המשקפיים החכמים של פייסבוק ייוצרו בשיתוף פעולה עם Ray-Ban

מארק צוקרברג (Mark Zuckerberg), מייסד ומנכ”ל פייסבוק (Facebook), חשף במהלך שיחת ועידה למשקיעים כי השקת המוצר הבאה של החברה תהיה המשקפיים החכמים של פייסבוק שייוצרו בשיתוף פעולה עם מותג המשקפיים Ray-Ban.

תחום המציאות ה”משודרגת” נותר כמרכזי בעבור פייסבוק, בין אם מדובר על מציאות מדומה (VR), רבודה (AR) או מעורבת (MR), כאשר במקרה של המשקפיים החכמים של פייסבוק, מדובר על תוצר שיתוף הפעולה עליו הכריזה החברה בספטמבר עם EssilorLuxottica, בעלת מותג המשקפיים Ray-Ban.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

למרות שלא יהיה מדובר במשקפי מציאות רבודה, אלא במשקפיים “חכמים” בלבד, צוקרברג מסר במהלך השיחה פרטים נוספים על ה”מטא-יקום” (metaverse), העולם הוירטואלי אותו רוצה החברה ליצור, וצפויה לאפשר למשתמשים להתממשק עם העולם הוירטואלי בדרכים שונות, החל מאפליקציה בסלולר ועד משקפי מציאות מדומה ורבודה. לפי פייסבוק, מדובר בשלב הבא בעבור החברה ובעולם שיתפתח בשנים הקרובות כסביבת המפגשים העתידית בין משתמשים.

משקפי Ray-Ban (מקור Ray-Ban)

במהלך השיחה עם המשקיעים, צוקרברג מסר (בתרגום חופשי לעברית):

במבט קדימה, השקת המוצר הבאה תהיה השקת המשקפיים החכמים הראשונים שלנו מ-Ray-Ban בשותפות עם EssilorLuxottica. המשקפיים ישמרו על הצורה האיקונית שלהם ויאפשרו לבצע דברים מעניינים למדי. אני נרגש להביא את המשקפיים לידיהם של אנשים ולהמשיך להתקדם במסע לעבר משקפי מציאות רבודה מלאה בעתיד.

לא בטוח מתי פייסבוק תשיק את משקפי ה-Ray-Ban החכמים שלה, אך לאור העובדה כי מנכ”ל החברה בעצמו מסר כי זו תהיה ההשקה הבאה של החברה, אפשר להניח כי אולי עוד נזכה לראות אותם במהלך 2021, כפי שצויין בלוח הזמנים המקורי. למרות זאת, ייתכן והמשקפיים החכמים יגיעו רק ב-2022 לאור אילוצי מגיפת הקורונה שיכולים לעכב את לוח הזמנים המקורי של החברה.

השוואת מפרטים