הכנסות פרטנר בשיא של 5 שנים; ההכנסה ממנוי סלולר מדשדשת

שלט פרטנר צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת פרטנר חשפה הבוקר (ד’, 18.8) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, בהן היא מציגה עליה בהכנסות שמובילה אותה לשיא של כ-5 שנים לצד צמיחה ברווחיות משנה לשנה. בתוך כך מעידה החברה על המשך אימוץ של רשת הסיבים האופטיים שלה מצד לקוחות אינטרנט בישראל, ומציינת כי יותר ממחצית ממנויי התשתית של פרטנר (כ-180 אלף מנויים נכון להיום) כבר מחוברים לסיבים האופטיים של החברה וגולשים על תשתית פרטנר פייבר.

את הרבעון השני של 2021 מסכמת פרטנר עם הכנסות בגובה 840 מיליון ש”ח, עליה של כ-8.5% משנה לשנה. הרווח התפעולי גם הוא צמח ל-30 מיליון ש”ח, עליה של 50% משנה לשנה, מה שהוביל את הרווח הנקי של החברה ברבעון ל-9 מיליון ש”ח, לעומת 7 מיליון ברבעון המקביל בשנת 2020.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

תמיר אמר, המשנה למנכ”ל ומנהל הכספים של פרטנר התייחס לתוצאות, תוך שהוא מזכיר את נושא שירותי הנדידה, קטגוריה שנפגעה בפרטנר ובחברות סלולר נוספות מאז התפרצותה של מגיפה הקורונה בשנה שעברה:

ברבעון השני של 2021 המשכנו לצמוח בהכנסות לצד שמירה על מבנה ההוצאות שאפשרה צמיחה ברווח. חזרתן המתונה של הכנסות משירותי נדידה בשילוב גידול במצבת המנויים הובילו לצמיחה בהכנסות משירותי סלולר למול התקופה המקבילה אשתקד.

חטיבת הסלולר

מצבת המנויים של פרטנר צמחה ב-67 אלף מנויים מאז הרבעון הראשון של 2021 ובחברה מציגים עליה שנתית של כ-9.7% במספר המנויים. סך המנויים בסוף הרבעון השני של 2021 עמד על כ-2.97 מיליון ובפרטנר מציינם כי חלק נכבד מהעלייה בבסיס המנויים בהשוואה לרבעון הראשון של השנה הגיע כתוצאה מהצטרפות 30 אלף מנויים ממשרד החינוך שהצטרפו לחבילות דאטה ואלף לחבילות דקות שיחה.

אף הצמיחה בבסיס המנויים, ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) נותרה ללא שינוי וכמו ברבעון הראשון היא עומדת על 48 שקלים, כאשר מדובר בירידה מנתון של 51 שקלים שהוצג שנה קודם לכן, ברבעון השני של 2020.

חטיבת האינטרנט

כמות המנויים לסיבים האופטיים של החברה, פרטנר פייבר, צמחה ל-173 אלף ברבעון השני, עליה של כ-18 אלף מנויים בהשוואה לנתוני הרבעון הראשון של השנה, כשבפרטנר מציינים כי נכון למועד פרסום הדוחות ב-18.8.2021, עמד מספר זה על 180 אלף מנויים, הם מהווים יותר ממחצית ממנויי התשתית של פרטנר, לדברי החברה.

בפרטנר מדווחים גם על עליה בקצב הפריסה של סך משקי הבית המחוברים לתשתית הסיבים האופטים, מספר זה עמד על 571 אלף בסוף יוני 2021, נתון שמשקף עליה של 57 אלף משקי בית בהשוואה לנתוני הרבעון הראשון של השנה.

חטיבת הטלוויזיה

שירות הטלוויזיה פרטנר tv מציג ירידה במספר המנויים מרבעון לרבעון, כאשר בסוף הרבעון השני עמד מספר המנויים על 223 אלף. הירידה נובעת משקלול מנויים הנמצאים בתקופת התנסות כחלק ממצבת המנויים הקיימת של השירות, מה שהוביל לירידה של 21 אלף מנויים שבחרו, לפי החברה, להפסיק את השירות בתום תקופת התנסות ארוכה של מעל 6 חודשים, בה לא חויבו ולא השתמשו בשירות בפועל. סך הירידה נטו בהשוואה לרבעון הראשון של השנה עומדת על 11 אלף מנויים, מה שמעיד על עליה ב-10 אלפי מנויים מרבעון לרבעון בנטרול מחיקת המנויים.

לפניכם גרף השוואה עדכני בין מספר מנויי פרטנר tv וסלקום tv:

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים