מציאות מדומה בטיקטוק? ByteDance רוכשת את חברת ה-VR פיקו

אפליקציית TikTok (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית TikTok (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חברת ByteDance, שבבעלותה אפליקציית הסרטונים הפופולרית טיקטוק (TikTok), בנוסף לפלטפורמה דומה הפועלת בסין ופלטפורמות נוספות, נכנסת כעת לתחום המציאות המדומה, זאת באמצעות רכישתה של חברת פיקו (Pico Interactive) הסינית, המייצרת ציוד קצה בתחום המציאות המדומה.

פיקו היא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם של משקפי מציאות מדומה, אשר פועלת בשוק המקומי שלה בסין, אך גם באירופה, יפן ובארה”ב. על פי המחקר האחרון של IDC עבור הרבעון הראשון של 2021, התברגה פיקו כאחת משלוש החברות הגדולות הפועלות בתחום משקפי המציאות המדומה, כשהיא ממוקמת ברשימה מאחורי אוקולוס (Oculus) של פייסבוק וחברת DVPR.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

סכום העסקה לא נמסר, אך ב-ByteDance ציינו בפני אתר CNBC, שהיה הראשון להביא את הידיעה בנושא, כי “טכנולוגיות התוכנה והחומרה של פיקו, יחד עם הכישרון והידע שנצבר בחברה, יעזרו לתמוך בכניסתה של ByteDance לתחום המציאות המדומה“.

תחום הוידאו זכה לשינויים גדולים בשני העשורים האחרונים, החל מכניסתה של יוטיוב ופלטפורמות שיתוף וידאו נוספות כמו פייסבוק, דרך חברות כמו טיקטוק ואינסטגרם הפועלות בתחום הסרטונים הקצרים ועד למשחקים כמו פורטנייט, שהובילו לדרך חדשה לצריכת תוכן דרך יצירת אירועים וירטואלים בתוך משחקים.

ההשקעה המוקדמת של פייסבוק ב-Oculus VR הובילה אותה לראש בתחום משקפי המציאות המדומה, אך כניסתה של ByteDance לתחום זה כעת עשויה להוביל לצמיחה מואצת ותחרות גדולה יותר. באמצעות טיקטוק עשויה ByteDance להוביל את תחום היצירה בוידאו גם אל עבר המציאות המדומה, אך בשלב הראשון ככל הנראה תחל פעילות החברה דווקא עם דו-אין (Douyin) הפלטפורמה המקבילה שלה לטיקטוק בשוק הסיני.

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים