קנון משיקה עדשה כפולה שתאפשר לצלם תכני מציאות מדומה

Canon RF5.2mm F2.8 L Dual Fisheye Lens (תמונה: Canon) Canon RF5.2mm F2.8 L Dual Fisheye Lens (תמונה: Canon)

אם אי פעם רציתם ליצור תוכן VR מההתחלה ועד הסוף ולא ידעתם כיצד, קנון ראתה את הבעיה שלכם ומציגה כעת את הפיתרון – עדשה כפולה ייעודית ליצירת תכני VR היישר מחיישן אחד ועדשה אחת. את התכנים ניתן יהיה להציג במכשירים כמו ערכת ה-Oculus Quest 2, שם תוכלו לצלול אל תוך התוכן שצילמתם לאחר שערכתם אותו ולחוות את הסצנה בתלת-ממד וב-180 מעלות.

העדשה החדשה מגיעה מסדרת ה-L של קנון ומתמקמת על תושבת ה-RF הייעודית של החברה, כשהיא מציעה אורך מוקד של 5.2 מ”מ עם מפתח צמצם f/2.8 ובנויה מ-2 עדשות זהות לחלוטין במרחק של 60 מ”מ האחת מהשנייה. העדשה נבנתה על מנת לדמות מבט אנושי של בן אדם עם זוג עיניים, במטרה לייצר תחושת עומק שתרגיש אמיתית לצופה מהצד השני עם אפשרות להסתכל על הסביבה באמצעות תזוזת הראש בלבד.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

את תכני ה-VR המוזכרים יוכלו לייצר רק משתמשי ה-Canon EOS R5 יחד עם העדשה החדשה, כשבאמצעות השילוב הזה ניתן להסריט תוכן ברזולוציית 8K DCI 30p עם צבע בספקטרום 10 ביט ועם המצלמה של קנון לשימוש בפרופיל התמונה Canon Log או Canon Log 3 לקבלת צבעים מדויקים ותחושה מציאותית. הצילום עצמו מתבצע ב-190 מעלות, ולעומת יצירת תוכן VR עד היום, הכל עובר אל חיישן אחד ואין צורך בסנכרון אודיו או תוכן מזוג מצלמות, עם האפשרות להמרה מיידית מהפורמט הכדורי לפורמט מלבני אשר ניתן לייצוא ברזולוציות שונות ובפורמטים שונים.

על מנת לבצע את העיבוד של התוכן המוזכר, תצטרכו להוריד את הפלאגין החדש של קנון ל-Adobe Premiere Pro או להירשם כמנויים לתוכנה Canon EOS VR Utility. העדשה עצמה בנויה מ-12 חלקים שונים ב-10 קבוצות, עם אפשרות לשליטה על הפוקוס ידנית היישר מהטבעת שעל העדשה או במידת הצורך להשתמש במברג המגיע עם העדשה במטרה לאזן בין הבדלי הפוקוס בעדשה הימנית לשמאלית.

כדי ליצור תוכן גם בתנאים מאתגרים, החברה העניקה לעדשה עמידות בפני מים ואבק באמצעות אטימה שלה בשילוב עם ציפוי פלואור במטרה למנוע מטביעות אצבעות, שמן או מים להידבק אל העדשות ולהפריע לצילום. חשוב לדעת כי לפחות עד תחילת 2022, קנון לא מתכוונת לשחרר את הפלאגין המדובר ל-Adobe Premiere Pro או את תוכנת ה-EOS VR Utility, כששני הפתרונות הללו נמצאים כרגע בשלב הפיתוח.

זמינות ומחירים

את עדשת ה-RF5.2mm F2.8 L Dual Fisheye Lens ניתן להשיג עבור 1999 דולר, בשעה שמצלמת ה-Canon EOS R5 נמכרת כרגע עבור 3899 דולר, מה שביחד אומר שתצטרכו להשיל 5989 דולר על מנת לייצר תוכן ל-VR בנוחות. תאריך השחרור כרגע עומד על חודש דצמבר, בו קנון תתחיל בהפצת העדשה והתוכנה הייעודית לעריכה יחד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים