילמי היו צריכים לוותר על כמה דברים כדי לשמור על מחיר המכשיר כה נמוך.

מצלמת הסלפי של המכשיר גם היא מרשימה למדי. היא משתמשת בחיישן 16 מגה-פיקסל כדי להפיק תמונות עם צבעים ששומרים נאמנות למקור, פרטים ברמה טובה וחדות מרשימה. ההפרדה בין המצולם לסביבה בצילום תמונות פורטרט עם אפקט הטשטוש (Bokeh) גם היא מרשימה ומספקת הפרדה לא רעה (וגם לא מושלמת).

השורה התחתונה: מה חשבנו על ה-Realme GT

ברילמי עשו עבודה מצויינת בשילוב בין מה שהמכשיר מציע לעלות שלו. על אף שלא מדובר במכשיר שמסוגל להשתוות למכשירי דגל היקרים ממנו פי 1.5, פי 2 ויותר, אני מאמין שברמת המחיר הכה נמוכה שלו מדובר באחד מהמכשירים המשתלמים שראינו השנה, ובכלל בשנים האחרונות.

המסך שלו גדול, מספק רמת ניגודיות מצויינת הודות לפאנל ה-AMOLED ומציע קצב רענון גבוה של 120 הרץ, הרמקולים שלו חזקים ומספקים איכות די טובה גם בעוצמות השמע הגבוהות, המצלמות שלו מספקות את הסחורה והטעינה המהירה במיוחד היא תמיד תוספת שאני מאוד אוהב. הייתי מוכן לשלם קצת יותר ולקבל מצלמה ראשית עם ייצוב אופטי ופוקוס אוטומטי גם במצלמות המשניות, אלו ודאי היו משפרים את איכויות הצילום עוד יותר.

למידע נוסף ולרכישה בבאג >> לחצו כאן

האריזה ותכולתה
10/10
עיצוב ואיכות בניה
10/10
חומרה וביצועים
8/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
8/10
סוללה
8/10
מצלמה
8/10
8.8
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מצלמות
  • מסך
  • טעינה סופר מהירה
  • רמקולים
  • חיבור אוזניות
מה פחות אהבנו
  • ללא זום אופטי
  • ללא ייצוב אופטי
  • ללא עמידות במים
  • ללא 120 הרץ במשחקים

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי(באג): 2099 שקלים
  • שוק פתוח: 2099 שקלים


*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים