ההפסד של סלקום מצטמצם ברבעון השני וההכנסות עולות הודות לאיחוד עם גולן

שלט לוגו סלקום (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

סלקום פירסמה אתמול (ה’, 12.8) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה והציגה עליה בהכנסות, את רובה היא זוקפת לזכות השלמת האיחוד עם גולן טלקום בספטמבר 2020, כאשר בתום הרבעון רושמת החברה צמצום של ההפסד הנקי, זה הסתכם ב-14 מיליון ש”ח, מול 46 מיליון ברבעון המקביל ב-2020.

סך הכנסותיה של סלקום ברבעון השני של 2021 הן כמיליארד שקלים, עליה של כ-17.3% בהשוואה לנתוני השנה הקודמת, כאשר בצד הרווח הגולמי רושמת החברה 276 מיליוני שקלים, עליה של כ-44.5% משנה לשנה, ובצד הרווח התפעולי היא סיימה את הרבעון עם 33 מיליון שקלים, מול הפסד של 22 מיליון ברבעון המקביל ב-2020.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

עיקר העליה בהכנסות נוגעת לשיפור המכירות של ציוד הקצה, הן במגזר הנייד והן במגזר הנייח. בסלקום מדווחים על עליה של 51.7% משנה לשנה במכירות ציוד קצה במגזר הנייד, אלו הסתכמו ב-223 מיליון ש”ח ברבעון השני של 2021, כאשר במגזר הנייח מדובר בעליה גבוהה אף יותר של 108% משנה לשנה, עם מכירות של 52 מיליון ש”ח ברבעון השני. ההכנסות משירותים במגזר הנייד גם הן הציגו עליה דו-ספרתית, אך זו נמוכה יותר ומסתכמת ב-19.7% משנה לשנה, עם הכנסות של 461 מיליון ש”ח ברבעון השני.

נכון ל-30.6.2021 היו לסלקום כ-3.226 מיליון מנויי סלולר, עליה של כ-18% משנה לשנה, כאשר בחברה מציינים אחוז נטישה של 8.6%. ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר (ARPU) עומדת על 47.7 ש”ח, עליה של 1.7% משנה לשנה, מול נתון של 46.9 ש”ח שנרשם בסוף יוני 2020.

החברה הצליחה לרשום עליה גם במספר מנויי האינטרנט והטלוויזיה ובסוף הרבעון השני היו לה 296 אלף מנויים בתחום האינטרנט, צמיחה של 4.5% משנה לשנה, כאשר בסלקום מציינים גם 113 אלף מנויים לתשתית הסיבים החדשה.

כמות המנויים לשירות סלקום tv צמחה בכ-2% משנה לשנה, ונכון לסוף יוני עמדה על 250 אלף מנויים. אף העליה השנתית, מדובר בירידה במספר המנויים לעומת הדיווח הקודם של החברה בסוף מרץ 2021, אז עמד מספר המנויים על 254 אלף. בסלקום מציינים כי “הירידה במצבת המנויים כמו גם העליה בשיעור הנטישה ברבעון הנוכחי ביחס לרבעון הקודם נובעת מנטישה מוגברת בחודש מאי 2021 לאור המשבר התקשורתי אותו חוותה החברה“.

השוואת מפרטים