חברת Oppo מציגה חידושים בעולם הצילום לסמארטפונים עם זום אופטי מתמשך אמיתי

Oppo Imaging Event (תמונה: Oppo) Oppo Imaging Event (תמונה: Oppo)

במהלך אירוע שערכה לאחרונה חברת Oppo, הציגה הסינית מספר חידושים לעולם הצילום בסמארטפונים, הלוקחים צעד קדימה את מה שאנחנו יכולים לבצע מהסמארטפון שלנו. בין החידושים שהציגה אנחנו רואים החלפה של תצורת החיישן הרגיל אשר משתמש במבנה RGGB לטובת חיישן RGBW, זום אופטי מתמשך אמיתי באמצעות חלקים נעים בתוך המכשיר ומערכת ייצוב אופטי ב-5 צירים.

חיישן צילום

החידוש הראשון אותו הציגה החברה מתבטא בחיישן צילום חדש המשתמש בתצורת RGBW במקום RGGB (בפשטות, החיישן מחליף סאב-פיקסל ירוק לטובת סאב-פיקסל לבן), מה שלטענת Oppo משפר את יכולות החיישן לקליטת אור ב-60% לעומת חיישנים קודמים. בנוסף, החברה טוענת שהשינוי מביא לירידה בכמות הרעש הדיגיטלי (ISO) ב-35%, מה שאמור להפיק תמונות נקיות ובהירות יותר.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בעבר ראינו שינויים למבנה הפיקסלים מ-RGGB ל-RGBW גם על ידי יצרניות צילום גדולות כמו KODAK, וגם על ידי מתחרות בשוק הסמארטפונים כמו Huawei, ששינתה ב-2019 את המבנה מ-RGGB ל-RYYB והחליפה לחלוטין את הפיקסלים הירוקים בצהובים, מה שלטענתה שיפר את קליטת האור ב-40%. המכשיר אשר הביא את השינוי הזה לשוק היה ה-Huawei P30 Pro, ואין ספק כי היה מדובר באחד המכשירים הטובים ביותר בשוק לצילום בתנאי תאורה קשים. את החיישן של Oppo אנחנו עתידים לראות בשימוש כבר ברבעון הנוכחי של השנה.

זום אופטי מתמשך

זום בסמארטפונים תמיד עמד כבעיה לא קטנה בעולם הצילום בטלפונים, כך שבזמן שמצלמות מקצועיות יכולות לבצע זום אופטי מתמשך ללא ירידה באיכות, סמארטפונים נתקעו מאחור עם עדשות בעלות אורכי מוקד קבועים שאינם מאפשרים זאת עקב החוסר ביכולת למקם חלקים נעים בתוך גופו של המכשיר. התוקף של המגבלה הזאת עומד לפוג עקב כך שיצרניות כמו סוני כבר שחררו לשוק פתרונות באמצעות חלקים נעים לזום אופטי, כשדגם ה-Sony Xperia 1 III מציע זום אופטי ב-2 מצבים בעדשה אחת באמצעות מעבר בין אורך מוקד של 70 מ”מ ל-105 מ”מ.

כעת, גם Oppo רוצה חלק בזירה של הגדולים ומציגה לנו זום אופטי מתמשך אמיתי המציע מעבר בין כל אורכי המוקד הנמצאים בין 85 מ”מ ל-200 מ”מ, מה שמהווה הישג טכנולוגי מרשים במיוחד שיאפשר לנו לבצע זום אופטי אמיתי ללא ירידה באיכות בשלל אורכי מוקד שכלל אינם מוצעים כיום בסמארטפונים רבים. את ההישג הזה החברה מקדישה לשימוש בעדשה המורכבת גם מזכוכית וגם מפלסטיק, בתוספת של זוג עדשות זכוכית דקות המצמצמות זליגת אור.

את התנועה מייצבת Oppo באמצעות חיישן התנגדות מגנטורית (TMR), מה שמאפשר לחלקים לנוע בתוך תעלה בצורה יציבה ומדויקת יותר. בנוסף לכך, החברה משתמשת גם במנוע של פיר מנחה אשר משפר את רמת ההטיה בה המערכת כולה יכולה לנוע, מה שמתיר לנו גישה אל זום אופטי מתמשך בין אורכי מוקד ארוכים שכאלו. באמצעות שימוש במערכת כזו, החברה טוענת לכך שלא נראה יותר שינוי בצבעים בין אורכי מוקד, עם מעבר חלק בין האחד לשני ואיזון לובן אחיד.

החברה לא ציינה מתי נראה את הטכנולוגיה הזו בשוק בשלב זה.

ייצוב אופטי ב-5 צירים

חידוש אחר בו Oppo נגעה במהלך האירוע הקדיש מקום לייצוב האופטי במצלמות, כשאת הבעיה הזו היצרנית פותרת באמצעות שימוש גם ב-Lens-Shift OIS וגם ב-Sensor-Shift OIS. במידה והמושג השני מוכר לכם, זה כי אפל החלה להשתמש בייצוב ברמת החיישן עם מכשיר האייפון 12 פרו מקס, אך Oppo כעת עוברת לשימוש גם בייצוב חיישן וגם בייצוב עדשה יחד על מנת להציע את הטוב משני העולמות.

במידה והיד שלכם רועדת מעט, המכשיר יעשה שימוש בייצוב ברמת העדשה על מנת לפצות על הרעידות שלכם בציר X ו-Y, ובמידה והיד שלכם רועדת המון, המכשיר יעבור לעשות שימוש גם בייצוב ברמת העדשה וגם בייצוב ברמת החיישן בציר X, Y ו-Z המאפשר סיבוב של המערך. בנוסף לכך, החברה משתמשת במידע מהג’יירוסקופ שבתוך המכשיר על מנת להבין את התנועה הכוללת, לנתח אותה ולשדר אותה לחלקים הקשורים במטרה לפצות על התנועה ולייצר תמונה יציבה.

באמצעות מערך הייצוב הזה, Oppo מצליחה לייצב את התמונה בכ-3 מעלות, פי 3 יותר מייצוב אופטי סטנדרטי (OIS) במכשירים אחרים. בזמן צילום לילי, החברה משתמשת באלגוריתם ייעודי על מנת לשפר את התמונה ולהגביר את פיצוי הרעידה. מכשיר המשתמש במערך הייצוב המוזכר צפוי להיחשף ברבעון הראשון של שנת 2022.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים