גאדג’טי מסקר: Oppo Reno6 5G – שוק ביניים במבנה פרימיום עם טעינה סופר מהירה

Oppo Reno6 (צילום: רונן מנדזיצקי) Oppo Reno6 (צילום: רונן מנדזיצקי)

בעיצוב נאה שיכול מעט להזכיר לחלקנו את הקימורים של מכשירי האייפון, עם מסך גדול ומפרט לא רע בכלל על הנייר, ה-Oppo Reno6 מבקש להתברג לקטגוריית הפרימיום של שוק הביניים מול חברות כמו שיאומי, רילמי, OnePlus ואחרות.

מכשיריה של Oppo לא ידועים כזולים ביותר בשוק, אך החברה מקפידה על ממשק משתמש ורסטילי ודואגת לאסתטיקה גם מבחוץ, עם מבנה נוח לאחיזה ומשקל די נמוך של כ-180 גרם ביחס לגודלו, ומבפנים עם ממשק משתמש הניתן לשינוי ויזואלי על פי הטעם של כל משתמש.

קיבלנו לידנו את ה-Oppo Reno6 לסקירה, בצבע ה-Aurora היפהפה (דעה אישית), והנה מה שחשבנו עליו.

Oppo Reno6 (צילום: רונן מנדזיצקי)
Oppo Reno6 (צילום: רונן מנדזיצקי)

מה בקופסה?

  • מכשיר Oppo Reno6 5G בצבע Aurora.
  • כיסוי מגן שקוף לגב המכשיר.
  • סיכה להוצאת מגירת ה-SIM.
  • אוזניות In-Ear עם חיבור USB-C.
  • כבל טעינה והעברת נתונים USB ל-USB-C
  • מטען מהיר 65 וואט.

מסך, סוללה וביצועים

ה-Reno6 מצטרף לגל החדש של מכשירי שוק ביניים, אשר מותירים מאחור את מסכי ה-LCD לטובת מסכי ה-AMOLED אשר נוטים להיות מרשימים יותר בשל הניגודיות הגבוהה והצבעים העזים. במקרה של המכשיר הזה מדובר במסך בגודל 6.43 אינץ’ ברזולוציית +Full HD, שמציע גם קצב רענון גבוה מהסטנדרטי שנמדד ב-90 הרץ.

המסך בהיר מאוד, מה שתורם בעבודה גם מחוץ לבית, אך ניתן גם להחליש אותה באופן משמעותי במהלך הלילה, כך שנוכל לקרוא מהמסך מבלי להסתנוור. את קצב הרענון הגבוה הרגשתי פחות ברחבי המערכת. זו תוספת נחמדה על הנייר, אך לא מצאתי שהיא מתבטאת בשטח יתר על המידה.

Oppo Reno6 (צילום: רונן מנדזיצקי)
Oppo Reno6 (צילום: רונן מנדזיצקי)

את הגדרות התצוגה של המסך ניתן לשנות על פי הטעם, אם כי לא מצאתי כאן יותר מידי אפשרויות – תוכלו לבחור בין מצב תצוגה “מוחשי”, זה מפיק צבעים עזים יותר על המסך, ובין מצב “עדין”, כאשר ניתן לווסת באופן ידני את טמפרטורת הצבעים של המסך או להגדיר מצב נוחות לעיניים שיעשה זאת עבורכם באופן אוטומטי. בנוסף, ישנה גם אפשרות לשיפור הצבעים בסרטוני וידאו, וגם כאן לא הצלחתי להבחין בשינויים משמעותיים. סרטונים נראים טוב על מסך ה-OLED, סרטוני HDR גם כן, אך לא הרגשתי שינוי משמעותי בשימוש בפונקציה המדוברת.

סורק טביעות האצבע ממוקם מתחת לתצוגה והפעולה שלה מהירה למדי ודי מדוייקת. בשימוש ראשון נתקלתי במעט פספוסים, אך הזנה מחדש של טביעות האצבע פתרה את העניין. בנוסף, קיים גם סורק פנים שמבצע זיהוי מאוד מהיר, ומאפשר לפתוח את נעילת המכשיר בזריזות גבוהה יותר מטביעת האצבע, אך הוא מספק שכבת אבטחה נמוכה יותר בהשוואה.

מעבר לכך, ישנן גם הגדרות תצוגה הנוגעות לממשק המערכת, אלו עשירות למדי ותוכלו למצוא במסך הגדרות אחד אפשרות להחלפת הטפטים, ערכות הנושא, הגדרות למסך הפועל תמיד הזמין במכשיר, סגנונות הסמלים על גבי שולחן העבודה, הנפשות, צבעים, גופנים והגדרות נוספות – זה נוח מאוד ומאפשר קסטומיזציה של נראות המכשיר בקלות.

Oppo Reno6 (צילום: רונן מנדזיצקי)
Oppo Reno6 (צילום: רונן מנדזיצקי)

על צד הביצועים אחראית מערכת השבבים Dimensity 900 5G מבית מדיה-טק, המיוצרת בתהליך 6 ננו-מטר וכוללת מעבד 8 ליבות בתדר מירבי של 2.4 גיגה-הרץ. המעבד מתפקד היטב גם בשימושים שוטפים וגם במשחקים, ללא תקיעות. הבחנתי באיטיות מסוימת באנימציות, אך את זו כנראה שניתן לייחס יותר לדרך בה נבנה ממשק המשתמש מאשר למעבד.

הרמקול הממוקם בחלקו התחתון של המכשיר חזק מאוד ומפיק צלילים טובים מאוד, אך הבחנתי במעט הפרעות כאשר הווליום הוגבר עד הסוף מעלה. בחיבור אלחוטי לאוזניות (ניסיתי עם מספר אוזניות TWS שונות וגם בחיבור למערכת של הרכב באמצעות בלוטות’) הבחנתי בכך שהווליום חלק מהרצוי ונדרשתי להשתמש בווליום הגבוה ביותר כמעט באופן קבוע. אפשרות חיבור אוזניות חוט רגילות לא קיימת במכשיר, אלא דרך חיבור ה-USB-C (בקופסה תמצאו אוזניות עם חיבור תואם).

Oppo Reno6 (צילום: רונן מנדזיצקי)
Oppo Reno6 (צילום: רונן מנדזיצקי)

הסוללה ששילבה Oppo ב-Reno6 מגיעה בקיבולת של 4300mAh, ומציעה תמיכה בטעינה מהירה בהספק של 65 וואט בטכנולוגיית ה-SuperVOOC 2.0 דרך חיבור מסוג USB Type-C. ביצועי הסוללה טובים, ובשימושים בינוניים את רוב הימים סיימתי עם כ-10-15 אחוזים שנותרו, אם כי אוכל לומר שהביצועים הללו לא עקביים, ולעיתים ראיתי ריקון מהיר יותר של הסוללה במהלך היום גם ללא שימושים שונים או חריגים מהרגיל, ולעיתים היא סיפקה תוצאות מרשימות מאוד שחצו את היום הבודד של שימוש. אציין שהמכשיר עבר מספר עדכונים במהלך הסקירה, ייתכן כי הייתה לכך השפעה גם על השימושים בסוללה.

בצד הטעינה התוצאות הן יוצאות דופן, עם זמני טעינה קצרים מאוד שהגיעו בממוצע לפחות מחצי שעה לטעינה מלאה, מ-0 ל-100 אחוז. תוך 10 דקות בלבד קיבלתי טעינה של כ-50% מהסוללה, מה שאיפשר לי לוותר על טעינה לילית של המכשיר ולהטעין אותו ממש רק כשצריך.

לפניכם טבלת הטעינה המלאה:

זמןאחוזיםפער זמן
22:321 אחוזים-
22:3410 אחוזים2 דקות (סה"כ 2 דקות)
22:3620 אחוזים2 דקות (סה"כ 4 דקות)
22:3730 אחוזים1 דקות (סה"כ 5 דקות)
22:3940 אחוזים2 דקות (סה"כ 7 דקות)
22:4250 אחוזים3 דקות (סה"כ 10 דקות)
22:4460 אחוזים2 דקות (סה"כ 12 דקות)
22:4770 אחוזים3 דקות (סה"כ 15 דקות)
22:5080 אחוזים3 דקות (סה"כ 18 דקות)
22:5390 אחוזים3 דקות (סה"כ 21 דקות)
22:58100 אחוזים5 דקות (סה"כ 26 דקות)
Oppo Reno6 (צילום: רונן מנדזיצקי)
Oppo Reno6 (צילום: רונן מנדזיצקי)

מצלמות ה-Oppo Reno6

בצד הטכני, מערך הצילום של המכשיר מציע חיישן ראשי ברזולוציית 64 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/1.7, זווית צילום של 81 מעלות, תמיכה בפוקוס אוטומטי ועדשה המורכבת מ-6 חלקים (6P). החיישן המשני מאפשר צילום בזווית רחבה ברזולוציית 8 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.2, זווית צילום של 120 מעלות ועדשה המורכבת מ-5 חלקים. החיישן השלישי במערך מגיע ברזולוציית 2 מגה פיקסל, עם יכולות צילום מאקרו ומפתח צמצם f/2.4. לצילומי הסלפי, נמצא מצלמת 32 מגה פיקסל בחזית, עם מפתח צמצם f/2.4 וזווית צילום של 85 מעלות.

התוצאות של המצלמה הראשית מרשימות בתאורת יום רגילה, וניכר שב-Oppo עשו לא מעט עבודה בעיבוד התמונות כדי להדגיש צבעים ולשפר איזורים עם תאורה בעייתית משהו. במקרים של אלמנטים מורכבים יותר, כמו דשא, עצים, ניתן להבחין בחוסר בפרטים כשמביטים בתמונות מקרוב, אבל על גבי מסך ה-OLED של הסמארטפון התמונות נראות מצויין.

מצלמת הזווית הרחבה מספקת תמונות סבירות בתאורת יום רגילה, אך מול המצלמה הראשית ניתן להבחין בקלות בהבדלי הצבעים והתאורה.

בתנאי תאורה נמוכה התמונות חשוכות מאוד, והשימוש במצב הלילה היעודי מוסיף המון אור לתמונה וחושף פרטים באיזורים חשוכים, אך אלו נראים מאוד מגורענים, בעוד החלקים הבהירים יותר בתמונה מוחלקים באופן מוגזם, שאף מסיר פרטים מהתמונה, אולי עיבוד שנועד לכסות מעט על הגרעיניות שנוצרת באיזורים החשוכים.

תמונות סלפי עם המצלמה הקדמית נראות די טוב, אם כי הרגשתי שהן מעט מוארות מידי. הרקע סביב המצולם לא נשרף גם בצילום מול מקורות תאורה חזקים, גם לא במצב הפורטרט, שעושה גם כן עבודה טובה בהפרדה בין המצולם לסביבה, אם כי ניתן לראות טשטוש בקצוות השיער שלי שמתבדרות ברוח.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Oppo Reno6

חברת Oppo שילבה לא מעט חלקים מפתים ב-Reno6, אלה יכולים לקסום לרבים. העיצוב שלו נראה מצויין, גם אם מזכיר מעט את האייפון, והוא מרגיש טוב מאוד ביד, יש לו מסך AMOLED גדול ומרשים, מצלמה ראשית שמספקת תוצאות טובות, מצלמת סלפי די מרשימה וסוללה שתומכת בטעינה סופר מהירה. יחד עם זאת, מדובר במכשיר די יקר עבור הקטגוריה שלו, במחיר של 2000 שקלים, בזמן שכיום ניתן למצוא לו תחרות לא קטנה מצד מכשירים אחרים ומעט זולים יותר.

מחיר: 1,999 ש”ח (אחריות לשנה, יבואן רשמי רונלייט)

האריזה ותכולתה
10/10
עיצוב ואיכות בניה
10/10
חומרה וביצועים
8/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
8/10
מצלמה
7/10
8.0
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מצלמה ראשית
  • מסך AMOLED
  • ביצועים
  • עיצוב
  • ממשק משתמש
  • טעינה מהירה
מה פחות אהבנו
  • רמקול מונו
  • מצלמת זווית רחבה
  • מחיר

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1999 שקלים
  • שוק פתוח: 1979 שקלים


*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים